misslijk/ avond eten overslaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Heb net boodschappies gedaan.. Op het menu staat , aardappels met spitskool en een snitzel.. Maar als ik er aan denk dan word ik al beroerd.. Ik ben echt niet in staat om dat te eten..
    Als ik dan aan de mac ofzo denk, daar kan ik wel een moord voor doen!
    Ik voel me dan zo slecht..

Kan ik het avond eten een keer over slaan?
    Ik weet niet of ik de baby daarmee te kort doe?

2. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ik zou wel wat eten hoor je baby en jijzelf hebben voedingsstoffen nodig. Kun je niet iets anders eten? In het begin van de zwangerschap was ik vaak misselijk, maar de dingen waar ik zin in had at ik wel om toch iets binnen te krijgen. Dan ga je toch gewoon lekker naar de mac?

3. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja maar dat is niet bepaald gezond.. Dan krijgt de baby alleen masr ongezonde dingen binnen hihi

4. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eten overslaan is nog slechter dan naar de Mac. En als je niet wekelijks bij de Mac zit dan is het toch geen probleem. Het is ook weekend dus dan mag het helemaal!

5. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Ik zou in ieder geval iets eten, anders wordt je misschien nog veel beroerder en dat wil je ook niet. Anders gewoon een boterham ofzo?

6. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    En als ik wat vanille vla en een appel eet... Dat krijg ik wel na binnen... Maar of dat voldoende voedinstoffen geeft?

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ssaarr je was toch bij de mac geweest las ik in een ander topic?

Vanille vla is juist goed tegen de misselijkheid, net als cola.
    Die zou je dus zeker kunnen nemen met die appel.

8. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja maar dat is al uren geleden... Ik bedoelde te zeggen dat ik normaal gezond eten niet weg krijg en de mac wel.. Normaal ben ik gek op gezonde voeding. Maar moet er nu echt niet aan denken

9. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb hier ook al een paar weken last van. Verloskundige zei dat ik gewoon moet eten wat ik wil, het wordt vanzelf beter. Maar als je niets eet ga jeje echt heel beroerd voelen. Dus ik zou zeggen lwkker naar de mc

10. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja ik heb ook veel meer trek in vette hap.

11. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Ik at in begin alleen vette hap verder lusten ik niks nu eet al weken niet warm spuug heel veel de Verloskundige zei alles klopt gwn bloed geprikt op alles neem wel in de ochtend multivitamine. Je moet luisteren naar je lichaam die geeft al aan wat wel en niet kan verdragen en het eten en weer uitspugen heb je ook weinig aan eet wat je kan eten en neem wel multivitamine voor zwangere en drink bijvoorbeeld wel verse fruit sappen en fruit als toetje misschien lukt dat wel forceer niks dat komt er net zo hard weer uit.En anders maandag even met je huisarts of Verloskundige praten

12. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.024
    286
    83
    Vrouw
    Ik zou zeker wel wat eten, wat dan ook. In het begin had ik ook absoluut geen trek in gezond eten, kon er wel van spugen, maar dat wordt vanzelf beter. Ik had ook erg zin invette hap, maar me redelijk in kunnen houden. Probeerde dan eerder bijvoorbeeld een boterham en fruit/ vla ofzo te eten. En ja, anders gewoon af en toe toegeven aan je trek. Eten overslaan is in ieder geval geen goed idee. Succes!

13. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Haha, nou in mijn eerste 14 weken kon ik NIETS eten of binnenhouden behalve pizza! Nou geloof me, heb heel wat pizza's versleten in die tijd haha. Daarna gaat het vanzelf wat beter maar ik zou zeggen eet waar je zin in hebt :D

14. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanille vla en een appel zijn zeker ook prima maar klinken meer als een toetje voor na je maaltijd haha. Anders kies je toch gewoon iets kleins (hamburger of klein frietje) van de Mac en niet een heel menu en dan eet je de vanille vla en de appel erbij. Das in ieder geval nog beetje een maaltijd. Maar wat de andere reacties ook zeggen, ik zou voor nu vooral doen waar je je lichaam zich het best bij voelt. Als dat nu ff een aantal dagen Mac is dan is dat maar zo, gaat vanzelf weer over :D

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb de eerste 3 maanden een afkeer van avondeten gehad. Was echt een enorme opgave elke keer. Ik kookte dan wel ( of mijn man want zelfs dat lukte op een gegeven moment niet meer) en at dan van alles een paar hapjed. Daarna maakte ik een bord fruit met een bakje yoghurt ofzo. Dat kreeg ik dan wel naar binnen

16. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Haha oooww erg he 😜.
    Ik heb net een frikandel speciaal op..
    En dan vanavond eet ik een bakje vla met een appel erbij.

17. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik heb ook enorm trek in vette hap en andere dingen spuug ik helaas meestal weer uit. Ik geef er voor nu gewoon aan toe, want niets eten is ook geen optie. Ik vertrouw nu gewoon op mijn lichaam en geef (met mate) toe aan mijn trek. Het voelt echt veel beter dan er alles weer uitspugen.
    Fruit en yoghurt lukt vaak ook, maar dat is voor mij meer ontbijt en toetje

Toevallig net ook een frikandel speciaal op :)

18. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik heb de eerste 20 weken ook geleefd op Mac, pizza, alles wat vet is.
    De kleine man is niks tekort gekomen.
    Ik at tussendoor fruit, paar druiven of aardbeien..

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je nu met mate bij de mac eet? Dus geen heel supersized menu, maar gewoon 1 burger ofzo, eet je daarna nog wat fruit en vla.

20. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    als ik beroerd word van eten, maak ik vaak een appel klaar. ik kan ineens niet meer ontbijten bijvoorbeeld. ik eet nu na het opstaan een appel/druiven oid en een uurtje later eet ik brood of een cracker.
    savonds eet ik vaak een bakje sla, of een zelfgemaakte pizza. dan heb je toch nog gezonde dingen op.. en een maccie mag echt wel hoor.. of subway ♡♡

Deel Deze Pagina