Mijn peutermeisje van 27,5 maand geeft steeds vaker aan dat ze moet plassen, of dat haar luier nat is. Op de opvang plast ze al regelmatig op de wc (of zit ze er gewoon een paar minuutjes op) Zijn al een tijdje bezig met regelmatig op de wc zetten. Gisteren dus samen met haar wat onderbroeken en hemden gekocht, mocht ze zelf uitzoeken vond ze superleuk. Daarna gewone boodschappen gehaald en eenmaal thuis had ik haar binnen gezet en was ik zelf de boodschappen van de auto naar huis aan het sjouwen. Kom ik binnen alle onderbroeken die we net gekocht hadden door het huis, en E had zelf haar kleren uitgetrokken (wist niet eens dat ze dat kon!) Wilde perse haar nieuwe onderbroek aan, luier moest ook uit (had ze ook al zelf gedaan) prima. Vanmorgen wilde ze ook geen luier aan, dus dan maar niet, nog een keer gezegd dat ze op de wc of pot moest als ze moest plassen. Helaas toch een ongelukje. Maar nu wil ze dus geen kleren meer aan! Ze heeft na het schone onderbroekje misschien 5 minuten nog met kleren gelopen, toen ging de broek en onderbroek uit, en vervolgens ook shirt en hemd! Ze gaat nu dus elke keer spiernaakt wel op dat potje zitten. Ik krijg met geen mogelijkheid de kleren meer aan, en als ik ze al aankrijg dat trekt zij ze 5 minuten later gewoon weer helemaal uit.. Is dit normaal voor deze leeftijd??
Ze gaat voor het gemak!! Dat is duidelijk snel op potje en er weer van af. En de peuterpubertijd het is nu aan jouw om het uit te leggen. Minimaal broekje hemd aan het is te koud eigenlijk zonder kleren dan de verwarming maar iets hoger. Jij mag ook op je strepen staan de luier gaat aan als jij je niet aankleed geen discussie mogelijk als je moet plassen kan je plassen je hoeft het niet te vragen maar mag wel. En doe makkelijke kleren aan legging shirt ze is denk ook bezig met het stoeien van de kleding dat zit in de weg. Maar wel op je punten staan of iets van kleding of luier aan.
O mijn dochter loopt thuis ook liefst naakt rond. Ik laat haar maar. Als ze het te koud heeft, komt ze het wel zeggen.
Ik heb haar inmiddels zover om in ieder geval haar shirt aan te houden. en de verwarming staat nu maar een graadje hoger. Zou het gewoon een fase zijn, want de luier wil ze dus niet aan, dat ze zelf ook als een grote meid op de wc wil plassen net als mama?
Mijn dochter heeft die fase net gehad dat alles uit ging, gelukkig had ze hem in de zomer! Nu weet ze, onderbroek moet weer terug aan. Ze draagt nog steeds niet graag een legging/maillot. Broeken heeft ze zowiezo een hekel aan. Binnen laat ik haar maar, ze laat nu in ieder geval jurk en ondergoed aan. Ik vraag haar wel eens of ze het niet koud heeft, maar nee hoor.
Onze oudste zoon liep tijdens het zindelijk worden ook het liefst bloot rond. Kon hij makkelijk zelf op het potje gaan zitten. Ik liet hem lekker aanrommelen, inderdaad soms een ongelukje of een plasje naast het potje, maar al met al was hij vrij vlot zindelijk zonder gedoe. En nog steeds als hij gaat poepen doet hij het liefst z'n broek en onderbroek helemaal uit
Mijn 3 jarige dochter loopt ook graag naakt of in blote kont thuis rond. Prima toch? Wbt potje. Ik zou echt luier uit doen en haar thuis haar gang laten gaan. Toen ik dit op deze manier deed was dl binnen een week zindelijk terwijl we al maanden bezig waren met luier aan en dan op tijden op de wc zetten. ( ze was van ongeveer dezelfde leeftijd toen als jouw dochter)