Borstvoeding of flesvoeding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Voor alle zwangere vrouwen onder ons;

Ga jij borst- of flesvoeding geven aan je kleine?
    En waarom kies je juist daarvoor?

Dit vraag ik omdat ik er nog niet helemaal uit ben!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik kies voor borstvoeding omdat:
    - het goed is voor ons kindje
    - je het altijd bij je hebt ;)
    - en dat het goedkoper is

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik wil graag borstvoeding gaan geven. ik weet (door verschillende complicaties) nog niet of het kan, maar als het kan wil ik het heel graag. Waarom? Nou gewoon, omdat het het beste is wat je kunt geven aan je kindje. Bij mijn dochter mocht ik geen borstvoeding geven en dat vind ik nu nog steeds wel erg.

4. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wil graag borstvoeding geven, als dit lukt en kan. Omdat het moedermelk gewoon alle benodigde vitaminen etc bevat, het is volgens mij ook het meest natuurlijke. Bovendien lijkt het me super speciaal om je kleintje zo dichtbij je te hebben, echt een moment voor jullie twee. Lijkt me een speciaal moment. Verder scheelt het heel erg met het flessen gedoe, uitkoken, poedermelk afmeten, etc etc....ik wil zeker gaan voor borstvoeding. Ik weet niet of het nog praktisch is als ik ga werken maar dat zie ik dan wel weer.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik kies ook voor borstvoeding.

1 het is erg goed voor je kindje
    2 je bouwd een hele intieme band op met je kindje
    3 je hebt het altijd bij je
    4 het is goedkoper ;)

nadeel:

je zal het meeste zelf voeden en papa kan niets( volgens mijn man :) )

6. Niet meer actief

Bedankt voor de snelle reacties,

Ik denk toch ook dat ik voor borstvoeding ga ja,
    alleen jammer alleen voor de mannen he!

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier precies hetzelfde dus

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier ook borstvoeding omdat:
    - er allergieen in de familie voorkomen en ik dit wil proberen te beperken bij mijn kindje,
    - Omdat het echt iets van mij en mijn kind alleen, zo gezellig kroelen met elkaar,
    - Het is goedkoper,
    - Gezonder,
    - Makkelijker,
    - en leuker!

Mijn vriend kan ook heus wel wat doen hoor! Luiers verschonen, kleertjes aandoen, baby wassen, kleertjes wassen, beschuit met muisjes serveren etc. ;)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons wordt het noodgedwongen een combi. een van mijn borsten is niet volledig ontwikkeld waardoor ik waarschijnlijk met alleen borstvoeding niet zal rondkomen. :(
    maar goed, eerst een kindje maken ;)

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik kies voor flesvoeding.
    Het is ook absoluut gezond en ik vind het heel erg fijn dat ik precies weet hoeveel de kleine drinkt.
    Daarnaast vind ik het persoonlijk ook makkelijker om de voeding te geven (je hoeft niet steeds apart te gaan zitten, want dat zou ik doen als ik de borst geef) en voor papa is het natuurlijk ook erg leuk.

Het belangrijkste vind ik nog dat ik weet dat het mij heel veel stress zal schelen.

Succes met je beslissing!

p.s. ik weet dat borstvoeding veel voordelen heeft, maar het is een heel persoonlijk overweging!

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik ga bij de 2e weer voor bv. Ik vond het bij de 1e helemaal geweldig om te doen. Ik was wel heel nuchter ingesteld dat als het niet makkelijk zou lukken dat ik over zou stappen naar flesvoeding en dat geldt nu bij de 2e weer zo.
    Ik heb eigenlijk altijd geroepen dat ik geen type ben voor bv maar echt ik vond het geweldig. Ik kijk er nu alweer naar uit!
    Het is zo ontzettend intiem met je kindje en het idee dat hij zo groeide door melk van mij vond ik echt een kick!

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ìk kies voor flesvoeding

het is net zo goed ze worden er ook groot door
    en wat allergieen betreft me neefje heeft een jaar lang borstvoeding gehad maar heeft wel de allergieeen van papa en mama mee gekregen

mijn zoontje heeft fles voeding gehad en ook ik heb veel allergieeen en hij heeft nergens last van

dus voor mij weer gewoon fles voeding

dan kan papa of iemand anders ook de fles geven en ben jij niet degene die elke keer de borst eruit hoef tehalen

ik kan er maar niet aan wennen dat zo,n kindje aan me borsten zou lurken maar goed dat is mijn gevoel

13. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    ik wil ook graag borstvoeding geven, om de eerdergenoemde redenen en ook omdat het me gewoon gezellig lijkt en het me wel aanspreekt dat je kindje na die 9 maanden in jouw buik gewoon nog steeds zijn voeding bij jou kan halen.

Ohja, mocht je nou echt graag willen dat je vriend/man ook eten kan geven, kan je ook afkolven en in een fles doen zeiden ze bij mij op de info-avond over borstvoeding. Alleen is het soms zo dat het kindje dan niet wil drinken omdat ie zn moeder ruikt ofzo, maar dat schijnt weer opgelost te zijn als je de kamer uit gaat. Daar heb ik geen ervaring mee dus, maar dat is wat ze zeiden toen.

