Problemen drinken/spugen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door SushiLover123, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #1 SushiLover123, 24 nov 2009
    Laatst bewerkt: 24 nov 2009
    Hai Ilse,

Onze kleine is nu 15 dagen oud. Al een paar dagen komt hij erg vaak. Z'n regeldag, dacht ik eerst, maar het duurt wel erg lang, vinden we. Hij slaapt af en toe wel 4 uur door (meestal aan het begin van de ochtend en een keer 's middags), maar meestal komt hij wel om de anderhalf à twee uur. Ook 's nachts dus. Hij drinkt ook afwisselend. De ene keer 15 tot 20 minuten aan één borst voor hij hem loslaat en wil na verschonen ook niet de andere borst. Soms stopt hij al na 7 minuten. Of hij gaat alleen een beetje sabbelen, dus dan haal ik hem er vanaf. Ook dan wil hij de andere borst niet. Of pas na een uur.

Het spugen is ook afwisselend. We houden hem altijd 10-15 minuten overeind, met de armpjes omhoog over de schouder, om een boertje te laten. Die komt overigens ook niet altijd.

Vandaag hebben we weer wat nieuws. Als je hem bij je hebt, dan is er niets aan de hand en kijkt hij tevreden rond, of hij slaapt lekker in onze armen. Maar als we hem dan neerleggen, wakker of slapend, is het in no-time huilen. We zijn er net achter gekomen dat hij veel spuugt als we hem neerleggen. Zijn laatste voeding was om 19:45 uur. Mijn man heeft hem toen wel een uur rechtop gehouden en toen in zijn bedje gelegd. Maar binnen 10 minuten was hij aan het huilen en alles was nat! Hij had best veel gespuugd!

Hoe komt dit? Wat kunnen we hier aan doen?
    Hoort dit nog wel bij de regeldag, of is er iets anders aan de hand?

We zitten hier nu met een huilende baby, die niet in zijn bedje wil en we hopen dat jij ons kunt helpen! :(

PS: hij krijgt wel voldoende binnen, denk ik, want hij heeft veel zware plasluiers op een dag.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik snap er echt niks van. Zijn laatste voeding was om 2 uur. Net haal ik hem eruit voor de volgende, geeft ie tot 2x toe een mondje terug. Van de voeding van 3, 5 uur geleden! Is dat normaal?

3. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Door een griepje en de Sint is er wat achterstand ontstaan....later beantwoord zag ik...

Ilse

Deel Deze Pagina