Hallo allemaal! Volgens mij zijn we er in beland..de 13 maanden sprong.. Meneertje is al paar dagen mopperig, huilerig (heeft ook laat van kiezen), en slaapt nu al weer drie dagen slecht.. Zie tijdstip..lig nu ook in de waakstand de luisteren wat 'ie gaat doen: huilen of slapen.. Hij ligt met speentjes te rammelen en kan de slaap niet vinden.. Ik ben serieus bang voor deze sprong! We hebben een heerlijke 2 ellende gehad, waarin meneertje goed sliep en zie zó op tegen weer nachtenet een huilend jongetje, zelf gebroken zijn van weinig slaap.. Hopelijk snel voorbij! Zeer ongetwijfeld zie ik het veel te somber nu ( gezien tijdstip), maar wie beurt me op?? Hoe waren jullie 13-maanden-sprong ervaringen? Of wie zit er nu ook in? Liefs LadtT Ps. Getyped met de iPhone, dus als er hele rare dingen staan...
Nooit gedacht in sprongen. Wel wens ik je een goede nachtrust toe. Wel snap ik dat je ligt te wachten ergens en bang bent om in slaap te vallen en te weten dat je er weer uit moet dat vind en vond ik het slopende aan hele kleine kinderen. Alles komt en gaat. Sterkte vannacht
Dank!! Wat lief! Dat is precies mijn (enigszins onlogisch, maar 's nachts zo logisch ) gevoel: als ik slaap, is het erger om eruit te moeten dan wanneer ik wakker ben.. Tja..
Hier alleen met 8 wkn en 12 wkn duidelijke sprong gehad. Daarna niet meer. Ik lees vaak over sprongen en als je alles moet geloven is er iedere keer en iedere maand wel "iets". Ik kijk bij twijfel bij Oei ik groei website.
Rond de acht maanden hebben wij een hele lastige periode gehad. Tanden kwamen door, veel ontwikkeling, verlatingsangst en hele hele slechte nachten. Dus toen was ik ook bang voor sprongen. Daarna nooit meer iets gemerkt. Denk maar zo, het word alleen maar beter.
Oh gelukkig, jij ook bang! Ik ook, hahahahahahaha! De vorige sprong vond ik echt vreselijk! Veel slapeloze nachten, zoontje veel wakker en huilen. Hangerig, humeurig, continue bij je willen zijn. Zucht! M'n zoontje heeft helaas veel last van sprongetjes, het mooie vind ik wel dat hij zoveel nieuw kan na de sprong. Het vorige sprongetje was hel, maar hij kon daarna wel lopen . En na vorige sprong heeft m'n zoontje een fles laten vallen en slaapt hij van 19.30u tot 9.15u......heerlijk! ( buiten de sprongen om was m'n zoontje een slechte slaper, en sinds kort een slaapkop). Ik lees dus graag mee. In m'n app staat: het opvoeden gaat beginnen, grenzen moeten gesteld gaan worden. En ja, heb wel kleine driftbuitjes gezien bij m'n zoontje (waar ik erg om moet lachen ).
Je moet maar zo denken; eigenlijk is een sprong heel leuk, want ze kunnen erna weer zoveel meer! Alleen jammer als het je nachtrust kost hè...
Wij hebben hem ook gehad en helaas zal je er toch doorheen moeten. Mijn mantra in deze periodes: 'Het gaat voorbij, het gaat voorbij, het gaat voorbij. Het is normaal en hoort erbij, het is normaal, het is normaal. Het gaat voorbij...'. Helpt echt!
Ik ben er bijna door volgens mij, afgelopen 4 weken snachts echt drama! Veel huilen, troosten, even liggen en weer opnieuw! Vannacht redelijk geslapen en hoefde er maar 5 keer uit, wat een verademing! Hoop dat ik snel mn doorslapende meisje weer terug heb! Succes, je moet er maar even door, en waar nodig "ploegendiensten draaien" met je man!
