Bijwerkingen BMR vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marjanneke, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hallo allemaal,

Even een vraagje. Mijn zoontje heeft afgelopen woensdag de prikjes gehad voor BMR en MenC. Er werd toen natuurlijk bijverteld wat de bijwerkingen konden zijn, wanneer ze konden beginnen en hoe lang het kon duren.

Gelijk op donderdag was Dennis al een beetje anders dan anders en had hij ook iets verhoging. Afijn, 'normale' reactie op de MenC. Gelukkig niet ziek, eten en drinken bleef goed gaan, slapen.... mwaahh. Vrijdag ging het weer redelijk oké.

Sinds gisteravond (dus 4 dagen na de prikken) is het een beetje mis met ons kleine ventje. Ik bracht hem rond kwart voor 7 naar bed en hij leek ook hondsmoe dus ik dacht dat het wel goed zou komen. Maar een half uurtje later zat ie nog rechtop in bed. Ik heb 'm neergelegd en hij viel in slaap. Maar een uur later (rond 21.00 u.)werd hij echt heel erg hard huilend wakker en dat is iets nieuws voor ons mannetje, dat gebeurt echt nooit. Dennis is van de korte jengeltjes en af en toe als het echt menens is, lichtjes huilen / jammeren.

Dus ik ben naar 'm toegegaan, getroost en even temp. gemeten. Die was 38.2, dus koorts. Hij was ook niet lekker zag ik aan 'm, zat ook constant met z'n vinger in de mond (er komen / zijn ook net een hele rits tandjes door) en had echt pijn leek het. Zetpilletje gegeven en na z'n papfles (soms krijgt hij die nog, soms niet) weer in bed gelegd en hij viel in slaap tot... 01.00 uur.
    Daarna heeft hij tot half 6 om het kwartiertje liggen jengelen / jammeren. Soms heel even en hoefden we niet naar 'm toe maar ik heb ook nog een tijdje met 'm op z'n kamer gezeten op schoot. Het gekke was dat ie toen naar me zat te lachen, begon te brabbelen en had 't gewoon naar z'n zin. Zodra ik 'm weer in bed legde was het na een kwartiertje weer raak. Jullie kunnen dus wel raden wat voor nacht dit was, haha!!
    Met nog kleine onderbrekingen heeft ie nog 'geslapen' tot half 8 vanochtend, daarna hebben we ontbeten (ging ook goed) en om kwart voor 9 werd meneertje (uiteraard!) zo moe dat ik hem weer in bed heb gelegd en daar ligt ie nu prinsheerlijk te slapen. Gelukkig! Het ritme is vandaag even ver te zoeken, maar ik hoop gewoon dat het slapen hem goed zal doen.

Maar nu zijn er een aantal dingen die ik me afvraag.

- Kunnen dit al bijwerkingen zijn van de BMR prik? Meestal beginnen die toch rond een dag of 6-12 na de prik?

- Kunnen kindjes echt zoveel pijn / last hebben van doorkomende tandjes, zelfs na een zetpilletje?

- Omdat ik ook een beetje een snotneusje zag bij 'm vanochtend, zou het kunnen zijn dat ie nog wat anders onder de leden heeft en wat kan dat betekenen voor de bijwerkingen van de prik?

Tips, adviezen en antwoorden zijn van harte welkom. Ik vind het zo sneu voor m'n manneke, vind het echt niet leuk om 'm zo te zien. :( Hij zat helemaal suf voor zich uit te kijken tijdens 't ontbijt en dat zijn we absoluut niet gewend! Meestal is ie vanaf 6.00 uur aan 't 'bouncen' (ook letterlijk, lol).

Alvast bedankt voor 't lezen van m'n lange relaas... en alle moeders een hele fijne Moederdag gewenst!!

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik geef mezelf wel even antwoord. ;)

Hij werd net wakker, heeft nu 39.2 graden koorts. Ga er dus eigenlijk wel van uit dat dit van de prik komt.

Ik heb 'm maar 1 x zo gezien tot nu toe, dat was toen hij op een avond erg moest overgeven, een heel ander ventje is 't dan. Echt niet leuk!

