Even een vraagje over ons zoontje.Hij is nu 2 maanden oud en jengelt overdag tijdens zijn slaapjes. Hij slaapt in een puckababy gewoon in zijn eigen bedje. De ene keer is het krijsen, de andere keer jengelen. Ik wil er eigenlijk niet continu naar toe gaan. Bijheeft wel een speentje maar daar is hij niet zo happig op. Wat te doen? Laten jengelen?
bij een twee maanden oude baby?? nee hier nooit laten jengelen of huilen/krijsen altijd direct bij me genomen ,,als ze zo klein zijn zoeken ze echt nog geborgenheid had ik altijd het idee. en dan na 15-20 minuten probeerde ik het opnieuw, meestal ging het dan goed.
Als hij jengelt ga ik even naar hem toe, ik sus wat en geef een aai over zijn bol, eventueel speen erin, dit soms 100x herhalen en dan slaapt hij weer.. Bij echt krijsen is er meestal wat, een vieze broek, honger, of gewoon even lekker beetgehouden worden. Vaak pak ik hem dan even op, laat hem rustig worden in m'n armen en leg hem daarna weer terug, en dit soms ook 100x herhalen. Ik heb me er maar bij neergelegd dat sommige dagen zo gaan, nu heeft hij waarschijnlijk wel reflux, medicijnen pas gister gestart, maar echt laten huilen wel of geen reflux nee dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen!
Dat was hier echt afhankelijk van het jengeltje. Vaak was het zijn inslaap jengel en was t beter hem met rust te laten ivm snel overprikkeld. Je moet ze wel ff herkennen. Op alle andere jengels heb ik altijd direct gereageerd.
Ik heb hem nooit laten huilen (nu nog eigenlijk niet) en jengelen met 2 maanden eigenlijk ook niet.. dat kwam later pas.. maar niet langer dan een paar minuutjes.... er zal dan vast iets niet lekker zitten, denk ik dan....
Hoi, Ons zoontje (11 weken) jengelt ook tijdens zijn slaap en af en toe ook met het inslapen. Eerst pakte ik 'm dan weer op omdat ik hem wilde troosten maar vaak was hij dan echt weer wakker. Ben er achter gekomen dat het bij hem veel beter werkt om hem te laten liggen en te troosten. Ik wrijf over zijn rugje en zing zachtjes een liedje of praat sussend tegen hem. Dit werkt bij ons beter, wellicht dat je dit ook kunt proberen? Succes! Oja, als hij krijst wordt hij gelijk opgepakt. Dan is er echt iets aan de hand. Liefs Vief