Zantac, maar nu juist meer spugen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ons kereltje van 9 weken heeft wat last van maagzuur/verborgen reflux. Tenminste, dat denken we omdat hij vaak ligt te kreunen in zijn slaap, vaak ligt te slikken (je hoort echt dat ie weer wat doorslikt), onrustig slaapt, korte hazeslaapjes doet en mondjes teruggeeft. We hebben al Nutriton door zijn voeding en het bedje omhoog. Van de kinderarts hebben wij Zantac gekregen voor hem en daar zijn we nu een week mee bezig. Twee maal daags 1,5 ml via een pipetje in zijn mondje. Maar het lijkt wel alsof het spugen juist erger wordt?! Hij blijft nu teruggeven. Zou het door de Zantac komen? Ik heb nu de neiging om ermee te stoppen.

Maar aan de andere kant zit ik ook te denken aan de laatste voeding die wij hem 's avonds geven. We geven hem dan meer zodat hij de nacht doortrekt. En om 19.00 uur krijgt hij juist wat minder. Dit was een tip van een vriendin van mij. Ik moet zeggen, het werkt heel goed. Hij krijgt om 23.00 uur zn laatste voeding en komt dan om een uur of zes 's ochtends. We geven hem nu om 23.00 uur 220 cc (dus al mét de melkpoeder meegerekend). Zou dat misschien teveel zijn? Overdag zit hij op 180 cc (met de melkpoeder meegerekend dus ongeveer 160 cc water + 5,5 schepjes)

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Oh voordat ik wat dames over me heen krijg...mn zoontje was 1,5 week geleden bij het CB 62 cm en 5610 gram...

3. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ik denk niet zozeer dat het door de Zantac komt. Zantac zorgt ervoor dat er minder maagzuur wordt aangemaakt zodat er geen (minder) zuur in de slokdarm terecht komt (waardoor die niet verbrand). Voor de reflux zelf (niet goed sluiten van de maagklep) doet het niets, want dat is een spier die, door het groeien van de baby, sterker wordt. Het kan wel zijn dat als de dosering te laag is voor je kind er toch iets teveel maagzuur aangemaakt wordt, waardoor de maagklep geïrriteerd raakt. Hierdoor kunnen ze meer gaan spugen (dit is wat mijn HA me verteld).
    Als ik je verhaal lees denk ik dat je eerst misschien moet proberen wat minder voeding te geven. Een baby maagje is maar klein en 40 cc extra is erg veel voor zo'n kleintje. Ook al geef je de voeding daarvoor minder. Hij loopt dan als het ware over. Probeer dit even en als dit niet helpt even aan de bel trekken bij de HA. Succes ;)

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Meerkat, dank je voor je reactie. Ik ga inderdaad maar weer wat minder geven de laatste voeding. Eens kijken of dat helpt.

5. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Indd zou ook proberen wat minder te geven.
    Hier is het spugen niet meer geworden door de zantac.
    Wel vervelend he , succes ermee.

Deel Deze Pagina