Hallo, Senna (19 weken, voor het oei ik groei 18 weken oud) zit momenteel in een sprongetje. Wanneer ze mamma ziet is het alleen maar dreinen en drellen, kortom ze wil alleen maar dat ik haar optil en met haar bezig ben. Typisch het gedrag tijdens een sprongetje. Maar..... nu doet ze dat bij pappa dus niet. Ze kan rustig een uur bij hem in de wipper zitten boven zonder ook maar 1 kik te geven? Ligt het nu aan mij of is het normaal dat ze meer dreinen bij mamma? Anna
Ja joh. Soms heb je van die dagen.... Dan wil ze of eten, of lopen, of gekke dansjes doen, rond gedragen worden, 'vliegen', kortom: harde actie! Dan ben ik echt bijna letterlijk de hele dag met haar bezig. En dan komt om 6 uur mijn man thuis en gaat ze lekker bij hem op schoot zitten, zo nu en dan verliefd naar hem zitten lachen en stil zijn en dan zegt man: 'Nou, ik snap niet dat je het er zo druk mee had, ze is toch hartstikke lief?' ](*,) Och ja bij mama kunnen ze lekker zich zelf zijn, lekker dreinen enzo
Herkenning, Daan claimt mij over het algemeen veel meer dan mijn man. Die kan rustig even achter de computer gaan zitten of een krantje lezen, maar als ik dat doe is het huis te klein. Meneer wil tijdens dit soort buien persé opgepakt worden door mij, spelen met mij, op schoot zitten bij mij of in ieder geval dat ik continu naast hem zit en naar hem kijk als hij speelt. Nu ik weer zwanger ben is het soms omgekeerd: papa is ineens Daan's grote vriend. Waarschijnlijk omdat ik als ik heel moe of misselijk ben soms wat al te kribbig reageer. Vind ik wel lekker hoor, dat hij af en toe even niets van mij wil weten. Gelukkig is het nooit voor lang Groetjes, Wendy
Dank voor jullie reacties. Ik kreeg al het idee dat ik de enige was! Je gaat op een gegeven moment denken dat ik iets fout doe omdat ze inderdaad bij mijn vriend de zoetheid zelf is terwijl ze bij mij de hele boel bij elkaar dreint. Het is ook een echte meid. Gilt de hele boel bij elkaar als iets haar niet zint. Ze wil op het moment de exclusieve aandacht van mij en daar word ik wel eens wat moe van.