misschien is het de objectpermanentie: idd door hebben dat als mama niet in de buurt is dat ze hier om kan vragen,w ant je komt uiteindelijk toch wel. goh moeilijk zeg... misschien boven blijven rommelen, en dan zo dat ze je kan horen, dat ze weet dat je in de buurt bent? (of zeg ik nou iets doms?)
O, wat slopend voor je... Wij hebben onze dochter een tijd gewoon tussen ons in laten slapen. Zo sliepen we allemaal tenminste (redelijk) goed. Zeker na een maand of vier kan dat best, als je maar oppast. Nu heb ik haar bedje aan ons bed vastgemaakt als een co-sleeper. Zo slaapt ze wel op haar eigen matrasje/in haar eigen bedje, maar ook nog bij mij. Ik kan dan gewoon bij haar. Na het voeden kan ik haar heel makkelijk naar haar eigen bedje schuiven. Meestal wordt ze dan ook heel eventjes een beetje wakker, maar na eventjes op mijn pink sabbelen (ze wil geen speen), valt ze dan weer in slaap. Eventueel kan ik haar zelfs voeden als ze in haar eigen bedje ligt. Omdat ze aan mijn kant slaapt, kan mijn man gewoon doorslapen. Als ze niet vanzelf in slaap valt (meestal niet), dan sabbelt ze gewoon een tijdje op mijn pink en ik kan dan ondertussen gewoon zelf in slaap vallen. We leggen haar trouwens 's avonds pas op bed als ze echt moe is, of wanneer we zelf gaan slapen (meestal een uur of 22.00 tot 23.00), niet eerder. Dan wordt het toch alleen maar een drama. Moet er wel bij zeggen dat ik niet werk, dus gemakkelijk pas later de dag kan beginnen.
Zoooo wat een nacht zeg.... Ben weer een beetje bij geladen. Nadat ik dat berichtje had geschreven, ben ik nog 1 keer tiet gaan geven. Daarna viel ze als een blok in slaap, toen we naar boven gingen om 11 uur, heb ik haar overgelegd, ze is pas om 4 uur weer gekomen. Toen was ze een uur wakker. Uiteindelijk was ik het een beetje zat, toen heb ik haar op dr buik gelegd, hoofdje naar beneden gehouden (nee nee, niet met dr gezichtje naar beneden hihi) Ze is gewoon zelf in slaap gevallen! En heeft tot 8 uur geslapen, toen weer op dr rug en ze heeft tot 10 geslapen... Ik ga vanavond weer proberen haar op dr buik te laten slapen. Ik ben alleen bang dat als ik van alles ga proberen nu, dat ze helemaal uit een ritueel idee gaat. @salapio... Volgens mij hebben wij dezelfde 'soort' dochter hihi, een pittige tante met slaapdrama's Ja ik geef haar standaard 2 borsten, vaak geef ik 1, dan slaapt ze al, dan wil ik na 15 minuten 2 geven en dan word ze juist wakkerder heb ik het gevoel. Slaapknopje zou wel handig zijn, ben nog steeds aan het zoeken naar die batterijen hihi @grassprietje.... ja daar heeft ze overdag ook last van, mama moet ook wel eens naar het toilet hihi. Ga vaak dan met dr praten vanuit de gang haha. Maar ik zou het eens kunnen proberen, die kiekeboemethode. Dat van dat voorbereiden, doe ik al sinds Sasha dr geboorte. Ik vertel altijd alles wat ik doe of ga doen met haar. Vaak zeggen. En ze lijkt het al te snappen, soms als ik haar (overdag) neerleg, dan moet ze huilen en dan zeg ik een paar keer schone broek en dan is het meteen goed. (voorbeeldje) @snoopy... slaapdronken in bed leggen heb ik gister geprobeerd, maar ze is dan meteen klaarwakker. Haar duim heeft ze inderdaad ook ontdekt, alleen snapt ze nog niet helemaal wat ze ermee moet haha. @vladimira... goh je wilt niet weten wat voor verzameling spenen ik hier heb, hihi. Avent, dental, mam-spenen. Die laatste heeft ze dus wel even gepakt. @bengel... ik zat er gister zelfs eventjes naast... werkt gewoon echt niet... Maar later heeft ze dus wel heerlijk geslapen! @konijn, mocht er een 2e komen, ga ik ook voor zo'n bedje! Heb Yake (volgens mij) er hier ook eens over horen vertellen, lijkt me ideaal! Toch bij ons, maar toch een eigen bed. De pink pakt ze ook niet, als ze mn nagel voelt met dr tong, krijgt ze kokhalsneigingen haha. Ik werk ook niet, dat is echt mijn redding nu, anders had ik het helemaal niet getrokken denk ik. @all... het is trouwens niet zo, dat ik ervoor gekozen heb (voor zover je het kan kiezen) dat Sasha bij ons in bed slaapt hoor. Het is ook niet zo dat ze iedere avond bij ons in bed slaapt. Maar het wordt wel van kwaad tot erger. Het was in het begin namelijk zo en nu nog eigenlijk, als ze de tiet kreeg, als laatste avondmaal (hihi) dan viel ze er gewoon bij in slaap. Toen is het een paar keer voorgekomen, dat ik tijdens een voeding in slaap ben gevallen snachts, toen sliep ze dus bij ons in bed (helaas) Toen ging ze klooien bij het slapen gaan, ik wil graag ook een avond hebben, dus heb ik dr maar gewoon op ons bed laten liggen en dan sliep ze wel, als we naar bed gingen tilde ik haar over. Maar dat pikt ze nu ook niet echt, tenminste niet als ze net slaapt. Heb het vannacht ook lekker warm proberen te stoken in de slaapkamer. Dat heeft vast ook geholpen.
Wij hebben veel gehad aan het boek van Gina Ford - De tevreden baby. Misschien ook wat voor jou? Succes ermee, lijkt me heel vervelend allemaal.
Ik moet Yake ook de credits geven hoor, idd! Ze heeft me over de streep getrokken en uitgelegd hoe ik het kon maken. Het was hier echt een verademing (want met zo'n kleintje tussen je in slaap je veel voorzichtiger en dus slechter) en voor ons een keerpunt tot weer wat beter slapen. Lekker dat je weer een beetje geslapen hebt! Hopelijk zet het een beetje door... Het is zo lastig allemaal, een uitgebreide handleiding zou best fijn zijn! :-D Sterkte ermee!
Graag gedaan . Ik moet zeggen dat ik het echt niet zou trekken als ik haar niet zo dicht bij me had..... Ze komt nog steeds erg vaak 's nachts en als ik er dan elke keer uit zou moeten? Je zou me dan kunnen opvegen, denk ik! Nu weet ik soms niet eens meer hoe vaak ze is gekomen! Sterkte!
@yake.. dat heb ik dus ook. Laatst had ze een regelnacht (denk ik) ze kwam tussen half 1 en 7uur, 6 keer! Dan heb ik echt zoiets van, blijf maar liggen, dan kom ik nog enigszins aan mn nachtrust.