kindje even alleen laten?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by NathalieH, Sep 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Onze dochter van bijna 5 is vandaag ziek thuis maar ik moet de hond straks nog uitlaten. Voorheen bracht ik haar bij zulke dingen even bij onze overbuurvrouw maar die is in maart dit jaar overleden. Zou ik ze al voor 10 / 15 minuten alleen thuis kunnen laten?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ligt aan je kind..

Hier kan dat wel. Ik maak afspraken met ze en kan de hond uitlaten.

Heb je toevallig je buggy nog?
    Ik heb een fietskar en daar deed ik de kinderen ook wel in als ze ziek waren. Met een dekentje even mee naar buiten. Was ook nog wel goed voor ze.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ligt eraan wat ze heeft.

Als mijn zoontje diarree heeft of moet spugen zou ik hem niet zo snel alleen laten. Anders wel, maar ik zou dan de hond iets korter uitlaten. 5 minuutjes max.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik doe het nu wel eens, ff naar de winkel. Vindt ze prachtig en houdt zich dan ook heel goed aan de afspraken.
    Ze is nu 5,5 en ik doe het sinds een tijdje.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Alhoewel ik het niet doe, zou ik het nu zelfs al wel even bij mijn 3 jarige zoontje aandurven. Maar het ligt natuurlijk echt aan je kind en aan wat ze nu heeft. Kun je goed afspraken met haar maken? En hoeft ze niet te spugen en/of heeft ze geen diarree? Dat zijn de dingen die ik zou meenemen in de afweging die je maakt.

6. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    Sliedrecht
    Ze hoeft niet te spugen of is niet aan de diaree. Ze heeft alleen een klein beetje koorts, maar is vooral moe. Ik ben net even de hond wezen uitlaten. Ik ben ongeveer 10 minuten weggeweest. Ik had met haar afgesproken dat ze op haar kamertje moest blijven. Dat ze daar gewoon mocht spelen en ze niet perse in bed hoefde te blijven liggen. Dat ze alleen niet naar beneden moest gaan gaan als de bel ging of als de telefoon ging. Dat zou ze doen en haar kennende zal ze zich daar ook aan houden. Ze vond het wel prachtig en voelde zich enorm groot dat ze even alleen mocht blijven. Toen ik terug kwam zat ze dan ook nog steeds lekker te spelen zoals ik weg was gegaan. Geeft me dan toch wel een fijner gevoel dat ik het de volgende keer wel weer eventjes kan doen.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ligt aan je kind en de situatie. Hier zou dat met de oudste wel kunnen (net 6)

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja hoor mijn zoontje is ook wel eens binnen aant spelen als ik 30meter verderop de hond ga uitlaten. of hij is dan hier in de speeltuin die aan onze achtertuin grenst.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Fijn dat het goed gegaan is, hopelijk knapt ze nu ook snel op.

10. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    Sliedrecht
    Vanmiddag was ze al wat opgeknapt en is ze even lekker mee naar buiten geweest om de hond uit te laten. Nu is ze toch weer moe en ligt ze te slapen. We zien wel hoe het morgen gaat.

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier zou dat makkelijk kunnen. Ik loop wel eens naar de brievenbus of papierbak en dan blijft de oudste thuis. Doe dit al ruim een jaar. Maar dochter houd zich goed aan afspraken.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ja met 5 jaar heb ik het ook 10 minuutjes gedaan toen ik een oppaskindje van school haalde. Eigenlijk vond ze het zelf nogal spannend maar ik vond het wel een goed moment om het eens te proberen. Moet zeggen dat ik vlakbij school woon en nog geen 10 minuten weg ben. Moest haar beloven dat ik op de heenweg een keer zou bellen en op de terugweg;). Hoefde van mij niet maar dat wilde ze zelf graag.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt natuurlijk altijd een kind en situatie, maar hier zou dat kunnen. Oudste is nu regelmatig mopperig dat ze niet thuis mag blijven als ik een boodschap moet doen. Dat vind ik dan net even te lang nog, maar van de week juist afgesproken dat we eens gaan oefenen met alleen thuis mogen blijven :)

Share This Page