Vraag autostoeltje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cvwinkoop, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Het eerste autostoeltje is tot 9 maanden/9 kg, en de tweede heb je dan van 9 mnd-4 jaar of 9-18 kg. Maar waar hou je je nu aan? De leefttijd of het gewicht? Jonathan zit nu namelijk al op 8 kg...

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik keek of ze al goed kon zitten in dat nieuwe stoeltje. Wij hebben m pas sinds een maand. Iris is nu pas rond de 8,5 kilo...
    Ik denk dat je ook moet kijken of hij te lang is voor de maxi-cosi; zo niet, gewoon daarin laten zitten. En hij moet echt goed stevig kunnen zitten voor dat nieuwe stoeltje!

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb gewoon gekeken naar wanneer ze écht goed rechtop kon zitten zelf enzo, want qua gewicht kon ze er al eerder in.
    Heb je een gewone maxi cosi?Want die zijn tot 13 kg, toch?

4. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Nee, ik heb een easy-bob, maar misschien is die ook wel tot 13kg, ik ging ervan uit als die stoeltjes daarna bij 9 kg beginnen dat deze dan bij 9 kg ophoudt ;)

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,846
    3,362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maxicosi is volgens mij idd tot 13 kilo of 9 maanden

en het volgende is vanaf 9 kilo of 9 maanden. Qua gewicht is er -net als bij luiers- een overlap.

Dus je hebt nog even hoor. Maar eigenljik geld: Zolang mogelijk in de maxicosi. Maar past het echt niet meer, dan houd het natuurlijk ook op.

Fae is nu bijna 9 maanden die gaat het wel redden dus in de maxicosi. Als het lukt -zoals het er nu uitziet wel- blijft ze misschien wel tot 10 maanden in de maxicosi.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Met 3 maanden zeker nog in maxi-cosi hoor. Een autostoeltje is pas wanneer ze goed kunnen zitten of er niet meer in passen. Mijn zoontje is nu 10 kg en zit sinds deze week pas in een autostoel. Hij is heel lang voor zijn leeftijd maar paste tot deze week net in de maxi-cosi, dus die kan echt lang mee.

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Wouw, mijn dochter is nu 8 kg... ;)

Als kinderen achteruit zitten (gezicht naar achterruit) hebben ze 95% minder kans op letsel in geval van een ongeluk dan wanneer ze vooruit zitten. Dus ik laat haar zo lang mogelijk in de maxi-cosy, tot haar voetjes echt klem zitten. Ze past er nog steeds in, dus laat ik haar voorlopig hier in.

8. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Mijn zoontje is 9,5 kilo en 71 cm en die past ook nog in de maxi-cosi.
    Ik wil hem er ook zo lang mogelijk in houden, wel zo veilig.

9. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hi meis,

ik zou het aantal maanden aanhouden, tenzij hij met zijn hoofdje boven de MC uitkomt.

Het is belangrijk bij een "gewone autostoel" dat je kindje goed kan zitten.

succes ermee!

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano is erg groot voor zijn leeftijd, maar heb hem tot 10 maanden in de maxi cosi gehad, en dat is dus nu een jaar geleden overgezet in de tweede stoel. Nu sinds een weekje gaat hij al in de 3e stoel want hij is te breed en te lang voor die tweede, te lang vooral omdat mijn vriend en ik allebei lang zijn, en anders Dano's beentje dubbelgevouwen zaten. Dano is nu 92 cm en ruim 15 kilo.

11. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ok, dank jullie wel. Ik wou m niet nu al in een grotere stoel zetten hoor, ik vroeg het met gewoon af ;) Hij past nog goed in de maxi cosi dus dat is fijn.

Share This Page