Zakgeld?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jmm, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Op welke leeftijd gaf jij zakgeld en hoeveel?
    En gaf je als ze ouder werden , steeds een beetje meer , of hield je gewoon het zelfde bedrag ?

2. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Dochter kreeg vanaf een jaar of 7 zakgeld. 2 euro. 1 voor haar zelf 1 voor de spaarpot. Het is pas omhoog gegaan toen ze echt bewust zelf geld begon uit te geven. De spaar regel is hier altijd gebleven. Ze krijgt nu ze 12 is 20 Euro per maand. 5 moet naar haar spaarrekening 15 ids voor haar zelf. Maar hier moet ze alles voor doen. Ook zwemmen of bioscoop o.i.d. alleen kadotjes voor vriendinnen betalen wij nog.

Daarnaast hebben wij ook een spaar regel voor rapport en verjaardagsgeld. 50% gaat naar haar spaar. Deze mag ze pas aankomen als ze 18 is.

er staan wel richtlijnen voor zakgeld op nibud volgens mij.

3. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoontje wordt volgende maand 6 en dan willen we gaan starten met zakgeld. Ik denk 1 of 2 euro per week waarschijnlijk!

En naarmate hij ouder wordt zal het steeds iets meer worden.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik denk over een half jaar bij mijn dochter. Ze taalt er nu nog niet naar...ze heeft ook geen behoefte om uit te geven.

Ze krijgen wel maandelijks op een spaarrekening.

Straks wil ik ook 2 euro per week gaan geven...

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier is de oudste net 6 geworden en sinds 2 weken krijgt ze zakgeld. €1 per week, gaat netjes in haar spaarpot. Als ze in een winkel nu om speelgoed vraagt zegt ze zelf ook dat ze dan ff in haar spaarpot moet kijken of ze genoeg heeft :D en dat ze nog verder moet sparen eerst....

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Onze dochter krijgt vanaf zaterdag zakgeld, ze is in mei 6 geworden.
    Ze is er helemaal blij mee! Iedereen moet het weten ongeveer.
    Daarbij heeft ze ook wat taken gekregen, ze moet elke maaltijd helpen met de tafel dekken en afruimen(zonder te mopperen;))
    Ze neemt haar taak heel serieus want vanavond zei ze "blijven jullie maar lekker zitten hoor, ik ruim wel alleen af:D

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Onze oudste dochter krijgt vanaf dat ze ongeveer 4,5 is zakgeld. 50 cent per week. Als ze volgend jaar 6 wordt, zullen we het misschien wel verhogen naar een euro oid. Ze hoeft er niets van te kopen, tot nog toe gaat alles in haar spaarpot. Toevallig heeft ze van de week het eerste er van betaald: een loomtijdschrift. Dat wilde ze heel graag hebben, maar ik had zo iets van 'weer zo iets erbij waar ze nooit naar om kijkt' en stelde voor dat we allebei de helft zouden betalen. Vooral ook om te kijken hoe graag ze het echt wilde hebben, maar ook omdat ik vind dat ze dat soort dingen prima van haar zakgeld kan betalen. Ze ging meteen akkoord. :D

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vanaf 5 jaar, 50 cent per week. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel consequent in ben.
    Ze mag er geen snoep van kopen en kleding enzo hoeft ook niet.

Eerst wilde ze sparen voor een furby voor de verjaardag van dr nichtje ;) Maar laatste tijd wil ze er steeds vaker iets van kopen..'
    Ik probeer t wel enigszins nog te sturen (van de week wilde ze opeens een dambord.. óf een huisdier.. ehh doei!). Uiteindelijk is het een fluitend (nep!)vogeltje geworden.
    En vandaag nieuwe loomspulletjes.. En ze wilde in zo'n helikopter-ding. Ze vraagt er de laatste tijd bij iedere winkel om, begin ik niet aan. Maar nu had ze dr eigen centjes mee, dus.. veel plezier ;)
    Op = op!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Vanaf zes jaar 50 cent per week. Ben er ook niet altijd consequent in, ze vergeet het soms ook, nou ja, dan slaan we een weekje over.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Arevinol: Er werd mij vandaag ook medegedeeld dat ze er zo'n vogeltje van wilde kopen. :D Morgen zou ze dat gaan doen. Ben benieuwd of ze er morgen nog aan denkt. :D

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter van 6 ( bijna 7) krijgt 2 euro. Zoontje van 5 krijgt 1,50. Ze gaan per jaar 50 cent omhoog en ben begonnen met 4 jaar met 1 euro. Van dit geld kunnen ze sparen voor speelgoed of meenemen als we bijv naar braderie of rommelmarkt gaan . Ze kunnen er ook wat lekkers mee kopen voor bijv de huisdieren. ( dochter koopt nog wel is een kluifje en wil ze zelf betalen )Het is aan hun. Mijn dochter begrijpt nu dat sparen zin heeft en spaart ook voor een doel. Zoontje geeft uit aan troepjes van bijv action :) maar leert het vanzelf.
    Onder de 4 en met grotere kinderen in huis eventueel 50 echt in spaarpot voor het idee dat ze meedoen
    4 jaar is dus 1 euro
    5/1,50
    6/2,00
    7/2,50
    8/3.00
    9/3,50
    10/4 euro etc.

Het is hier dus puur om leuke dingen van te kopen

12. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

wij zijn met 5 jaar begonnen, en nu is onze zoon 8 en nu krijgt hij 3 euro per week.

Deel Deze Pagina