Baby 8 maanden spuugt nog steeds veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hopsatee, 12 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ons oudste zoontje was een huilbaby met verborgen reflux. Verborgen, dus het ging vooral om het zuur. Spugen deed hij nooit. Onze jongste van nu 8 maanden is een hele vrolijke blije baby (huilt zelden) maar spuugt sinds zijn geboorte wel heel veel. Door mijn ervaring van de eerste direct de leefregels gaan opvolgen. Hij spuugt vlak na de fles en een half uur daarna nog een keer. Soms zelfs nog vaker. Het is dan echt een hele golf (alles nat) die hij eruit gooit. Het gekke is dat hij een ''happy'' spuger is: hij gooit die golf eruit maar geeft geen kick en lacht of speelt vrolijk verder. Altijd zo geweest. Dit doet hij dus al sinds zijn geboorte en hij kreeg altijd veel kleine flesjes. Nu is hij 8 maanden en krijgt 3 flessen. Ik dacht altijd: dat is gewoon de reflux die alle babys hebben, dacht klepje is niet volgroeid en ach als hij er geen last van heeft dan is dat geen probleem.

Nu is hij 8 maanden en hij doet het nog steeds maar óók na zijn vaste voeding. Komt er ineens een golf kiwi of avondeten uit. Wederom lijkt hij er geen last van te hebben maar ik had gedacht dat met 8 maanden dat maagklepje wel eens wat meer volgroeid zou zijn. Iemand hier ervaring mee of tips?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.982
    15.016
    113
    Wij kregen te horen met verborgen reflux houd rekening met een jaar maar wees voorbereid dat het ook langer kan duren.

Hier is ze morgen 15 maanden en nog steeds last van verborgen reflux ze gaat echt nog hikken en slikken als we dr niet regelmatig eten en drinken geven maar verder geemngekke procedures als minimaal half uur overeind houden, dat is dr wel uit.

Heeft in dr hele leven ook maar 1x echt gespuugd. Was een lading melk die niet lekker zat ofzo, was er uit en ze wilde weer gaan slapen.

Maar jij hebt het over boogspugen of echt 'normaal' spugen? Mijn zwager had echt t boogspugen en moest geopereerd worden maar toen was ie nog geen 3mnd oud. Had een andere naam en ging met elke voeding zo.

Schijnt ook een rotvirusje in de rondte te gaan hoor, dus als t incidenteel is en blijft zou ik t gewoon als incident beschouwen. Kiwi (de verse variant) was volgens mij een vrucht wat je beter even mee kon wachten je kan zo'n voedsel introductie schema vinden, die is eigenlijk bedoeld voor bv maar wij gebruiken m ook gewoon. Steenvruchten (denk aan kersen en pruimen) en kool krijgt ze bijv. gewoon nog niet, citrusvruchten krijgt ze nog maar beperkt, ze vindt t zalig maar we doen rustig aan. Kiwi uit een potje daarentegen is weer iets totaal anders dat is zodanig bewerkt dat dat goed te doen is net als aardbeien (verse aardbeien even goed onder heet water en dan koud water houden dan gaat t meestal wel goed (kan anders nog een reactie opgooien vanwege die haartjes aan de buitenkant van de vrucht, ooit ergens gelezen)).

3. Hopsatee

Dank voor je reactie! Nee hij doet dat spugen vanaf zijn geboorte al navels voeding en zeker nog een half uur of uur erna. En sinds zijn vaste voeding (alles) ook. Ik bedoel niet boog spugen zoals medisch gezien (dat deed mijn oudste wel eens dat was echt hele afstanden) maar hij spuugt gewoon hop een hele lading eruit. Hij geeft alleen geen kik, nooit gedaan ook dus vandaar dat ik het nooit zo erg vond. Echter had ik verwacht dat het bij vast voedsel wel goed zou komen of na een half jaar (dat was namelijk bij onze oudste wel het geval) maar als jij zegt een jaar moet ik nog even geduld hebben.

Ik verwacht dat het niet erg is zolang hij er geen last van heeft, maar ik begon het me wel af te vragen! Bedankt voor je antwoord dus!

