hoi ik heb een tweeling van bijna 2 jaar en steeds als deejay iets heeft wil mike het van hem afpakken en andersom werkt dat ook zo dat is op zich niet zo erg maar als het deejay niet lukt te krijgen wat ie wil dan word ie gefrustreerd en gaat zijn broertje bijten hij heeft al 1 keer tot bloedens toe in zijn rug gebeten een tik geven helpt niet en daarom heb ik hem dus terug gebeten gisteren toen hij voor de tweede keer zijn tanden in de rug van zijn broertje zetten ik beet niet super hard hoor maar wel genoeg om hem te laten voelen dat het pijn doet bij mijn dochter werkte dat vroeger heel goed ze heeft mij eens gebeten en toen ik haar terug had gebeten heeft ze het nooit meer gedaan alleen ben ik bang dat deejay daar te koppig voor is en gewoon stuk door blijft bijten en daar ga ik dus problemen mee krijgen aangezien hij toch ook een keer naar school of zoiets dergelijks zal moeten gaan hoe lossen jullie zoiets op daar ben ik nieuwsgierig naar een kind van nog geen 2 begrijpt volgens mij ook nog helemaal niet wat goed en fout is vandaar ook dat ik denk dat terug bijten niet helpt het gebeurt hier meestal als ze samen onder de douche staan als ik dan ook maar 1 tel niet oplet dat staan zijn tanden weer in zijn rug word er een beetje radeloos van zijn broertje doet het overigens niet die heeft net wat meer geduld denk ik
Terugbijten zou ik zelf niet doen, hij zou dan wel eens het idee kunnen krijgen dat dat normaal is en dat je dat gewoon mag doen als een ander iets doet wat jij niet leuk vindt. In eerste instantie zou ik ook de oorzaak in de gaten houden. Als het echt de oorzaak is dat ze speelgoed van elkaar proberen af te pakken, wat heel normaal is hoor, zou ik toch proberen daar wat meer op te letten zodat diegene die het speeltje het eerst heeft gepakt ermee mag spelen en de ander maar eventjes met iets anders speelt. Mijn oudste heeft hier ook een handje van, die doet dat bij zijn jongere broertje.... Als je wat eerder ingrijpt in de situaties waavan je weet dat hij wel eens zo boos kan worden dat hij weer gaat bijten kun je het misschien voorkomen. Verder zou ik als hij bijt, hem op een wat hardere strenge toon zeggen dat dit niet mag en de situatie onderbreken. Dus je vertelt hem dat dit niet mag omdat het pijn doet en als hij het dan bijv onder de douche deed haal je hem direct uit de douche, deed hij het op de speelmat zet je hem een eindje van de speelmat. Zo merkt hij toch dat mama steeds boos wordt als hij dat doet en dat hij dan weg moet van iets wat hij waarschijnlijk leuk vond. Wel zielig zeg dat hij zo hard bijt dat het gaat bloeden
nou ik ben van mening dat het wel zou helpen,ik zelf was vroeger ook een meisje dat mijn buurmeisje altijd beet en dan bedoel ik ook echt bijten. echt tot bloeden aan toe. op een dag had ik het weer gedaan,en kwam haar moeder bij ons aan de deur,en toen zij mn moeder tegen dat meisje bijt maar terug.. zij durfde dat niet,en toen heeft mn moeder mij gebeten.. ik heb dat meisje nooit meer gebeten.. en oke ik was toen 4.. maar ik denk dus,dat een kleintje van 2 wel weet wat wel en niet mag. en tuurlijk is het niet leuk om te doen,maar ik vind het voor je andere kind ook erg zielig.. en anders gewoon elke keer als hij het doet in de hoek of op de trap en als ie weer komt gewoon weg sturen totdat jij bij hem gekomen bent,en hij sorry zegt.. maar tis zeker een moeilijke situatie,en ik hoop dat het snel stopt..
dankje wel voor jullie antwoorden vanavond met het douchen is er gelukkig niets gebeurd maar ik let wel heel goed op nu ook arme mike heeft straks anders overal tanden in zijn lijfje staan en is bang van zijn broertje en dat moet ik voorkomen nou moet ik zeggen dat deejay het echt uit pure frustratie doet heb ik gemerkt als ie van mij iets niet gedaan krijgt probeerd ie me ook te bijten soms doet ie het ookw el als spelletje maar dan bijt hij niet door bijvoorbeeld dan bijt ie in je neus heel zachtjes gek genoeg snapt ie dat wel ik zal het eens proberen wat er allemaal gezegd is wie weet helpt het en tja ik heb hem dus al gebeten toen hij het bij zijn broertje deed dus wie weet heeft het wel geholpen we wachten het af
Nou die kleintjes weten dondersgoed wat wel en niet mag!! Ik zie het hier met onze oudste meid (20 mnd), dan doet ze iets wat niet mag en dan neem ik haar even apart en spreek haar dan streng toe! Zo ook van het weekend toen er visite was en wat deed onze kleine draak.... Kijkt mamma heel onschuldig aan met hele grote ogen!!!! Enige wat ik toen tegen dr zei "Maricha, die onschuldige blik werkt niet bij mamma.. Die heb je van mamma geërfd want die heeft mamma verzonnen" Toen keek ze me nog een keer aan, schoot in de lach en toen kwam er heel lief uit "mamma solly" Nu weet ik wel dat elk kindje anders is maar die van mij die weet het echt wel als ze "fout" bezig is
Mijn zoontje had op die leeftijd ook heel goed in de gaten wat wel en niet mocht, dat hij ondanks dat vaak niet luisterde is een ander verhaal