1 jaar en wat te doen met fles voor het slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Matirini, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik geef op het moment nog steeds borstvoeding dit is alleen nog s' avonds en s' nachts. Nu wil ik dit eigenlijk afbouwen en ga nu voor het slapen een fles geven in plaats van borstvoeding.

Nu vraag ik mij af hoeveel melk jullie geven en hoe lang drinken ze deze voeding nog.

En als hij s nachts dan wakker word geven jullie dan water of een beetje melk.

Zoontje komt eigenlijk nog steeds een keer tussen de voeding van 19.00 uur en zijn ontbijt van 7.30 uur.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje krijgt nog een nepflesje voor het slapen gaan. 120ml water met 2 schepjes kunstvoeding. Het is echt nog even een ontspanmomentje. Soms drinkt ze 'm niet eens leeg. Ik denk ook dat het er aan ligt of je kleine goed eet overdag? Ze komt 's nachts niet meer voor een voeding, maar als ze echt dorst heeft (bijv toen het zo warm was) gaf ik 100ml water met 1 schepje kunstvoeding.

Het wordt denk ik gewoon even proberen?

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Laatste fles was hier 19:00 120ml met 4 scheppen, maar met 1 jaar overgegaan op normale melk en de laatste fles heeft ie niet meer sinds ie 13,5 maand is. In de nacht slokje water meer niet

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt rond 20u een fles volle melk. Ik bied 180 aan en hij bepaald zelf hoeveel hij drinkt. Soms de hele fles maar meestal minder. Hij is geen grote eter en eet na de prak geen toetje. Bij nachtelijke dorst geef ik water

5. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    19.00 geef ik 200 ml volle melk, deze drinkt ze lang niet altijd op ... daarna komt ze eigenlijk niet tot de volgende ochtend ontbijt rond 7.00/7.30.

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hier geen avondfles meer.
    Eet rond 17.30/18.00 met de pot mee, krijgt daar gewone halfvolle melk bij aangeboden.
    Halfuur tot een uur na zijn warme maaltijd krijgt hij een toetje.
    Daarna gaat hij slapen.

Toen hij nog wel een flesje kreeg was die meestal een fles van 120cc, of halfvolle melk of dreumes melk.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mijn dochter is 1,5jaar en krijgt voor het slapen gaan sojamelk...gewone melk vind ze niet lekker.
    Ik zie het meer als een "slaapmutsje" en ze geniet er ook van.

8. MamaSteef

MamaSteef Lid

13 nov 2012
    17
    0
    1
    Mijn dochtertje krijgt voor het slapen gaan nog een flesje dreumesmelk en geniet hier (meestal) nog erg van..en stiekem mama ook haha. Maar hoe zijn jullie hiermee gestopt? Gewoon niet meer gegeven?

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Verminderen en uiteindelijk ineens gestopt

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Inderdaad steeds minder minder in de fles en zo afgebouwd.
    Hier vanaf 11 maanden geen avond fles meer.ben blij dat ik het überhaupt tot 11 maanden heb volgehouden zij wilde niet meer. Ze wilde gewoon eten.
    Nachtvoedingen tot 9 weken daarna nooit meer nodig geweest op hele enkele keer na

11. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Met een jaar is opvolgmelk niet meer nodig. Als je kindje voldoende en gevarieerd eet is volle of halfvolle melk prima.
    Hier ging met 11 maanden de fles eraf. Het pak was op.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier nog steeds voor t slapen 120/4. Op aanraden van de kinderarts tot 2jaar nog opvolgmelk.

halfvolle melk lust ze trouwens nog niet, alleen smorgens door de pap

13. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier nog steeds een avondfles, wel sinds ze een jaar is gewoon halfvolle melk en nog maar 90cc, en lauw.. Dus niet heel warm meer.. Weet ook niet zo goed hoe ik moet stoppen.. Vind het altijd wel een 'relax-momentje' voor ze gaat slapen.. Maar het bied ook weer handigheid als ze die fles niet meer hoeft.. Hoe creeeren jullie nu dat rustmoment? Mijn dochter krijgt nu haar slaapzak aan, dan beneden nog het flesje en dan blijft ze nog even rustig op schoot en dan tanden poetsen en naar bed.. Maar voor haar fles blijft ze echt NIET rustig op schoot zitten.. Of zou dat met enkel een slaapzak ook al werken? Ben benieuwd!

14. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    150 cc dreumesmelk voor met inslapen, ze drinkt t zelf in bed, wordt de volgende dag wakker.

Flesje gaat altijd op.

Ik ga afbouwen wanneer flesjes niet op gaan.

Dreumes is net 1 jaar

15. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Wij hebben van alles geprobeerd, maar onze zoon heeft uiteindelijk zelf besloten te stoppen. We hebben geprobeerd om de laatste fles op te hogen, toen juist weer minder te geven, toen later geven, niks hielp.

op een dag was hij er klaar mee en wilde hij de fles niet meer. Hij kwam ook steeds dichter op het avondeten te zitten. Toen kwam hij op een onmogelijke tijd, zo rond 3/4 uur 's nachts voor nog wat drinken. We hebben besloten hem nog meer avondeten te geven en hij dat wilde hij wel. Hij eet nu rond 18.00 uur en hij eet een heel bord leeg. Daarna heeft hij genoeg tot 7/7.30 uur.

Mijn advies is dan ook ok je kleine zelf te laten bepalen of ze er klaar voor is. als ze nu nog een flesje wil zou ik het laten. Geef haar dan wel meer avondeten. Je kan ook haar avondeten ietsjes later geven, zodat ze met een vol gevoel gaat slapen. Als ze dan 's nachts nog een keertje komt is dat even vervelend, maar ik denk dat je dat makkelijker kan rekken en kan opschuiven dan die laatste fles. Dat is toch een routine en gewenning geworden waar ze behoefte aan heeft.

16. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @Nureen, heeft jouw uk nog geen tanden? Heb me laten vertellen dat het heel belangrijk is om na de laatste fles de tanden nog te poetsen ivm suikers en zuren uit de melk? Dat werd mij verteld op het CB. Niet dat ik ons meisje ooit met een fles naar bed heb laten gaan hoor, maar ik poetste 's voor de fles ipv erna en toen zeiden ze dat het juist belangrijk was om na die laatste melk pas te poetsen?

17. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawel 6 in totaal en we poetsen ook gewoon. Alleen niet na t flesje idd

ik denk dat de fluoride zijn werk wel doet en dat t even geen drama is.
    Heb dit trouwens met de 1e ook zo gedaan. Geen rotte tanden aan overgehouden.

Cb en mondhygienist op de hoogte en vonden het ook geen drama ( al zouden ze....... Het houdt toch wel een x op, en intussen slaapt dreumeslief heerlijk ;)

18. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons bed ritueel ziet er op het moment zo uit.

Na het eten nog even spelen, douche, pyama aan en slaapzak, tandjes poetsen en dan bv maar zins 3 dagen fles.

Dan word hij rustig en doezelt een beetje in en gaat daarna naar bed.
    Is het beter om hem eerst de fles te geven en dan pas tanden poetsen vind het zo raar om hem eerst rustig te laten worden met een fles om hem daarna weer te moeten plagen met tandjes poetsen.

Ons zoontje is heel wisselend met avond eten gaat de ene keer goed en de andere keer minder. Als hij slecht een s avonds gaat de fles van 180 cc helemaal op.

19. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier krijgt ze ook gewoon nog een volle fles (200) en die gaat meestal helemaal op, zolang ze hier behoefte aan heeft dan mag ze die van mij. Over de dag wil ze absoluut geen pap of melk (alleen klein toetje avondeten), heel soms paar slokjes yogurtdrink, dus dan krijgt ze die tenminste nog binnen met haar avondfles. Ze is wel een enorm slechte slaper, maar die fles heeft ze nu echt nog nodig om in te slapen.

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier krijgen beide meiden nog een flesje halfvolle melk voor het slapen gaan. Vind het heerlijk, ze liggen dan allebei lekker bij ons in het grote bed en komen helemaal tot rust en gaan daarna lekker slapen.

Deel Deze Pagina