Als je twijfelt over borstvoeding is een informatieavond over borstvoeding wel de moeite, dan wordt er vanalles verteld over borstvoeding en redenen om het wel of juist niet te doen (alhoewel natuurlijk vooral met de focus op 'waarom wel'). Waar ik ben geweest kwamen meer vrouwen die twijfelden, en vaak ook op dezelfde punten.

14. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi!
    ik ga ook bv geven!
    bij mijn dochter is het niet zo lekker gegaan en daar baalde ik flink van dus deze keer ga ik er helemaal voor en zal ik niet te snel opgeven!

maar over die mannen....
    Als je kindje goed uit de borst drinkt kun je best weleens een keertje na een paar weken wat extra kolven (niet te veel! anders loopt je productie vooruit) en dan kan je man/vriend ook eens een flesje geven!

succes!

15. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    ik weet ook nog niet wat ik zou doen.
    Ik ben altijd erg gevoelig geweest en nog steeds bij me tepels.
    Vond niks als me vriend aanraakte of zo.
    Dus weet niet of ik er dan van kan genieten met zo'n kleine.
    Ene kant wil ik het wel, maar wil er ook wel weer van af zijn als ik moet gaan werken heb geen zin om er dan mee te zeulen.

Dus moet alle voor en tegens nog eens afwegen.

16. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik wil ook gaan voor Bv. Zie eerder genoemde redenen. Om mijn man er wat bij te betrekken wil ik af en toe kolven zodat hij ook eens "eten" kan geven. Ik vraag me alleen af hoe ik het "gevoel" ga vinden om een kindje Bv te geven, daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen! Maar ik laat het gewoon lekker op me af komen! Van mij mag de kleine wel komen :)

17. Niet meer actief

De eerste zin is dus niet waar. Borstvoeding is het beste wat je je kindje kunt geven. Flesvoeding is een prima/goed/uitstekend alternatief maar je kunt dus niet zeggen dat het nét zo goed is. En de voorbeelden van je neefje en zoontje zijn zogenoemde drogredenen. Natuurlijk gaat het niet altijd voor ieder kind op maar wetenschappelijk is bewezen dat door het krijgen van borstvoeding de káns op allergien KLEINER is.

En mijn vriend zit er helemaal niet mee dat hij ons kindje straks geen fles kan geven. Hij vind het net zo mooi en intiem om (terwijl ik de kleine voed) bij ons te zitten en zo is hij er ook bij betrokken.

Oja, ik wil dus ook borstvoeding gaan geven! ;)

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Precies, de kans op allergieen is kleiner. Het geeft natuurlijk geen garantie, maar als je het mee kunt geven, dan probeer je dat toch? Als het niet lukt, dan is flesvoeding idd een prima alternatief.

Trouwens ook misschien een 'leuk' weetje. Mijn zusjes hebben van de week bloed laten prikken en daaruit bleek dat zij allebei de ziekte van Pfeiffer hebben gehad. Dit hebben zij echter nooit gemerkt! Ze zijn wel wat vermoeid, maar ik ken een meisje die pfeiffer had en driekwart jaar op bed heeft gelegen omdat ze niets meer kon. De huisarts zei dat doordat mijn moeder 9 maanden lang borstvoeding heeft gegeven, haar kinderen een betere weerstand hebben en dus daarom ook minder last hebben gehad van pfeiffer! Dat vond ik toch wel bijzonder om te horen en mijn moeder was er ook erg blij mee. Dus ook voor de verre toekomst is het heel nuttig voor je kind om bv te krijgen. Opnieuw: garanties heb je niet. Maar het is wel erg frappant!

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi Ik heb gekozen voor flesvoeding omdat ik het belangrijk vind dat mn man gelijk ook een goede band met het kindje krijgt en ik wil weten of de kleine genoeg drinkt. Tevens zat er in mijn familie erg weinig borstvoeding. Mn oma had niets, en mn moeder had ook niets en mn zusje had ook niets. Daarbij zijn mn borsten helemaal niet gegroeid tijdens de zwangerschap en ook niet na de bevalling. En ik wil ook niet gaan kolfen als ik straks weer moet gaan werken.
    Nu de kleine geboren is ben ik nog steeds erg blij met mn beslissing. Ik heb een zeer zware bevalling gehad met een bloedtransfusie, dus ik was zelfs te slap in het begin om mn kindje vast te houden. Als daar nog eens borstvoeding bij had gekomen was het helemaal een ramp geweest. En als ik zie hoe de kleine op mn man reageerd, dan vind ik het helemaal geweldig dat ik voor flesvoeding heb gekozen. En ik ben ook blij dat mn man de voedingen s'nachts doe, zodat ik goed kan aansterken. En in flesvoeding zit ook alles wat een baby nodig heeft en onze baby doet het er erg goed op en krijgt gewoon alle liefde en zorg die hij nodig heeft.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik geef borstvoeding.

En ik vind het geweldig!

-Het is goedkoper!
    -(minder vieze poep hihi)
    -Bijna geen last van krampjes
    -Intiemer
    -Overal beschikbaar
    -Vooral snachts makkelijker!
    -Ik ben lekker de enige die haar eten kan geven.

Een goede band heeft mn dochter al met dr vader, niets op aan te klagen en goed groeier doet ze ook, genoeg poep-plasluiers en ze loopt bovenaan de curve.

Deel Deze Pagina