baby kwijlt mijn baby onder

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PinkElephant, 26 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkElephant

10 jan 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mama's,

Ik was onlangs op bezoek bij een vriendin van de familie langs mn vriend zijn kant. Ze heeft een baby die paar maanden ouder is dan die van mij en het leek ons leuk om ze eens langs elkaar te zien.

Alleen zat haar baby (7mnd) mijn baby (4 mnd) de heletijd maar onder te kwijlen. Mijn baby kwijlt ook wel maar dan veeg ik het meteen af, zit altijd met een monddoekje erachter aan. Zij liet haar baby maar kwijlen terwijl het snot ook uit zijn neus liep. Mijn dochtertje vond het helemaal niet leuk dus had haar snel maar weer op de arm genomen. Maar dan ging ze ook speelgoed en speen wat ik voor dl had meegenomen aan haar baby geven wat hij helemaal zat onder te kwijlen en in zijn mond te stoppen.

Ik vond het heel erg vies en vond het helemaal niet leuk maar durfde eigenlijk niets te zeggen erover. Mijn schoonmoeder vond sat ik me druk maakte om niets en me niet moet aanstellen. Het is normaal.

Maar is het normaal? Ik weet het niet, ben wel een heel pietje precies en proper iemand maar is het dan zo raar datik niet wil dat mijn baby en haar speelgoed wordt ondergekwijld?

2. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef je groot gelijk.. Ik zou dat ook totaal niet prettig en hygienisch vinden, zo jammer dat anderen het vaak afwimpelen en doen alsof je problemen maakt om niets. Maar het is je goed recht om aan te geven dat je iets niet fijn vindt!

Lastig dat het ook nog eens aan de familiekant van je vriend is, dat maakt het vaak wel iets lastiger om aan te geven. Misschien kun je het haar 1 op 1 eens voorzichtig uitleggen..

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Baby en speelgoed onderkwijlen is normaal, maar speen vind ik niet zo netjes. Tip: neem hygiënische doekjes mee, dan kan je het speelgoed tussendoor even afnemen!

4. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Tsja en als je je er niet prettig bij voelt moet je dat gewoon zeggen. Wat de een niet erg vind, is voor de ander een issue;)
    Maar als je niks zegt dan weet de ander het niet!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, daar zou ik ook niet zo blij van worden eerlijk gezegd. Hier worden snotneusjes en alles ook schoon en fris gehouden. Kwijlen hebben ze gelukkig nooit zo erg gedaan.

Sterker nog, Finley zit op de peuterspeelzaal. Er is een moeder die haar zoontje van 1,5 altijd meeneemt als ze haar dochter ernaar toebrengt.
    Vorige week had haar ventje al een snottebel tot op zijn kin en liet hem daar vrolijk mee rondwandelen, maar afgelopen woensdag was het ventje nog steeds snotverkouden. Moeders zat vrolijk te kletsen met andere moeders, terwijl haar zoontje een sliert uit zijn neus had hangen waar je u tegen zei. Moeders zag dat en liet dat ding gewoon uit zijn neusje bengelen. Gatver. Intussen zat hij even naast Finley te spelen. Op een gegeven moment hing hij bijna over Finley heen en ik heb Finley (ja sorry hoor) gauw bij hem weggetrokken. Ik vind dat smerig. Liever geen dikke snot van een ander aan mijn kind.
    Verder heb ik geen smetvrees hoor. :)

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dat kinderen elkaar onder kwijlen, voorkom je niet. Lijkt me ook niks vreemds ofzo.
    De speen van jouw kindje aan die van haar geven, dat vind ik wel raar.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een speen van een ander kind vind ik niet ok nee, maar ze kwijlen elkaar weleens onder, ik ben zelf ook niet zo poetserig maar gebruik wel zak en spuug doekjes hoor! Met speelgoed ben ik heel makkelijk; ik probeer een beetje in de gaten te houden welk speelgoed mn oppas kindje mee rond hobbelt ( Steekt dat dan ook in zn mond ) en leg het zo nu en dan weg, dan eind vd dag draait het even mee in de vaatwasser of wasmachine. Hij pakt namelijk niet heel de kast leeg en loopt meestal een poosje met eenzelfde ding rond.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja op die leeftijd ging mijn dochter al naar de onthaalmoeder, en ik maak me geen illusies dat ze daar ook speelde met kwijlspeelgoed van andere kindjes. Ik zou er me dus niet zo druk in maken. Ze steken wel wat viezers dan dat in hun mond.

Speentje zou ik ook wel niet leuk vinden.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Oh bah! Dat ze elkaars speeltjes in de mond steken voorkom je niet en vind ik ook niet zo'n ramp, maar een speen?!? Toen mijn dochter het 'slaapaapje' van een ander kind pakte (met speen) heb ik hem weer aan het kindje teruggegeven. Anders steekt ze zo de speen in haar mond.
    Maar dit kindje was ook nog eens verkouden begrijp ik. Dan mag je daar best iets strenger in zijn. Gewoon kwijlen kan ook door tandjes komen en dan blijf je vegen, maar snot kun je best weghalen natuurlijk

Deel Deze Pagina