"makkelijk" eten

Discussion in 'De lounge' started by sidmick, Feb 9, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Vandaag is zo een dag. Man is vrij maar heeft 10.000 klussen, om 5 uur moeten de kids sporten, ik zit op werk tot half 6 en ik bedenk me net dat er geen eten in huis is voor vanavond dus na werk ook nog naar de supermarkt en voor 6 uur niet thuis.
    Te druk, te moe en een beetje chaotische dag. Wat zetten jullie dan op tafel? Hier is het dan toch vaak een blik soep met een broodje of een pasta rode saus maar dat moet anders kunnen.

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb altijd wel voedzame soep in de vriezer en dan eten we een lekker bruin afbakbroodje met tomaat en avocado oid erbij, op die manier is soep met brood een goede optie :)

Sowieso is de vriezer je beste vriend op zulke dagen!

3. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

Jan 16, 2022
    2,887
    4,160
    113
    Female
    Noedels. Zak groentemix om te roerbakken, flesje woksaus (teriyaki, hoisin zoiets) en conimex noedels. Als je vlees eet ook even kip bakken voor de groentemix. Anders een hand pinda's erover :). Super snel klaar

Voor dit soort momenten hebben wij een kaartenbakje staan, elke keer als we iets nieuws eten wat we lekker vinden en geschikt is voor doordeweeks (lees : niet te lang duurt) schrijven we dat op een kaartje eventueel met waar het recept te vinden is (boek + blz). Als we dan geen inspiratie hebben trekken we een kaart uit het bakje.

4. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik maak nog wel eens een ovenschotel s ochtends heel vroeg. Kunnen we er dan zo inschuiven. Maar heel eerlijk, broodje hamburger of pizza gaan er op dit soort dagen ook prima in.

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Wraps?
    Even voorgesneden groenten halen, voorgesneden kip, wat rauwkost en wraps. Ben je ook zo klaar :)

Fruity90 likes this.
  6. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Wraps. En als ik heel simpel wil dan mik ik gehakt en roerbakgroenten in een wokpan, 10 minuten later klaar. Geraspte kaas en potje saus op tafel en klaar. Met iets meer tijd van alles zelf snijden, in bakjes op tafel en dan kan iedereen er op doen wat ie wil.
    Of macaroni met een zakje mix, groentenpakket en gehakt, ook in 10 minuten klaar.
    De frituurpan aan werkt ook goed :D
    En als ik weinig tijd heb maar het wel op tijd weet, dan haal ik een portie verse pastasaus uit de vriezer. Als ik het maak dan vaak voor 3 of 4 keer tegelijk. Dus kunnen er 2 of 3 porties de vriezer in.

7. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,739
    113
    Op echt drukke dagen gooi ik van wat lekkers in mijn slowcooker.
    Dan hoeft er meestal alleen nog maar iets makkelijks bij gemaakt te worden, als in pasta, rijst, aardappel uit de airfryer, wraps, pitabroodjes oid

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Ja dat doe ik ook als ik gewoon boodschappen in huis heb.
    Maar nu kom ik er dus om 3 uur achter dat er niets is voor vanavond. Om dat soort momenten gaat het. Moe, weinig tijd om te koken want laat thuis. Gebeurd misschien 4x per jaar maar op die momenten ben ik compleet inspiratieloos

9. Haje32

Haje32 Bekend lid

Sep 4, 2019
    582
    383
    63
    Female
    mevrouwtje likes this.
  10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    493
    83
    Wraps, turkse pizza met lekker veel sla en rauwkost, noodles, verse pasta (snel klaar) met een salade, stokbroodjes gezond.

In ieder geval wel iets met rauwkost, om toch nog een beetje vitamines binnen te krijgen en onze kids zijn er gek op. En ik heb vaak nog wel iets van pastasaus of nasi in de vriezer voor dat soort dagen.

11. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,739
    113
    Ah zo, ik had niet goed genoeg gelezen zie ik.
    Maar als het maar ca. 4x per jaar gebeurt, zou ik ook niet al te moeilijk erover denken en het echt makkelijk houden.
    Dus inderdaad pastasaus en pasta, soep en broodjes, pizza’s. En zelf zou ik in zo’n geval geen enkele moeite hebben om wat te bestellen of af te halen.
    Of zorgen voor een goed gevulde vriezer met bv nasi of bami, soep, pastasaus, etc.

Handig is dan wel om een vacumeerapparaat te hebben. Ik vries alles gevacumeerd in en dan zo plat mogelijk. Dan is het ook heel snel ontdooid en het neemt weinig ruimte in.

Biny, 11131618, owly and 1 other person like this.
  12. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Ik was langs de Chinees gereden in jouw plaats. Even bellen, afhalen en als je thuis komt kan je direct aan tafel ipv nog wachten op een bestelling of koken. Moet kunnen voor die 4 x per jaar ;)

Biny, nizzie86, esklessebes and 11 others like this.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,384
    21,762
    113
    Wij eten veel pastagerechten (en niet per se met de standaard rode saus), dat is vaak snel klaar.
    Of bijvoorbeeld rijst met dhaal, of geroerbakte kip en groenten. En als ik couscous maak dan is dat meestal voor meerdere dagen, zodat ik het de volgende keer alleen hoef op te warmen (couscous eten we eigenlijk alleen op de traditionele manier).

Ik heb bijna altijd wel soep in de koelkast of vriezer, dat eten we dan met (of zonder) een broodje. Of brood met refried beans, hummus of bissara (of ander dingen obv peulvruchten). Ik maak ook regelmatig een linzen- of kikkererwtensalade.

Laatst maakte ik marmita met vis, dat is ook ontzettend snel klaar! En superlekker!

Saartje33 and Adje like this.
  14. Aries

Aries Niet meer actief

Olie verhitten, half potje milde Indiase currypasta van Patak's meebakken, blik linzen, blik tomatenblokjes, bevroren bloemkoolroosjes en bevroren mangoblokjes in de pan tot de bloemkoolroosjes goed zijn en aan het einde een paar eetlepels Griekse yoghurt erdoor (niet meer laten koken). Intussen afbaknaan in de oven en je hebt in een kwartier eten op tafel en maar een pan vies.

citroenrasp likes this.
  15. Indiana

Indiana Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,180
    1,365
    113
    Female
    Flevoland
    Voor 4x per jaar zou ik idd ook mezelf niet moeilijk maken en eten laten bezorgen/ afhalen.

Chillin, Biny, nizzie86 and 4 others like this.
  16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    Pannenkoeken, diepvries pizza, soep met worstenbroodjes... Of gewoon boterhammen
    Dat kan je man toch wel maken zodat je meteen aan tafel kan als je thuis komt?

17. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,798
    9,314
    113
    Gelderland
    In zo’n geval zou ik iets bestellen. Bijvoorbeeld sushi, Chinees of patat.
    En anders een keer een maaltijd maken die je vervolgens volledig in de vriezer stopt, dan kun je die eruit halen als je zo’n dag hebt.

Chillin, 11131618 and Dubbelgeluk like this.
  18. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,798
    9,314
    113
    Gelderland
    Mijn snelle maaltijd van vandaag is een broodje kebab. De kebab koop ik uit de vriezer dus zou je makkelijk op voorraad kunnen houden. Ik doe er flatbreads bij, wat rauwkost wat ik altijd standaard in huis heb en een potje groente :)

19. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,253
    12,629
    113
    Female
    Pot groente of witte bonen in tomatensaus stuk vlees tussen optigrill

20. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,827
    18,545
    113
    Female
    Noodle soepje? Hebben we standaard in huis en bij nood dan eten we dat... of tosti's? Ook vrij makkelijk en snel klaar.. niet echt gerechten om dagelijks te eten, maar wanneer het niet anders kan en er is weinig tijd dan zijn dat prima alternatieven.

Share This Page