reflux ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esmee1808, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Mijn dochter is nu 6 weken en word na een halve fles heel erg onrustig. Ook heeft ze vaak de hik en veel last van lucht in haar buik en wil ze vaak na 2 uur weer een fles.. In de maxi-cosi slaapt ze vaak wel haar 4 uurtjes tot aan de volgende voeding maar liggend in de kinderwagen, box of bed red ze dus maar 2 uur en is ze ook heel onrustig. Ook gaat ze steeds met haar hoofd naar achteren hangen als je haar rechtop houd. Ze is heel stevig met haar nekspieren dus het is niet dat ze er geen controle over heeft. Ook wil ze 's avond niet slapen na haar laatste fles en blijft ze krijsen tot ze er nog een krijgt en dit gaat soms door tot ze 3 flessen achter elkaar heeft gehad. Haar laatste fles van 150 en dan nog 2 van 60 en dat meestal in 3 uur tijd.
    Ze krijgt nu al voeding voor hongerige baby's gecombineerd met friso comfort.

Zou dit iets van reflux kunnen zijn of iets anders ?

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Zie je haar vaak slikken of spuugt ze veel?

Hoe lang doet ze over de fles? Misschien heeft ze wel heel veel zuigbehoefte. Als ze ongeveer 15 minuten over de fles doet, voelt ze zich meer verzadigd namelijk.

3. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    ja daarvoor heeft ze nu friso comfort en zit ze nu netjes aan die 15-20 minuten. Je ziet haar wel regelmatig slikken en regelmatig steekt ze steeds haar tong uit.

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt, dan pak je de telefoon en bel je de huisarts. Klinkt simpel.....(en dat is het achteraf ook).

Ik heb weken getwijfeld voordat ik de huisarts belde. CB en anderen hadden er een andere mening over, dus heb ik mijn gevoel aan de kant gezet. Tot ik een kind had dat de hele dag alleen maar huilde en ik er zelf naast zat. Toen toch maar de huisarts gebeld, beste beslissing ooit! Een flinke reflux. Met alleen Zantac was het over. Ik kreeg ineens een heel ander kindje.

Moraal van het verhaal: Volg je eigen gevoel.

5. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    ja was al van plan om morgen te gaan.

Wilde alleen kijken of het herkenbaar was

6. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ja het is voor mij gedeeltelijk wel herkenbaar, maar sommige dingen die je opnoemt, kunnen ook er gewoon bij horen.

Hier begon het met kreunen en heel vaak en veel willen drinken. Ook spuugde ze veel, van een beetje tot hele bogen. Na de kraamweek, bleef ze steeds langer (ontevreden) wakker. Als ik haar neerlegde, begon ze te huilen. Na een paar weken bleef ze zelfs op de arm huilen.
    Alleen 's nachts sliep ze goed.

Deel Deze Pagina