Even een mooi BV-momentje delen.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tupp, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vannacht heeft mijn zoontje voor het eerst zonder ons gelogeerd. Hij heeft voor het slapen een pyjamapapje gehad en vanochtend vroeg een flesje opvolgmelk. Dat vind hij ook prima, als mama er niet is.
    Na het ontbijt kwamen mijn man en ik hem ophalen. Als ik hem na een dag werken ophaal, om vijf uur, is hij vaak hongerig, moe en hangerig en wil hij meestal gelijk aan de borst. Nu hoefde dat niet, hij had net een boterhammetje op. Dus hij lachte eens lief, kwam even knuffelen en speelde daarna weer lekker verder.
    Mijn man en ik dronken nog even koffie me mijn ouders. Allemaal heel gezellig, behalve het feit dat ik toch wel vol zat. Ik besloot om hem dus toch maar de borst aan te bieden in de hoop dat hij toch wat zou drinken om de spanning er wat af te halen.
    Ach, meiden; die reactie, zo mooi! Hij was echt zo blij! Hij lag tegen mij aan, had mijn tepel al wel in zijn mond, maar was in eerste instamtie gewoon te druk om te drinken. Hij was aan het lachen en heel tevreden "aaaaa" aan het zuchten. Gauw even een slokje, en dan weer lachen. Even loslaten, grote grijns naar opa en oma, weer slokje. "aaaa" Blije blik naar papa. Haha, we hebben echt allemaal zitten genieten omdat hij zo blij was! En ik was gewoon retetrots.

En dat terwijl ik vorige week nog de vraag van een collega kreeg "Hoe lang ga je de borstvoeding nog volhouden?" Ik vind dat toch al zo'n rotwoord, alsof het een vreselijke inspanning is. En dat is het echt niet meer, na die eerste maanden. En als ik hem dan zo zie reageren, dan weet ik dat wij nog een tijd blijven genieten van onze voedingen samen. Heerlijk!

Dat wilde ik gewoon even delen!

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Super Tupp!! :) :)

Zo grappig, ik besloot net nog eens na te zoeken hoe jij ook alweer had gehandeld met de nachtvoedingen (je voedt "gewoon" niet meer 's nachts he ;) Dat wil ik nl ook!), toen ik dit topic met jouw naam erbij op de voorpagina zag staan, ennnnnn ons meisje heeft ook net vannacht voor het eerst bij oma gelogeerd! En het was hier ook heel fijn weer aanleggen toen we haar ophaalden, al was het haar "tijd" niet voor een voeding :)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, uist doordat het zijn tijd niet was, genoot hij er zo van, geloof ik. Hij kon ook echt de tijd nemen om er even van te genieten. Anders is het meestal zo van HONGER HONGER NU NU. Haha.

En het feit dat we geen nachtvoedingen meer hebben, draagt er wel aan bij dat ik er ook extra van kan genieten. Ik vond het wel pittig hoor Babel, om niet naar hem toe te gaan. Ik ben in het begin ook nog wel eens gezwicht. Maar het was de moeite wel waard. Niet alleen voor mijn eigen nachtrust, maar zoonlief zelf is gewoon ook uitgeruster en fitter overdag. Dus mocht je ook een poging gaan doen en af en toe morele steun nodig hebben: laat het weten. Ik weet hoe moeilijk het 's nachts even is, maar dat wordt vrij snel minder en daarna scheelt het echt. Ik denk dat jullie meisje onderhand ook wel oud genoeg is om zonder nachtvoedingen te kunnen. Waarschijnlijk drinkt zij ook meer uit gewoonte, lekkere trek, mama-honger, inslaap-middeltje. Maar ze zal het er in eerste instantie niet mee eens zijn als je dat ineens afpakt.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ahhh mooi!

Mijn zoontje was ruim 9 maanden toen ik in het zh lag voor een operatie. Mijn man kwam een paar uur na de operatie met de kleine man aanzetten en hij was ook zoooo blij toen! Uitgestrekte armen, handjes om mijn borst geklemd. Ik lag daar in een ziekenhuisbed aan allerlei toeters en bellen en het deerde hem niks!

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Bijzonder he, sowieso als ze zo blij zijn je te zien, maar aan de borst nog fijner :)

(@nachten, wilde hier je topic niet mee kapen hoor, maar ik pb je vast nog wel eens hierover ;), thx in ieder geval.)

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

super hoor!

7. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ahhh heeeerlijk!!! Klinkt als een supermoment!

Ja, vind het ook alleen maar leuker en liever worden naarmate ze ouder wordt! Met soms van die dankbare blikken omdat ik haar zoiets lekkers gun, heerlijk!

9. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    aaaah heerlijk he!
    mijn dochter is inmiddels 1,5 jaar en als ik mijn borst laat zien en vraag of ze wilt drinken, gaat ze lachen en hmmmmm roepen. en ze kan de borst ook echt aanvallen. met haar mond open duikt ze eropaf! wat ik zelf altijd een grappig moment vind. wat kunnen ze lekker enthousiast zijn en blij met de bv!:D

Deel Deze Pagina