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Bij ons was de reactie op de BMR pas na 14 dagen exact, bij mijn vriendin precies zo trouwens, en bestond uit veel rode vlekken. Die bleven een week zichtbaar. Ze leek er verder niet veel last van te hebben en had ook geen koorts.

Het kan vanalles zijn natuurlijk. De weerstand is ook wat lager na prikken, kan dus ook toevallig ziek zijn geworden. Hoop dat hij snel opknapt!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het is gewoon niet leuk om je kindje ziek te zien. Dat is altijd niks aan.

Beterschap.

Soms kunnen ze na een nachtje slapen alweer helemaal beter zijn. Laat hem goed drinken en lekker veel slapen.

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dank voor de reacties meiden.

Het kan inderdaad van alles zijn maar omdat Dennis nog nooit hoge koorts heeft gehad (mijn vriend had vanochtend 39,6 gemeten!) vond ik het wel opvallend dat het juist nu na de prikken was.

Het ging verder vandaag wel redelijk, heeft vanmiddag wel nog zo'n 2,5 uur slapen, na vanochtend 1,5 / 2 uur. Daarna was de koorts gezakt tot 37,9.

Hij drinkt gelukkig heel erg goed. Hij hoefde geen boterham tussen de middag, dus maar wat vla gegeven en vanavond wel gewoon warm gegeten (worteltjes met appel en aardappel) dus dat zit verder wel goed.

Niet te laat naar bedje vanavond en nog even tempen, hopelijk zakt de koorts nog, dan lijkt het erop dat ie dat in elk geval heeft gehad.

Morgen weer een dag, we zullen zien!

6. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier net zo'n gedoe gehad na de BMR en MenC (en de waterpokken prik, die krijg je er hier in Noord-Amerika ook nog eens bij). Geprikt op vrijdag en op maandag werd hij hartstikke ziek (39.8 was het hoogste wat we hebben gemeten), en dat is een week zo gebleven. Hij kreeg ook nog eens 4 kiezen tegelijk door, dus het was lastig vast te stellen waar het nu aan lag. uiteindelijk heeft de ha een oorontsteking vastgesteld, en kregen we 10 dagen antibiotica voor hem... :S Hoop dat het bij jullie sneller weer beter gaat, want het is anar als ze zich zo beroerd voelen!

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier 4 dagen na de prik ook koorts. Vier dagen hoge koorts met als max zelfs 41,1:$ dag 4 kreeg hij ook vlekjes en zakte de koorts. leek mij zelf te vroeg voor reactie op de bmr. Dacht zelf toen aan 6e ziekte ofzo. Na 2 dagen koortsvrij te zijn (dag of 10 na vaccinatie) kreeg hij weer koorts. Nu max 39 dus veel minder hoog en weer vlekjes erbij. Denk dat dit wel door de BMR kwam. Maar zeker weet je het nooit natuurlijk;)

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Nogmaals dank voor jullie reacties.

Hij heeft inmiddels ook zijn avondeten er weer uitgegooid... ik ben nu wel een beetje ongerust, en had de indruk dat hij nog misselijk was. Is wel heel erg moe en de koorts is rond de 38,5 nu.

Kan overgeven ook na die prikken?

Getverderrie, ik wou dat ik 't van 'm kon overnemen.

jv23 vindt dit leuk.
  9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    misschien net als matthijs een 'gewoon' virusje? Zieke kindjes zijn gewoon zo zielig. Ben ook liever zelf ziek. Eten is niet zo belangrijk. Misschien een extra fles ofzo? Matthijs at ook niets toen hij ziek was (spuugde niet trouwens) maar een beetje melk wilde hij wel. Veel slapen is alleen maar goed. Doen wij ook als we ziek zijn. Beterschap!

10. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hmmm... tja, een virus kan natuurlijk ook, maar omdat ie net de prikken heeft gehad wijt ik het dan daaraan.. kweet 't ook niet! :)

Hij ligt nu te slapen, ik hoop maar dat het vannacht een beetje gaat en dat het morgen iets beter met 'm gaat.

Deel Deze Pagina