Peuter 's nachts zindelijk krijgen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Zara75, May 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Vanmorgen trof ik mijn dochter droog aan! Ik heb haar niet voordat ik zelf ging slapen wakker gemaakt om te laten plassen, dus ik was zeer blij verrast!
    Hoe nu verder? Het haar zelf laten regelen, of haar toch maar 's avonds even wekken om te plassen?
    Ik vind die laatste optie best zielig, zou zelf pissig worden als ik uit mijn heerlijke slaap zou worden gehaald om naar de wc te moeten..😅
    Maar naar wat ik begrepen heb is het wel gebruikelijk??

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dat kan je niet sturen. Het komt vanzelf. Mijn dochter is overdag al zindelijk van voor ze twee jaar oud was, maar nu op bijna 4 's nachts nog steeds niet. De helft van de nachten blijft ze droog, de rest niet. Dus voorlopig houdt ze gewoon haar luier aan. Ik zou die pas uitlaten zodra ze een weekje droog gebleven is. Wakker maken zou ik sowieso niet doen. Ik zie niet in waarom je een kind uit zijn/haar slaap zou halen.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    De luier uitlaten waag ik me voorlopig nog niet aan hoor, zo positief ben ik nu ook nog niet na een droge nacht! 😂😂 Ik heb geen matrasbeschermer, heb alles al geprobeerd, maar ze heeft het heel snel warm dus geen synthetische beschermhoezen in haar bed..

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik heb m'n oudste een tijdje wakker gemaakt (hij was toen al wel 4 hoor). Maar ik vond het zelf ook altijd heel erg zielig. En vaak was hij zo slaperig dat hij niet eens plaste. Dus uiteindelijk daarmee gestopt. Hij was kort daarna gewoon zindelijk 's nachts, zonder hem nog wakker te maken.
    Dus nu bij de jongste ga ik het ook niet doen. Vind het veel te zielig. Hij wordt echt wel een keer zindelijk. Is het niet nu is het wel over 1 of 2 jaar. Kan me er niet meer druk om maken haha.

5. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

Jul 16, 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik zou eerst afwachten of ze meerdere nachten droog blijft. Je hebt ook van die wegwerp matrasbeschermers. Die heb ik in het begin gebruikt (ondanks matrasbeschermer). Als dat nog te warm is, misschien een luierbroekje introduceren als ze die nog niet aan heeft. Ik heb mijn dochter wel een tijdje wakker gemaakt 's avonds om te plassen. Had ze geen last van en sliep ook meteen weer daarna door, maar dat is misschien weer kindafhankelijk.

6. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Zelf geloof ik dat nachtzindelijkheid vanzelf gaat, en dat je daar weinig invloed op hebt door 's avonds laat nog te laten plassen. Plus dat het inderdaad zielig is :p
    Mijn oudste was dagzindelijk met 3,5 en meteen ook nachtzindelijk.
    De tweede was zindelijk met 3 en is nu met 4 jaar net een week pas ook 's nachts droog.

7. marieke12345

marieke12345 Actief lid

Oct 11, 2013
    463
    122
    43
    Ik zou haar niet wakker maken savonds. Ze moet juist leren om wakker te worden van een volle blaas en naar de wc te gaan. Als je haar half slapend op de wc zet leert ze juist om in haar slaap te gaan plassen.
    Uieindelijk zal ze het vanzelf leren en zelf aangeven dat ze geen luier meer om wil 's nachts.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Gewoon vanzelf laten gaan. En een beschermhoes/molton is toch wel een must, ik ken geen enkel kind die nooit een ongelukje heeft gehad. Als je een latex matras met hoes hebt is het op zich niet zo'n probleem, volgens mij trekt het niet in het latex en de hoes kan je dan wassen.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik geloof ook dat het s nachts vanzelf moet gaan, maar... ik merkte bij onze dochter dat ze eigenlijk alleen 's morgens in haar luier plaste. Ik heb vorig jaar voor de zomervakantie (kamperen) afgesproken dat we als we terugkwamen van vakantie de luier ook 's nachts uit zouden laten. Toen was ze net 3 jaar. Ze heeft 1 keer in haar broek geplast 's ochtends en sindsdien gaat het altijd goed. Als ik niks had gedaan had ze het zelf niet opgepakt, dus het is ook per kind nog wel iets verschillend. Bij onze dochter was het ook gewoon gemakzucht.

10. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Het gaat vanzelf.
    Wat wel handig is is om je kind er op te wijzen dat ze droog is. Zo wordt ze zich bewust ervan.
    Mijn zoon plaste vaak 'smorgens vroeg in zn luier als hij net wakker was.
    Toen hij zich daar bewust van werd rende hij snel naar de wc en nu heft hij nog nauwelijks een nat bed.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Hier is ze 's nachts soms een week droog. En dan in een keer een volle plasluier. Ik laat dus voorlopig lekker een luierbroekje aan :D

12. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Je kan het proberen... Onze dochter was met 2,5 jaar in 1 week zindelijk (5 ongelukjes in die week) Gelijk de luier uitgelaten in de nacht en nu is ze 5 jaar en heeft nog nooit een ongelukje gehad 's nachts.

13. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb nooit gewekt.... gewoon even vlak voor het slapen gaan plassen en zien wat er gebeurd. Ze is bijna altijd droog. Als we verhuisd zijn krijgt ze na de wenperiode een peuterbed en kan ze zelfstandig naar de wc gaan.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Vanmorgen had ze weer een droge luier, zonder dat ik er iets voor heb hoeven doen, dus ik laat het zo maar even en kijk het aan! :)

Share This Page