Welk merk kinderwagen is het best?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chida, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    We zijn namelijk erg op zoek naar een leuke en goede kinderwagen....maar er zijn zoveel!

Bij welk merk hebben jullie de beste ervaring?

Groetjes Chida

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb de Quinny Freestyle 3XL. Vind hem lekker lopen, past in mn Peugeot 206 die ook nog eens een beeeetje uitgebouwd is waardoor ik al minder ruimte heb, past alles op, en ziet er leuk uit!

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Wij hebben urban jungle, wonen vlak bij bos en strand
    en heb niet een kleine auto waarin hij moet passen...
    Een nadeel het systeem om er een maxi cosi erop te doen
    vind ik waardeloos, dus koop ik een maxi taxi erbij...

Succes met kiezen

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wij hebben een quinny speedi en die bevalt prima, erg fijne en makkelijke wagen.

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben een x-aventure hij bevalt ons prima. een met 4 wielen vinden wij zelf erg prettig.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij hebben de bugaboo. Geweldig ding! Hij is zijn geld dubbel en dwars waard.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wij hebben de quiny speedy supper wagen en past in een twingo

8. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    wij hebben een quinny buzz. Mooie hippe kleuren en makkelijk om hem in en uit te klappen.Past in elke auto.

9. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Slechte wagens zijn nauwelijks te koop, of je moet echt een goedkoop ding kopen. Die gaan vaak snel minder soepel lopen.

Dus je zult toch moeten kijken wat jij belangrijk en mooi vind. Probeer eens in een winkel een paar wagens uit. Kijk of je 3 of 4 wielen wil (kwestie van smaak en rijgedrag). Sommige wagens hebben luchtbanden, andere niet. Hoe gaan je 'm gebruiken, in de stad, veel met openbaar vervoer, veel in de bossen wandelen? Wat voor auto heb je, past de wagen daarin?

Mijn ervaring is dat als je een beetje een grote baby hebt, de kinderwagenbak snel te klein wordt. Ik zou persoonlijk kiezen voor een wagen met een beetje een grote bak, zodat ze daar lang genoeg in kunnen liggen.

En verder is het toch voornamelijk een kwestie van smaak (en geld, hihi)

Mensen vragen naar hun ervaring is leuk, maar de meeste mensen hebben maar met 1 of hooguit 2 merken ervaring. En bijna iedereen vind zijn eigen wagen top (logisch, want je hebt er toch van tevoren over nagedacht) Maar wat voor de een een top wagen is, is voor de andere toch niet zo praktisch. Net als met auto's eigenlijk.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dat van dat goedkoop klopt niet hoor Tinus. Ik heb er 1 van 180 euro, Beebies First en ben zeer tevreden. Makkelijk wendbaar, grote kinderwagenbak, grote boodschappenmand, klein opvouwbaar, licht te besturen etc etc.
    Heb er nog altijd heel veel plezier van en nog nooit geen stukken aan gehad. En dat lees ik soms van bepaalde dure wagens juist wel.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wij hebben de Loola van Bebe Confort en zou hem voor geen andere meer willen ruilen. Ik vind dit een superwagen. Alleen wat aan de prijzige kant.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier de Joolz, ook mega tevreden! Makkelijk en klein op te vouwen, grote wandelwagenbak, lekker wendbaar, duwstang verstelbaar etc...

Maar het klopt wel wat iemand hier eerder zei, zou gewoon naar een winkel gaan en je goed laten adviseren en alles uitproberen. Bij Babypark zijn ze daar heel goed in en erg geduldig.

13. maggy

maggy Lid

13 jul 2008
    19
    0
    0
    Ik weet niet welke wagen het beste is,maar wij hebben de bugaboo en die bevalt ons erg goed.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
  15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben allerlei kinderwagen getest en bekeken, en wij hebben gekozen voor de Bugaboo Cameleon.

Maar het is zo persoonsgebonden, loop je graag in het bos of meer in de stad, heb je een grote of een kleine auto, hoe groot is je budget etc.

