Volgorde doorkomend gebit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zebraman, 5 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zebraman

Zebraman Bekend lid

26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Hi allen!

Onze dochter van bijna 15 maanden heeft een vreemde volgorde van het doorkomend gebit en ik zoek wat herkenning.

Toen ze een maand of 10 was kreeg ze dan eindelijk haar langverwachte eerste tandjes. Netjes de 2 onderste zoals verwacht. En dat is ook direct waar de verwachtte volgorde is gestopt :roflmao:

Een hele tijd gebeurde er niks, tot ze 2 maanden geleden ineens een boventandje kreeg, en de 2 snijtanden naast de onderste 2 tandjes. Inmiddels is ze ook een kies rijker en komen er nog 2 kiezen door, maar heeft ze nog steeds maar 1 voortand en ziet het er niet naar uit dat nummer 2 snel gaat komen. De snijtanden er naast lijken ook geen haast te hebben.

Nog meer kindjes waarbij de kiezen eerst kwamen?

Hopelijk komen de rest van de boventanden toch snel, want dit ziet er toch best vreemd uit :D

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik ken wel een jongetje waarbij destijds als eerste de hoektandjes boven doorkwamen, was echt een klein vampiertje :roflmao:.
    En ook bij wisselen wel eens gezien dat er eentje uitging, de nieuwe erin groeide, daarna ging de volgende eruit die eerst weer braaf vernieuwd werd, etc....het hele fietsenrek, wat kinderen ook weleens hebben, is bij diegene nooit gepasseerd :D.
    Wat dat betreft, er is een meest voorkomende manier, maar bij sommige kinderen gaat t toch weer anders :p.
    Mijn kinderen waren dan weer nooit zo snel bijvoorbeeld. Niet met doorkomen en ook niet met wisselen.
    Zo vierden vrienden de eerste verjaardag van hun baby met de aanwezigheid van een half gebit in dat kleine mondje en had mijn jongste d'r eerste tandjes net na de eerste verjaardag geloof ik.

Zebraman vindt dit leuk.
  3. Zebraman

Zebraman Bekend lid

26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Toch grappig hoe dat zo kan verschillen per kindje hè? Een kleine vampier, dat zal een grappig gezicht geweest zijn zeg :roflmao::roflmao:

Ik vind wel dat een kindje er direct een stuk minder baby en ouder uitziet als er al een behoorlijk deel van het gebit door is. Ons meisje heeft ook nog eens weinig haar, dus ze ziet er nog heel erg baby uit, daar geniet ik dan stiekem nog wel enorm van :oops: maar ik vind het ook wel eens tijd worden voor tenminste 2 voortanden hoor :roflmao:

spruitje80 vindt dit leuk.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Mijn oudste kreeg zijn tanden echt volgens het boekje, zowel qua volgorde als qua tijdstip.
    Bij mijn jongste kwam eerst het onderste tandje door, daarna de 4 bovenste en heel veel tijd daarna buitenste twee snijtanden van onder. Pas rond de tijd dat hij 1,5 was het tweede snijtandje in het midden door. Het was daarvoor een gek gezicht, maar het is goed gekomen.
    We wachten nu nog steeds op zijn kiezen. Maar die zullen ooit ook wel komen, neem ik aan.

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Oh dat is wel een aparte volgorde Ja. Ik vind inderdaad dat ze er dan meteen anders uitzien. Onze baby van bijna 9 maanden heeft inmiddels zowel onder als boventanden en hij ziet er echt uit als een dreumes. Hij is ook al bovengemiddeld qua lengte en loopt al bijna dus dat helpt natuurlijk ook niet mee. Maar even on topic. Je zou hem natuurlijk wel bij je volgende tandartsafspraak even mee kunnen nemen zodat ze even kunnen kijken of alle tanden zich wel netjes in de kaak bevinden

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Die van ons heeft alles behalve hoektanden :D met 14 maanden zat alles er in, maar nog geen spoor te bekennen van die hoektanden.

spruitje80 vindt dit leuk.
  7. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Onze dochter kreeg eerst de onderste 2 voortanden, toen boven voortanden en daarna ineens kiezen zowel boven als onder. Nu (16 maanden) komt er ineens een 3e voortand onder door. Nog geen hoektanden.

8. Zebraman

Zebraman Bekend lid

26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Boventand nummer 2 lijkt ineens toch z'n intrede te doen! Ook komen er 4 kiezen door :oops: arme ziel.
    Het duurde zo lang voor ze haar eerste tandjes kreeg en nu met bosjes tegelijk!

Deel Deze Pagina