Ik was 6 toen ik naar de scouts ging en elk jaar mee op weekend en op zomerkamp ging. En nog altijd hoor ik dat van collega's dat hun kinderen ook vanaf hun 6 (groep 3 - 1ste leerjaar) meegaan met de jeugdbeweging. Een vriendin van mij heeft zelfs ooit een "schoolkamp" van 3 dagen - 2 overnachtingen - begeleid met kinderen van 4 en 5 (2e en 3e kleuterklas - groep 1 en 2). Op hun 4de zou ik daar wel over twijfelen zelf. Natuurlijk is elk kind verschillend en niet elk kind ziet dit zelf zitten. Daarom zou ik het heel erg aan de ouders en 't kind laten of ze effectief blijven slapen of gewoon bijvoorbeeld om 8 uur worden opgehaald.
Ja...bij sommige kinderen zeker wel Ik weet alleen wel dat onze dochter niet zou willen ( durft ze niet)
Bij zijn twee beste vriendjes wel, als hij het zelf wil....ik ken de ouders en het is in de buurt dus kan er zo zijn als er wat is...maar denk eerlijk gezegd niet dat zoiets al georganiseerd gaat worden door een van hen
Ik vind een slaapfeestje voor een zesjarige echt heel vreemd. Zoiets doe je wat mij betreft pas op latere leeftijd, .. de leeftijd waarbij film kijken en popcorn eten de voorkeur heeft. Ik zou mijn kinderen niet laten gaan wanneer ze nog maar zes zijn.
Ik had de vraag verkeerd gelezen, maar goed antwoord blijft nee Ik vind ook een slaapfeestje nog niks voor 6 jarigen. Waarom kan ik eigenlijk niet zo goed zeggen, het is het gevoel. Slaapfeestjes vind ik vanaf 10 jaar leuk.
Ik vind het heel moeilijk om hier snel antwoord op te geven. Mijn eerste gevoel is 'nee', maar in de meivakantie heeft ons overbuurmeisje (vriendinnetje van mijn dochter) hier geslapen. Dat had ik vooraf ook nooit bedacht. Het hangt - denk ik - af van de situatie: in welke periode, bij wie, om welke reden.
Ja hoor, bij sommige ouders wel. Ik ga er vanuit dat het aantal kinderen wat komt dan klein is. En ik houd er rekening mee dat ze mors-kapot terug komt + dat ik haar eventueel op moet halen als het niet gaat. Maar als ze wil, dan mag ze.
Dat komt hier regelmatig voor en mijn kinderen zijn nog een stuk jonger. Uiteraard alleen als we de ouders goed kennen en hen vertrouwen, maar dit zijn allemaal (goede) vrienden van ons dus dan is dat het geen probleem. Bovendien moeten ze natuurlijk de volgende dag vrij zijn anders wil ik ze thuis op tijd in bed hebben. Maar goed, de kinderen vinden het helemaal geweldig, dus dit wil ik hen niet onthouden!
Dat hangt er helemaal vanaf hoe het contact/vertrouwen met de ouders is en hoe mijn kind daar zelf tegenover staat.. Ik vind het van teveel voor/tegens afhangen om een duidelijke stem te geven..
toevallig speelt dit hier ook bij mijn net nog geen 6 jarige en mijn antwoord is nee. Een 1op1 logeerpatij bij ouders die we goed kennen is prima maar echt een slaapfeestje met meerdere kids vind ik nu nog niet geschikt
Alleen als ik de ouders goed ken en vertrouw, het kind zelf uiteraard ook en weet wie er verder komen.