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    De stokke (maar die vind je of mooi of vreselijk volgens mij) de enige kinderwagen waarvoor je niet op je knieen hoeft te zitten om je kind eruit te vissen (erg handig als je niet teveel mag bukken/tillen). En die je in hoogte kan verstellen dat als je op je knieen zit ook nog in de bak kan kijken :) Stuurt als de beste, maxi cosi kan er (met adapter) erg makkelijk op. Enige erg grote nadeel.... Duur, maar goed dat is de bugaboo ook.

Denk idd dat het heel persoonlijk is welke jij de beste vind. Zou gewoon naar een grote baby winkel gaan waar ze alle merken hebben en dan kijken welke je allemaal mooi vind en testritjes mee rijden. Vaak hebben ze wel een baantje met verschillende soorten ondergrond zodat je ff kan testen. En een lijstje maken met dingen die je zelf in een kinderwagen zoekt en die met het personeel bespreken.

17. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    je moet je eigen afvragen wat de doeleinden voor een kinderwagen bij jou zijn.
    bij ons moet het kind er bijvoorbeeld lange tijd kunnen inliggen.
    niet in de wagenbak maar ook als ie groter is in de zit.
    voor ons moest het zitje dus kunnen in lig functie gezet worden.
    nu denk je dat kan toch met elke kinderwagen.
    maar vergis je niet, ze kunnen allemaal wel plat maar de voorgevormde vouw aan de benen blijft erin zitten , dat wil zeggen als je kindje er lange tijd moet inliggen dat het de hele tijd met zijn benen in de lucht ligt.
    dus voor ons vielen heel veel kinderwagens af omwille van dit feit.
    bv .bugaboo, quinny enz....
    toen zagen we de maxi cosi mura.
    bekroond met een award, en erg goed.
    de wandelbak is heel ruim en de zit is volledig strekbaar in ligstand.
    dus voor ons de maxi cosi mura 3 wiels ;)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij hebben de Mutsy single spoke 4 wheel. Bevalt prima. Ik heb wel zitten twijfelen tussen die en de Stokke (inderdaad een hate it or love it kinderwagen), maar wij wandelen heel veel met de hond en dan zijn luchtbanden toch wat fijner. Bovendien vond ik de Stokke wel errug duur...maar blijf het een leuk wagentje vinden hoor.
    Als je lid bent van de consumentenbond kun je op hun site kijken hoe alles uit de test kwam, die hebben een paar maanden terug allerlei wagens getest. De Mutsy stond op 3, de Bugaboo op 4 en de rest weet ik niet meer.

19. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Ik ben fan van de Joolz Bloom. En die wordt het ook bij ons :D
    Maar ik heb ff in twijfel gestaan bij de Easywalker Sky. Die is er in zo'n mooie blauwe kleur. Bijna hemels gewoonDegelijk, sterk en de helft goedkoper.
    Waarom het toch de Joolz is geworden?
    Ik vind het heel erg belangrijk dat ik mijn kindje aan kan kijken als de reiswieg eraf kan ( met ongeveer 6 maanden ofzo) en de wandelwagen-inzet erop kan. Het zitje kun je zowel naar je toe-als van je af zetten. Lijkt me voor de kleine prettiger en vertrouwd dat hij/zij je kan zien! Voor mij is dat een heel groot punt.
    En niet alle wagens hebben dat.
    Bovendien is de Joolz Bloom erg hoog, dus kindje zit hoog, gemakkelijk opvouwbaar én je ziet hem nog niet op straat. Ik let op en buiten de showroom in babywinkels en opde 9-maandenbeurs heb ben ik er nog niet één tegengekomen. Maar dat gaat vast veranderen. Het is een lust voor het oog. Superding :D

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Moet je een keer in Zoetermeer gaan kijken :)

Ik heb hem ook en ben er erg blij mee! Het is idd heel fijn om je kindje aan te kunnen kijken in de wandelwageninzet.

Deel Deze Pagina