Hallo allemaal, Mijn zoontje is nu 3,5 maand oud en spuugt best wel veel (al vanaf de geboorte). Omdat hij er totaal geen last van heeft (huilt bijna nooit, is echt een super vrolijk mannetje) en super goed groeit, hebben we er nooit iets mee gedaan. Hij spuugt met name als hij druk aan het bewegen is bij ons op schoot of in de box. In zijn bedje of de wandelwagen spuugt hij zelden. Overigens zien we ook een verband tussen het spugen en verkoudheid. Ons peutertje neemt elke week wel weer een verkoudheidje mee naar huis van het kinderdagverblijf, dus dat pikt ons zoontje toch vaak mee. Omdat hij er dus geen last van heeft krijgt hij gewoon Nutrilon Standaard en we accepteren het dat we hem wel drie keer per dag moeten verkleden (de wasmachine draait overuren, haha). Maar mijn vraag is eigenlijk aan mama's die al een ouder kindje hebben dat ook veel spuugt of heeft gespuugd. Op welke leeftijd werd dit minder? En spuugde je kindje nog steeds zo veel toen je met de bijvoeding begon? En bij welke fase werd het minder? Fruit/groente, rijstebloempap, brood, of met de pot meeeten? Ik maak me er niet heel veel zorgen om, maar ik vind het wel vervelend voor hem. Ligt ie lekker in de box te spelen en is het hele boxkleed onder hem nat. Ik hoor het graag! Groetjes dootje
Hoi hoi Die van ons is nu 6 wkn oud en spuugde constant.er werd afg maandag op het consultatiebureau geadviseerd om 1 schepje Nutriton van nutrilon bij de flesvoeding te doen. Daardoor wordt de voeding wat dikker en blijft de voeding beter in het maagje. Geef je borstvoeding dan kun je er een papje van maken wat je voor en na de voeding toedient. Tip; kijk op de site van nutrilon, daar staat dat allemaal beschreven. Succes!
Onze dochter heeft tot 6 maanden veel gespuugd. Het laatste schepje nutriton is deze week ervan af gegaan. Nu heeft ze weer gespuugd. Het is nu wel een stuk minder (2 keer per week). Ik heb wel eens gehoord dat het met 3 maanden beter moet gaan. Dan is het maagklepje wat gegroeid. Bij ons heeft het ruim 6 maanden geduurt. Voeding 2 bleef wel beter zitten dan voeding 1. Ook spuugt ze alleen melk en haast geen andere voeding uit. Dat blijft redelijk zitten. Wij hebben wel Nutriton gegeven omdat Jeske aan verspugen deed. Ze zat niet alleen zelf onder maar wij ook en de rest van de omgeving ook. Soms kreeg ze het voor elkaar om een hele fles uit te spugen en zelf schoon te blijven.
Onze dochter heeft ook altijd veel gespuugd. Ze kreeg hier nutriton voor en Zantac, daar zij er wel last van had. Toen ze alleen flessen kreeg hadden we het goed onder controle, en met bijvoeding begon de ellende overnieuw. We hebben alles ingedikt, tot zelfs over de boter op haar brood strooien, omdat ze er die anders een half uur later nog uitwerkten (had je een heel broodspoor door de woonkamer). Het maakten niks uit of ze potjes kreeg of vers, of hoelang ik haar na een voeding overeind hield. Ook stond altijd alles scheef voor haar. Het is pas minder gaan worden, toen ze zich begon op te trekken, en toen ze langs de tafels begon te lopen (met een maandje of 11) is het opgehouden.
Mmmm, ik hou er toch maar rekening mee dat dit even gaat duren...nutriton hebben we een keer geprobeerd toen hij ongeveer 6 weken oud was, maar toen werd hij zo verdrietig van de krampjes. Het spugen was een stuk minder, maar we zagen ons lachebekje veranderen in een huilerig mannetje. Dus na 3 dagen weer mee gestopt. Het is ook niet zo dat er golven melk uitkomen, maar hij geeft gewoon constant mondjes terug. Vlak na de fles is het melk, een uurtje erna wat dikkere spuug en voor de volgende fles gewoon water. Ik denk dat het bij Tobi niet gaat om intolerantie, want dan zou hij wel golven spugen en er ook last van hebben. Dus ik ga er van uit dat zijn maagklepje gewoon niet goed werkt en aangezien hij super beweeglijk is komt de boel dan weer naar boven. Ik ga binnenkort wel starten met bijvoeding, dus we zullen zien wat dat gaat doen! Bedankt voor jullie reactie's!!!
bij ons meisje t zelfde wat je beschrijft, we hebben nooit een verdikkingsmiddel gebruikt, omdat ik denk; als t dwars zit, moet t eruit, en t leek me niet fijn zo'n blok in dat maagje. onze dochter is nu 7,5maand en t is al een poosje minder nu, alleen als ze erg druk is na de fles (kruipen, staan, proberen te springen aan papa's handen) dan komt er een mondje terug. en van joghurt veel en zurig, dus dat doen we niet meer. even geduld dus!
je hoort ook vaak dat kindjes allergisch zijn voor de toevoegingen van nutriton, daar zit namelijk maar 30% jbpm in en voor de rest vulstoffen. ik gebruik inmiddels zelf jbpm van natufood, dit is bij ons bij de apotheek te bestellen. en dit gaat veel beter, je hebt er veel minder van nodig omdat het pure jbpm is en je sluit allergische reacties op de andere stofjes van nutriton uit.
Kenji is bijna 10 mnd en spuugt ook nog...in zijn flessen doen we nog nutriton dat gaat super, maar na zijn fruit avondeten/sap/toetje komt er altijd wat terug. Hij kan zelf omrollen enzo en als hij dan op zijn buik ligt komt er vaak een behoorlijk hoopje mee...maar ja hij heeft er zelf geen last van...ben idd ook wel benieuwd wanneer het eens over gaat
hier ook 2 spugers gehad zonder dat ze er last van hadden. Ze spuugden gewoon makkelijk. Was niet heel erg voor ze, ik heb nooit het idee gehad dat ze het zelf erg vonden om onder de kots te zitten. Zelf zat ik ook meestal wel onder, altijd even checken voordat ik ergens heen ging. En inderdaad veel wassen! Met nummer 1 begonnen met bijvoeding bij 6 maanden en bij nummer 2 bij 5 mnd al (hij groeide niet goed genoeg). In het begin spuugde ze nog gewoon, maar rond de 9 mnd werd het veel minder en hield het spugen op. Bij dochter eerder dan bij zoon.
Hier tot een maand of 3,5 behoorlijk wat spugen, hetzelfde als Dootje, mondje terug na de fles, kwam vaak met het boeren mee, daarna wat dikker. Maar (bijna) nooit in bed of de wandelwagen. Even rechtop houden na de voeding scheelt een boel. Met 4 maanden was het opeens weg, nu ik erover nadenk rond het moment dat ze beter rechtop kan zitten. In ieder geval niets veranderd aan de voeding. Nu af en toe nog maar dat is een zeldzaamheid, en zijn we er ook minder op bedacht Het wassen blijft nog wel dus. Overigens verkleed ik haar echt niet elke keer, tenzij ze helemaal nat is. Kunstvoeding geeft ook niet van die enorme vlekken trouwens en het stinkt ook niet echt.
hier ook zoontje bij 8 maanden nog gespuugd, maar allen bij drukte. Na 6 maanden nam het heel erg af....