Dochter 5 eet niks na overgeven...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Esmy, 4 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 5 moest afgelopen zondag nacht ineens een paar keer spugen.
    Sindsdien eet ze haast niks meer. Normaal gesproken is het een klein vreet schuurtje. Ik maak me er toch wel een beetje zorgen om. Wat ze vandaag bijv heeft gegeten is 2 mini hapjes brood en 5 macaroni stukjes.
    Voor de rest zegt ze dat ze erg moe is, maar ze speelt toch ook wel weer.
    Ben zo bang dat dit niet goed gaat zo. Het is een harde tante. Zo liep ze vorig jaar met een longontsteking rond terwijl er niet heel veel aan haar te merken viel. Zal ik er morgen mee naar de ha moeten of morgen nog even aan zien?

2. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Herkenbaar, qua hard zijn.
    Mijn dochter van 5 bleek een amandel en keelontsteking te hebben waar we pas na een week achter kwamen omdat ze aangaf dat ze zogenaamd niet ziek was en geen pijn had. Wij dachten gewoon aan griep en de huisarts ook nadat ze bloed had gespuugd, pas de 2e x bij de huisarts na 8 dagen kwamen we erachter.
    Ze had wel al een week 40 graden koorts, at niet en spuugde bloed door de amandelen achteraf.
    Qua eten kan het lang aan hoor, hier begint ze nu na 1,5 week weer wat te eten maar 8 dagen heeft ze niets gegeten en ze sliep alleen maar. Wss omdat ze zo slap was van het niet meer eten.

Misschien is ze ook nog herstellende, of durft ze even nog niet zoveel te eten. Kan ook zijn dat ze naast de paar x spugen zich lamlendig voelt door een onderliggend griepje ect

Drinkt ze wel wat? dat is wel belangrijk natuurlijk

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hebben we allemaal buikgriep gehad met overgeven en daarna was bij ons allemaal de eetlust echt flink verminderd, duurde bij mij 1,5 week. Mijn jongste was vorige week ziek en eet nog steeds duidelijk minder dan normaal, mijn oudste was 2wkn geleden ziek en eet nu wel weer normaal. Ik zou het dus even aankijken, misschien even kijken of er iets is dat ze graag wil - hier wilden ze bv wel beschuitjes.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 4 heeft pas buikgriep gehad. 1 nacht volledig spugen en diarree. Heeft een week vrijwel niets gegeten. Per dag ging er wat water in (net genoeg om niet uit te drogen), paar stukjes appel en een beschuitje.
    Na een week ging ze pas weer beter eten. (Die week erna was het een trouwens niet aan te slepen :D)

Beterschap!

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier heeft mijn 5 jarige ook zowat een week niet gegeten na een buikgriep. Begon me ook al zorgen te maken maar is helemaal goed gekomen.
    Ik zou het afwachten.

7. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.710
    113
    Vrouw
    Hier hebben wij echt net het norovirus onder de leden gehad ik en zoon van 1,5 jaar. Ook hij at bijna een week lang heel weinig. Af en toe wat biscuits of droge cracotte maar verder niks. Hij dronk wel heel goed maar dit ook omdat het aan de onderkant er net zo hard weer uit liep. Pas nu na een week heeft hij vanochtend voor het eerst weer 2 boterhammen gegeten.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    De tijd dat ze ziek zijn hebben ze vaak ook nodig om daarna weer te herstellen. Dus een week ziek zwak en misselijk, daarna nog een week nodig om te herstellen en vaak met weinig eten.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    toevallig hier hetzelfde maar dan met mijn 11 jarige zoon. Het eten komt er (nu dag 4) net zo hard uit dan dat het erin gaat. Net maar eens met de ha gebeld, maar zolang hij wel dronk/plaste en alert was moest ik me geen zorgen maken. Dus dat proberen we dan maar.

10. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Dochter had t hier ook, ook bijna een week niks gegeten. (Daar ging het kerstdiner :cry:)
    Maar die week erna... nou sleep de boodschappen maar naar binnen :roflmao::D

Deel Deze Pagina