Slaapfeestje 6 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door happyglow, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij je kind (6jr) naar een slaapfeestje laten gaan van een klasgenootje?

1. Ja

2. Nee

3. Alleen als... (licht toe)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Zouden jullie je kind naar een slaapfeestje laten gaan van een klasgenootje die jullie goed kennen?

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik was 6 toen ik naar de scouts ging en elk jaar mee op weekend en op zomerkamp ging.

En nog altijd hoor ik dat van collega's dat hun kinderen ook vanaf hun 6 (groep 3 - 1ste leerjaar) meegaan met de jeugdbeweging.

Een vriendin van mij heeft zelfs ooit een "schoolkamp" van 3 dagen - 2 overnachtingen - begeleid met kinderen van 4 en 5 (2e en 3e kleuterklas - groep 1 en 2). Op hun 4de zou ik daar wel over twijfelen zelf.

Natuurlijk is elk kind verschillend en niet elk kind ziet dit zelf zitten. Daarom zou ik het heel erg aan de ouders en 't kind laten of ze effectief blijven slapen of gewoon bijvoorbeeld om 8 uur worden opgehaald.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb nee gestemd maar bedoel:

nee, behalve als we de ouders goed kennen.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Alleen bij sommige klasgenootjes.

5. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee. Te jong vind ik dat nog..

6. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL

dit !

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ligt geheel aan bij wie het feestje plaats gaat vinden.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja...bij sommige kinderen zeker wel

Ik weet alleen wel dat onze dochter niet zou willen ( durft ze niet)

9. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Bij zijn twee beste vriendjes wel, als hij het zelf wil....ik ken de ouders en het is in de buurt dus kan er zo zijn als er wat is...maar denk eerlijk gezegd niet dat zoiets al georganiseerd gaat worden door een van hen:)

10. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vind een slaapfeestje voor een zesjarige echt heel vreemd. Zoiets doe je wat mij betreft pas op latere leeftijd, .. de leeftijd waarbij film kijken en popcorn eten de voorkeur heeft.

Ik zou mijn kinderen niet laten gaan wanneer ze nog maar zes zijn.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik had de vraag verkeerd gelezen, maar goed antwoord blijft nee ;)
    Ik vind ook een slaapfeestje nog niks voor 6 jarigen. Waarom kan ik eigenlijk niet zo goed zeggen, het is het gevoel. Slaapfeestjes vind ik vanaf 10 jaar leuk.

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik vind het heel moeilijk om hier snel antwoord op te geven. Mijn eerste gevoel is 'nee', maar in de meivakantie heeft ons overbuurmeisje (vriendinnetje van mijn dochter) hier geslapen. Dat had ik vooraf ook nooit bedacht. Het hangt - denk ik - af van de situatie: in welke periode, bij wie, om welke reden.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja hoor, bij sommige ouders wel. Ik ga er vanuit dat het aantal kinderen wat komt dan klein is. En ik houd er rekening mee dat ze mors-kapot terug komt + dat ik haar eventueel op moet halen als het niet gaat. Maar als ze wil, dan mag ze.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat komt hier regelmatig voor en mijn kinderen zijn nog een stuk jonger. Uiteraard alleen als we de ouders goed kennen en hen vertrouwen, maar dit zijn allemaal (goede) vrienden van ons dus dan is dat het geen probleem. Bovendien moeten ze natuurlijk de volgende dag vrij zijn anders wil ik ze thuis op tijd in bed hebben. Maar goed, de kinderen vinden het helemaal geweldig, dus dit wil ik hen niet onthouden! :)

15. GuuNie

GuuNie Niet meer actief

Dat hangt er helemaal vanaf hoe het contact/vertrouwen met de ouders is en hoe mijn kind daar zelf tegenover staat..
    Ik vind het van teveel voor/tegens afhangen om een duidelijke stem te geven..

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.183
    113
    toevallig speelt dit hier ook bij mijn net nog geen 6 jarige en mijn antwoord is nee. Een 1op1 logeerpatij bij ouders die we goed kennen is prima maar echt een slaapfeestje met meerdere kids vind ik nu nog niet geschikt

17. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee,

idd 1 op 1 logeren wel, maar slaapfeestje op die leeftijd gaat me echt te ver.

18. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland

idem!

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0

Dit.

Dat je dat als ouder ook bij je thuis wil, een slaapfeestje met meerdere 6jarigen.. Poeh:)

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Alleen als ik de ouders goed ken en vertrouw, het kind zelf uiteraard ook en weet wie er verder komen.

Deel Deze Pagina