ik moet even iets van me afschrijven wij merkten in de loop van onze dochter haar ontwikkeling dat er iets niet klopte. ze draaide heel laat pas van haar rug naar haar buik, en nu sinds een maand geleden draait ze van haar rug naar haar buik. ook heeft ze weinig controle in haar linker armpje. als ik haar iets geeft kost het haar veel moeite om het in 2 handen vast te pakken, dit lukt even en dat valt het uit haar handen. zelf iets naar haar mond brengen lukt ook bijna niet en zo nog meer dingen. sinds kort klapt ze nu ook in d'r handjes als we een liedje zingen. ze gaat dus wel kleine stapjes verder. na haar geboorte moest ze eerst een paar dagen geobserveerd worden op de couveuse afdeling doordat ik medicijnen had gekregen waarvan ze niet wisten wat deze voor haar zouden doen, ivm me vorige bevalling. bij de fysio heeft ze een paar keer een onderzoek gehad en bij het cb heb ik het meerdere keren aangegeven. maar daar werd een beetje gedaan alsof wij overbezorgd waren. je gaat bijna denken dat je zelf te veel verwacht. het maakt me niet uit dat ze langzamer is maar je voelt zelf aan dat er iets niet klopt en wij zien het ook aan d'r bewegingen. nu vorige week woensdag gaf het cb aan dat ze indd vonden dat ze erg achterloopt op haar gehele ontwikkeling. in haar handelingen en doen en laten liep ze echt ver achter. de arts erbij gehaald en ze zagen dat haar linker schouder een stuk lager zit en niet beweegt hoe het hoort. de dag erna konden we meteen terecht bij het juliana kinderziekenhuis. daar is ze door meerdere dokters bekeken en eigenlijk snappen hun niet wat ze zien. ze zeggen dat ze dit alleen bij oudere mensen zien en nog nooit bij een baby gezien hebben. diezelfde dag hebben ze een overleg gehad met alle neurologen bij elkaar, ze dachten dat het gebroken was geweest door de geboorte, en daardoor verkeerd aangegroeid is en hiermee zenuwen afgekneld waren en d'r spieren verkeerd gegroeid zijn. dus wij foto's laten maken en gister heeft de dokter gebeld maar er was daarvan niks zichtbaar op de röntgen foto's wat wel had gemoeten dan. we hebben veel vragen gesteld maar krijgen amper antwoord omdat hun het ook niet begrijpen wat ze zien. 16 dec hebben we een afspraak en gaan we verder kijken. zit er zooo mee in me maag. ze kunnen nergens antwoord op geven omdat hun het niet snappen. maar je gaat van alles in je hoofd halen. ik weet het is niet levensbedreigend maar het is toch je kleine meissie . ik hoop dat we er snel achter komen wat ze heeft zodat we haar ermee kunnen helpen.
Heel heel erg vervelend dat de artsen ook niet weten wat het nu is, hopelijk komt er toch een antwoord.
Wat een onzekerheid en onrust! Dit lijkt me erg moeilijk. Hopelijk komen ze er snel achter wat de oorzaak kan zijn van o.a. haar late ontwikkeling. Wel knap dat je zelf zo aan de bel trekt; je eigen gevoel is dan toch wel heel bepalend. Je bent tenslotte haar moeder. Misschien geeft het je wel een fijn idee dat ze in een goed ziekenhuis terecht kan? En dat er naar je geluisterd wordt? Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen!
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! De onzekerheid is zo erg. Op dit moment wachten wij ook af wat ons zoontje een schedelafwijking heeft. Ik herken dan ook erg dat je van alles gaat bedenken. En het is je kind, dat is gewoon het moeilijkste.
thnx meiden hoop ook dat we snel weten wat het is en dat het uiteindelijk toch mee valt allemaal. het enge vind ik dat ze ook op d'r gehele ontwikkeling zo achterloopt. ze word volgende maand 1 maar het cb zei dat ze in dr ontwikkeling op het niveau van een baby van 4/5 maanden zit sterkte paars80 is echt niks he dat wachten totdat ze ontdekken wat er aan de hand is maarja meer kan je niet doen dat is het frustrerende eraan!
Wat naar, die onzekerheid! Ik vind het ook erg vreemd dat het cb zo lang wacht om actie te ondernemen terwijl je zelf aangeeft zorgen te hebben. Ik hoop voor jullie dat er snel duidelijkheid komt!
echt he laatste x deden ze zelfs geïrriteerd ik moest geduld hebben alles kwam vanzelf. snap het aan de ene kant wel als ze zoveel bezorgde mama's op een dag spreken, ik ging me slecht over mezelf voelen dacht echt ik verwacht teveel ofzoiets. maarja niemand heeft iets gezien verder ziekenhuis en fysio zag er ook niks bijz in daar zeiden ze ook het is gewoon 'luiheid' alles komt vanzelf. en nu blijkt er dan toch iets niet goed te zitten je kan zo weinig.