Dreumes heel beweeglijk, help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lionne, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij hebben een erg drukke en beweeglijke dreumes van 14 maanden. Stil zitten kan ze niet, ze beweegt altijd!
    Op zich is dit natuurlijk geen probleem, alleen... Op het aankleedkussen blijft ze dus ook biet liggen/zitten. Ze gaat naar haar buik draaien, zitten of zelfs staan.
    Hoe krijg ik de luier zo fatsoenlijk gewisseld?

Haar stevig vast houden en zo laten liggen werkt niet. Ze is erg sterk en ik ga haar geen pijn doen.
    Als ik op boze toon zeg dat ze moet blijven liggen begint ze vooral hard te lachen.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier precies hetzlefde. Hij gaat alle kanten op behalve de goeie ;) dat wordt nog wat als hij gaat lopen...

Maar t aankleedkussen probleem heb ik hier dus ook. Ik geef hem steeds iets in zn handen en soms werkt dat maar soms beland t ook meteen op de grond. Ik maak ook weleens gekke geluiden zodat ik hem afleid en ff snel wat kan doen. Lukt t echt niet dan houd ik hem toch echt even in de houdgreep (zonder hem pijn te doen uiteraard), t wordt dan wel huilen maar dat is niet anders. Maar voor t zover is heb ik al meerdere dingen aangeboden :) t is hier in de ochtend altijd t ergste en dan beginnen we dus al met ee drama en daar heb ik niet zo een zin in dus heb ik iets bedacht. Mijn zoontje drinkt sochtends een papfles omdat gij gewoon geen ander ontbijt wil, dus die geef ik hem nu op het aankleedkussen. Echt een verademing dat ik hem even rustig kan verschonen en zn broek enzo alvast aan kan doen. Wie niet sterk is moet slim zijn ;)

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik geef dr dan altijd iets waarmee ze eigenlijk niet mee mag spelen, zoals zonnebrandcrème, telefoon, potje sudocreme. Dan blijft ze vaak wel stil.

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Ik geef ook altijd iets interessants in zijn handen, werkt nog het beste (maar lang niet altijd).

5. Storm

Storm Niet meer actief

Je wordt vanzelf heeeeeel handig (en vooral heel snel ;) )

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    En staand verschonen? Dat werkte hier heel goed.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Haha hier eentje van hetzelfde kaliber..
    En mevrouw heeft ontdekt dat als ze haar handjes daar beneden doet, dat mama de luier niet dicht krijgt.... En een lol dat ze dan heeft!
    Of ze gaat zelf aan de luier trekken... Heeeeeel handig..

Maar hier helpt ook iets leuks in de handen geven. Maar moet wel echt iets heel,interessants zijn, anders smijt ze het direct weer weg..
    Dus tja zo heel af en toe moet mijn telefoon er aan geloven..

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet alles gelezen.

S is net zo. Bij hem werkt afleiding in de vorm van een speeltje of spelletje meestal wel (waar is je neus, etc.). En ik zorg voor grote handdoek onder het verkleedding (ik verschoon hem nooit op de commode of verschoonkussen.

9. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Hier hetzelfde probleem
    Ik gebruik nu voor overdags luierbroekjes
    Helpt mama nu goed mee wat een verademing..

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik stoei altijd eerst even, dan op de commode krijgt ze een speentje + iets interessant, vervolgens snel verschonen en tussendoor af en toe gek doen als ze probeert te gaan zitten of draaien. Gaat hier eigenlijk sinds een paar maanden heel goed nu! Vooral dat speentje geeft haar even wat rust.

11. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Hier nu al problematisch af en toe. Afleiden met waar hij het liefste mee speelt: mijn sleutelbos...........

12. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Morgen mijn sleutels maar geven dan:)

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik geef ook altijd iets om mee te spelen. Bijv een luier.;) Mijn schoonmoeder is heel streng en die zegt altijd 'blijven liggen' en dat werkt! Ik vind dat ze gelijk heeft, het alternatief is tenslotte dat ze van de commode af kan vallen en ze worden alleen maar zwaarder en onhandelbaarder.;) Zolang de speeltjes nog werken gebruik ik dat.

Deel Deze Pagina