Edit: ging overigens over kiwi uit potje ja. Wij geven wisselend vers en potje maar voor vers houd ik ongeveer (niet helemaal want ik ben het niet met alles met hem eens) het schema van Stefan kleintjes aan.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn jongste had zelfs tot 16 maanden medicatie nodig voor het spugen. Als we stopten stopte hij met eten en drinken. De oudste tot 12 maanden medicatie nodig.

De meeste kindjes zijn er met 12 maanden wel overheen, maar er zijn dus uitzonderingen ;)
    8 maanden is dus nog helemaal niet zo gek.

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Hier de oudste ook gehad. Met 1.5 was het ergste wel voorbij. Maar het blijft een makkelijke spuger. Bij verkoudheid en hoesten of als ze heel druk is geweest.

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter was ook zo'n blije spuger en dat heeft wel een jaar geduurd denk ik. Het ging wel beter met vast voedsel dan met melk. En het werd weer erger toen ze ging rollen en kruipen, want toen konden we haar niet meer rechtop houden. Wel even natuurlijk, maar ze spuugde na een uur gerust nog.

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Hopsatee

Ah herkenning dus. Vreemd he? Ik werd en word soms bang van die golven die hij eruit gooit maar hij geeft nooit een kik en lacht vervolgens weer vrolijk. Dus het zal niet zuur zijn ofzo. Het geeft alleen wel heel veel was haha. Met vast voedsel gaat het inderdaad ook wel beter dan melk hoor maar het gebeurd nog wel. Iets wat ik niet herkende maar zo te lezen hier niets abnormaals gelukkig!

8. Hopsatee

Nee, klopt, toch fijn om te lezen! Ik maakte me niet echt zorgen maar dacht ineens, hij spuugt wel heel veel. Als hij er last van had gehad had ik me vast druk gemaakt maar omdat dit niet het geval is, hebben we altijd de leefregels wel opgevolgd maar verder geen medicatie ofzo. Nog maar even wachten tot hij wat ouder is dus ;)

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oh dat kan ik mij goed voorstellen hoor. Zeker als je om je heen hoort dat het met 6 maanden toch wel over is.

En onze jongens hebben ook echt fases gehad dat ze meer spuugden dan andere periodes. Juist als ze weer ontwikkelingen maakten werd het spugen erger.
    Zodra ze steeds meer staan en zitten ging het hier beter.

Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Hopsatee

Ja en zeker omdat de oudste wel heftige verborgen reflux had maar dit echt wel wat beter werd rond de 6 maanden had ik dat een beetje als uitgangspunt genomen. Dom van me want ik ben er ondertussen al achter dat ongeveer alles anders is bij deze baby :roflmao:

Ik moet inderdaad zeggen dat hij nu ook veel begint te bewegen en het daarom ook erger is, logisch zoals jij het omschrijft.

Nou mooi, heb je mij weer gerust gesteld ;) Dankje!

Averlhach vindt dit leuk.
  11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Onze oudste spuugde wel regelmatig, maar geen enorme hoeveelheden. Wat anderen ook al zeiden, het werd na de 6 maanden in eerste instantie erger door het rollen, tijgeren enz. Ook met het drinken van water/roosvicee was het erger, dat is natuurlijk nog dunner dan water. Hij kon daar wel hele plonzen van uit spugen, gewoon omdat hij te gulzig z'n rietjesbeker leeg dronk.
    Maar inderdaad vanaf dat hij ging staan, lopen enz. was hij vrijwel over.
    En wat hier ook hielp, iets te eten geven bovenop het drinken. Dus eerst drinken en dan een boterham, andersom was spugen, dan was z'n maag namelijk al gedeeltelijk gevuld met brood, kwam ook de fles er nog eens bij.

Zo is elk kind weer verschillend, bij onze dochter is het juist andersom, al spuugt zij eigenlijk nooit meer af en toe een mondje. Die heeft ook wel meer gespuugd de 1e maanden, maar had er ook totaal geen last van. Onze oudste had er de eerste maanden wel last van.

Hopsatee vindt dit leuk.
  12. M_L_M

M_L_M Actief lid

6 mei 2017
    166
    84
    28
    Hier had de oudste enorm last van reflux en echt heel veel spugen, ook de vaste voeding kwam er weer uit, huisarts zei toen als ie 1 wordt gaat het beter. En zo'n beetje op zn 1e verjaardag was het spugen praktisch over!

Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina