opzoek naar basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovelymommy, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymommy

23 mrt 2011
    97
    0
    0
    NULL
    Kabouterdorp
    Onze zoon wordt in augustus 2 jaar. Wanneer zijn jullie opzoek gegaan naar een basisschool? Moet je daar erg vroeg mee zijn om je kind in te schrijven?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij kregen dit jaar een uitnodiging voor de open dagen van de scholen in ons dorp. Dochter wordt in december 4 jaar. Alle kinderen die in het schooljaar 2011-2012 4 worden kregen een uitnodiging, maar er waren ook ouders met een kind dat nog 3 moest worden. Wij hebben onze dochter nu ingeschreven en dat is hier vroeg genoeg. Maar in de grote steden kan het heel anders zijn. Anders bel je een school bij je in de buurt of kijk op de website daar staat ook veel op.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn was al ingeschrven voordat hij 1 jaar was. Er is hier in Den Haag op sommige scholen dan ook enorme wachtlijsten.
    Maar hij kan gelukkig terecht in nov als hij 4 word.

Het licht er zo aan in welke plaats je woont, zou gewoon een beetje rond bellen over wachtlijsten en afspraken maken om een keer langs te komen

4. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Wij hebben onze zoon in oktober ingeschreven, januarie werd hij 4 jaar. Bij ons in de buurt is er geen wachtlijst. Dit hebben we wel nagekeken (ong 2 jaar geleden).

5. lovelymommy

23 mrt 2011
    97
    0
    0
    NULL
    Kabouterdorp
    Bedankt voor jullie tips meiden!:D

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat ligt aan de plaats en regio waar je woond. je hebt regio's zonder wachtlijsten en je hebt regio's met jarenlange wachtlijsten. ik heb onze jongste nog lang niet ingeschreven. hij wordt volgende week 2 en begint na de meivakantie op de creche.daarvoor heb ik hem in okt afgelopen jaar ingeschreven. ik vraag straks daar wat de wachtlijst is maar ik gok niet zolang hier.

in jou geval zou ik even een telefoontje plegen om te vragen hoelang de wachtlijsten zijn.

7. tulip

tulip Niet meer actief

in onze regio mogen ze niet eens wachtlijsten hanteren. De scholen vallen allemaal onder een stichting en van uit daar mag dat niet. Wanneer je kindje 3 is, schrijf je in en dan merk je vanzelf of er plek is.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

hier ook tulip, ik zat ook net te denken. bij de oudste 2 moest ik later nog maar eens terug komen om ze in te schrijven. een paar maanden van tevoren ofzo.

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mijn kleine is 2 maanden geleden ongeveer ingeschreven. Was nog ruim op tijd er was hier dus geen lange wachtlijst. (hij is nu 3)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben mijn zoontje ingeschreven bij 3 jaar. Maar hier hebben ze ook geen wachtlijst.
    Maar dat zou ik wel even checken in je omgeving..

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    onze dochter word ingeschreven na haar 3e verjaardag.... bijna dus :p wachtlijsten zijn hier niet....

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Bij de school van onze keuze (middelgrote stad, midden in het centrum) was een wachtlijst van 2,5 jaar en vanuit mijn stage op deze school wist ik dat. Daar hebben we onze kinderen als baby al ingeschreven. Nu verhuizen we deze maand naar een dorpje en daar is dat niet aan de orde. Twee leuke kleine schooltjes zonder wachtlijsten.

13. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Hier in Den Haag moet je je kind echt inschrijven als het net geboren is anders heb je op sommige scholen echt geen plek!
    Ik had mijn zoontje met een half jaar ingeschreven en toen was ik zelfs al te laat, heb nu dus ook geen plek op die school waar ik hem zo graag naartoe wilde hebben.

Gr, Cil

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Typisch dat dat zo varieert. Hier ook midden in de stad maar geen enkel probleem bij de scholen waar we zijn geweest.
    Ong rond mei willen ze het graag weten zodat ze er rekning mee kunnen houden met de klassenindeling van het aanstaande schooljaar. Anne begint tenslotte kleine maand na de zomervakantie.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    niet alleen scholen helaas, eigelijk met alles moet je je kind als die eigelijk nog in je buik zit overal voor inschrijven.

Ben blij dat Quinn gelukkig een plek heeft op school, maar inderdaad hij was een maand of 6 toen we hem hebben ingeschreven, belachelijk eigelijk ook

16. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Ja klopt, de creche is ook al zo'n probleem. Wist niet dat het hier zo erg was.
    Welke school heb jij Ikke1981???

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn gaat naar de vliermeent en jou kindje?

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb haar ingeschreven toen ze twee dagen oud was... ja echt. Ik wil haar graag in de wijk op school, het is een populaire school en ik had geen zin in weer dat wachtgedoe en gestress zoals met de creche (ik was ingeschreven toen ik 7 weken zwanger was en had pas plek toen zij vijf maanden was!). Nu moet ik zeggen dat ik in een grote stad woon in een kinderrijke wijk... dus ik ben er vroeg bij om gedoe en gestress te voorkomen. En ja, ik heb al een brief liggen dat ze plek heeft. Heel geruststellend ;)

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hier hebben we onze zoon rond zijn tweede verjaardag ingeschreven.
    Bij ons in de buurt is het heel verschillend. De ene school is populairder dan de andere. Hij gaat nu naar de populairste school, en we waren nog net op tijd.

20. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Vliermeent, ben ik ook voor wezen kijken.
    Mijn 1e optie is nog steeds de Zonnebloemschool, maar deze zit helaas helemaal vol.
    Ik heb Mike nu ingeschreven op de Bohemen-kijkduin.

Deel Deze Pagina