Tja.... overal is het anders. Hier is het loos sinds begin september en mw slaapt sinds enkele dagen pas weer door. Ik vond het niet echt heel zwaar hier.... af en toe wel ja. Maar dat komt omdat het met een kwartier werk weer bekeken was. Verschonen, fles en weer slapen na evt een kort huiltje. Is maar enkele keren geweest dat we er langer mee zoet waren. Ze slaapt nu dan wel sinds enkele nachten door, vaker is ze rond 5 of 6 wakker en duurt het een uur voor ze weer in slaap valt. Dan murmelt of jammert ze wat, maar niet echt huilen of zo. Maar dat wakker liggen te luisteren wat ze gaat doen herken ik wel. Nu is onze afstand tot de slaapkamer van haar wat groot... maar ik heb de babyfoon wel minder gevoelig afgesteld al een hele tijd. Komen alleen de belangrijkere geluiden door. Tip voor je? Of als je kind vlak naast je slaapt, gewoon de babyfoon uit laten. Als ze huilen hoor je ze toch wel dan. Hoop dat ze hier de 13 maanden sprong overslaat! En jij veel succes gewenst
Ik kan me die sprong niet eens herinneren dus veel indruk heeft die niet gemaakt. Ik vond de 11 maanden sprong het ergste van allemaal...
Men lijdt het meest aan hetgeen wat gij vreest. Probeer het los te laten. Veel fijner voor jou en je kindje.. Succes meid!
Amen! Wij doen niet aan sprongetjes, het opgroeien is één grote sprong zeg ik maar....slaapproblemen herken ik niet en wens je daar ook sterkte mee, probeer waar kan je rust te pakken en verder 'go with the flow'
ze zijn hier nu 6 en 4 en ik kan me de 13 maanden sprong iet meer herinneren dat is een goed teken toch haha
Haha..dank allen! Voor de opbeurende woorden én het feit dat 'ie vaak niet onthouden/aanwezig is geweest..geeft de burger moed )
Ah...herkenning!! Dank! Voelde me al een mietje, haha Hier heeft zoon ook altijd veel last van sprongen; is dan echt ontregeld! Ik wil het liefste ook niet aan sprongen doen maar als het al tijdje mis is (humeurig/hangerig/niet alleen spelen/veel jengelen én vooral slecht slapen) dan kijk ik toch...en altijd klopt het! Jij ook sterkte Zonnestraal..,en gefeliciteerd lees ik in je onderschrift!! )
Ik heb DE tip! Denk niet in sprongen,maar denk in fases! Daarvan weet je dat het weer voorbij gaat. Overigens is elke sprong of fase verschillend. Het heeft dus eigenlijk geen zin om nu bang te zijn voor iets wat misschien niet komt. Neem het zoals het komt! Neemt niet weg dat het soms niet om uit te houden is,want dat ken ik ook maar al te goed. Ik vier altijd een klein feestje in mezelf als we weer in rustiger vaarwater zitten
Nouja, 'bang' is een groot woord. Ik denk dat Lady-T dat ook niet zo zwaar bedoeld en ik ook niet. Ik denk ook in fases, ofwel ontwikkelingsfases. En dat dat juist heel gezond is. En ook mooi! Maar neemt niet weg dat het vermoeiend is, na zoveel slapeloze nachten etc etc.
Nee wilde ik ook niet. Maar toch, nu ik weet in wat voor fase/sprong hij zit weet ik dat het tijdelijk is en dat hij (en wij ) erdoorheen moeten. En nogmaals, heel mooi om te zien wat hij na zo'n fase weer allemaal kan en geleerd heeft. En thanks wat betreft onderschrift. De vorige zware sprong was ook door de zwangerschap zwaar aangezien ik vet vet moe was!!
Momenteel zitten we ook volop in de 13 maanden sprong of fase. Hij doet eigenlijk met alle mee tot nu toe. De 8 maanden was heeeeel heftig en ook lang en nu is het sinds zaterdag feest. Slecht slapen en alleen mama is goed. Beetje zielig voor papa op het moment want die mag niets doen van hem. Maar merkt nu al z'n vooruitgang. Vooral praten, elke dag een nieuw woordje