Mijn zoontje is zindelijk aan het worden, gaat heel goed, maar ik vroeg me af hoe jullie dit onderweg doen wanneer je geen WC in de buurt hebt.. Bovendien vind ik openbare WC's een beetje vies Ik zag op internet de Potette (po om mee te nemen) of wegwerp-po's Zelf naar de WC - In Bad en Verzorging - Bed, Bad, Verzorging - De Babykraam Wie kent / heeft zo'n product? Of hoe doe je dat anders onderweg etc? Thanks voor tips!
Hai, Ten eerste leer je heel snel waar de wc's zijn in de buurt bij de Albert Heijn enzo....en die is redelijk schoon bij ons. In de auto deed ik altijd een handdoek in het zitje, en verder op goed geluk de weg op en altijd extra kleertjes mee. Als ze zitten merken ze niet zo dat ze moeten. Verder nam ik altijd een luierbroekje mee van huggies, die hebben klittebandjes aan de zijkant en dus vouw je de luier zo om als het moet, waar je ook bent. Zo deed ik dit een keer over haar onderbroek in de rij bij de supermarkt en kon ze toch plassen. Vriendinnen van mij namen inderdaad overal de po mee naar toe. Ik heb dat niet gedaan want Fleur durfde meteen op de wc. Ik had altijd vochtige doekjes mee voor de handjes enzo als ik op en vieze wc was geweest met haar. Ik heb haar ook geleerd mij vast te houden in plaats van de bril. Misschien heb je er wat aan. Je zult versteld staan hoe lang ze het eigenlijk kunnen ophouden op een gegeven moment. Groetjes C.
Hoi, Ik heb ook nooit een po meegenomen. Laura zei het altijd als ze moest plassen. Ik had idd ook altijd een pull-up bij voor nood. Maar meestal is er echt wel in de buurt een wc.
Wij hebben wel een potje in de auto. We maken regelmatig lange ritten en dan zetten we haar daar gewoon op als ze moet. Op andere plaatsen gaat ze gewoon naar de w.c.
heb nooit wat meegenomen; je wordt idd handig wat betreft wc's vinden enzo...)en ja ze zijn vaak vies; maar dan hield ik mijn zoontje er zelf boven; nu kan hij staand) en als er echt nietsin de buurt is; een boompje opzoeken... ps neem ook altijd schoon onderbroekje en broek mee voor je weet maar nooit
hier hetzelfde en werkt erg goed! En verder heb ik altijd een opvouwbare wcbril verkleiner bij me, want ze plast niet als ik ze vasthoud boven een wc
Bedankt voor jullie reacties. Nog een andere vraag: hij is nu overdag droog, maar met slapen doe ik hem wel een luier aan, durf niet goed deze uit te laten, of deden jullie dat wel meteen?
Ik heb nog wel een potje in de kofferbak liggen. Maar wat ik ook wel eens doe is haar vast houden aan de bovenbeentjes in hurkzit in de bosjes. Maar dat ligt er aan waar we zijn natuurlijk. Ze kan ook op de toilet als die er is. Vanaf dat ze een week droog is gebleven 's nachts heb ik de luier uitgelaten.
heb het wel geprobeerd; ging soms goed maar vaak nog niet snachts...overdag gaat t wel gewoon goed; kwestie van uittesten en een moltonzeil onder leggen. nu doen we dus voor alleen snachts een luier aan. we hebben trouwens wel geprobeerd om hem wakker te maken als wij gaan slapen om hem dan nog op de wc te zetten, maar we kregen hem niet goed wakker en werd echt superchag...maar dat is ook nog een idee voor je (zonder luier dus en dan om uurtje of 2200/2300 wakker maken voor een plas)...