Slaapfeestje 6 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door happyglow, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij je kind (6jr) naar een slaapfeestje laten gaan van een klasgenootje?

1. Ja

2. Nee

3. Alleen als... (licht toe)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er is verschil tussen logeren en een slaapfeestje. Onze meid slaapt wel eens met haar achternichtje bij opa en oma. Dan mogen ze samen op één slaapkamer.

Bij een slaapfeestje stel ik mij een stuk of 5 meiden voor die allemaal op één kamer liggen, waarbij je taart eet, speelt, film kijken, lol trapt tot midden in de nacht, in plaats van een normaal kinderfeestje. En dat vind ik niet geschikt voor kinderen van nog maar zes jaar. Dus ik heb nee gestemd.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Als ik het kind en de ouders goed ken wel.

Al vind ik het een vreemde keuze voor een verjaardagsfeestje voor een kind wat 6 wordt...maar dat is wat anders. ;)

Maar mijn dochter vraagt met regelmaat of ze bij een vriendinnetje mag logeren. Het is nog nooit gebeurd, maar best kans dat het deze zomervakantie wel een keer zal gebeuren. Tuurlijk is een slaapfeestje wat anders (en dat vind ik beter passen bij kinderen van >9), maar als ze wil dan zou ze van mij wel mogen mits ik het kind en vooral ook de ouders goed ken dus.

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja gestemd.

Mijn zoon komt eigenlijk alleen bij vriendjes op feestjes en die ouders ken ik inmiddels allemaal goed, dus geen probleem!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nee gestemd, ik heb daar geen prettig gevoel bij. Daarbij komt ook nog dat ze hier nog regelmatig snachts wakker zijn en dan even bij ons komen liggen of dat we even wat gaan drinken/eten beneden. Laat ze maar lekker thuis slapen :D. Als ze wat ouder zijn, pakweg een jaar of 8-9 sta ik er wellicht al weer heel anders in, maar dat zien we dan wel weer. Het is hier iig nog niet geweest dat er een uitnodiging voor een slaapfeestje was.

5. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Alleen als we de ouders kennen en als dochter het wil. Maar eigenlijk vind ik het niet nodig, zo jong.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind dat er een verschil zit tussen "bij een vriendje logeren" en "een slaapfeestje". Een keer logeren zou ik op die leeftijd misschien nog overwegen. Maar een slaapfeestje? Schei toch uit, wat een onzin. Waarom? De dingen die voor 6-jarigen leuk zijn om te doen op een feestje, kunnen ook prima overdag.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou er zelf ook niet voor kiezen. Maar als hij een uitnodiging krijgt van een van de beste vrienden (waarvan ik bevriend ben met de moeders) dan zou ik hem laten gaan..

Hier gaan ze vanaf groep3 een nacht op kamp gaan met school, ergens eind september/begin oktober. Mijn oudste was net een maand 6 jaar toen. Daar heeft hij ook zo ontzettend van genoten. En ja, ze hebben wel wat slaaptekort daarna, maar die verhalen en het groepsgevoel is geweldig om te zien/horen..
    Dan is een slaapfeestje eigenlijk een stuk minder heftig ;)

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzin, hoezo? Als die ouders en het kind dat nou leuk lijkt, wat is er dan mis mee? Ik zou het ook niet doen, maar zo is ieder feestje gelukkig anders. Ik heb al heel gekke dingen meegemaakt, maar wat is er nou zo 'onzinnig' aan een slaapfeestje?

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Als mijn dochter het heel graag zou willen en ik ken de ouders goed, geen probleem :)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor ik zou dit prima vinden bij de meeste kindjes van Eva's klas. Maar ken de meeste ouders van Eva's klas goed en vertrouw ze ook. Denk wel dat Eva het misschien spannend zal vinden, maar ze zou wel willen gaan denk ik.

11. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Oh er zijn schijnbaar ook allemaal andere ideeen van een slaapfeestje...

Ik bedoel gewoon leuke dingen doen en om 19:00 met zijn alleen film kijken op haar slaapkamer tot ze in slaap vallen of tot ik hem om 21:00 uitzet. Geen taart, snoep of andere dingen na ze om 19:00 hun tanden gepoetst hebben... En max 2 vriendinnetjes geen 6...

Dan is dat dus een logeerfeestje? of logeerpartij?

Ik dacht ze heeft een feestje en er blijven 1 of 2 vriendinnen slapen dus is het een slaapfeestje... maar schijnbaar heeft iedereen een ander beeld daarvan.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.185
    113
    Dat is m.i. inderdaad een logeerpartij.
    Een slaapfeestje is inderdaad met meerdere kinderen (zoals op een verjaardagsfeestje) en film, snoep, feest, gezelligheid

13. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Helemaal mee eens.

14. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Nee... Naast dat hij zelf niet zou willen (denk ik) vind ik 6 erg jong voor zulke feestjes.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Denk ook dat het meer een meisjesding zou zijn.

Mijn dochter zou het geweldig vinden :)
    Sterker nog... Ze heeft het zelfs voorgesteld als feestje.
    Maar ik zie toch wat practische puntjes... (Zoals, dat het niet op d'r kamer past ondanks dat ze eigenlijk maar 2 of 3 kinderen wil uitnodigen.)
    Misschien dat we er maar een bioscoop-feestje van moeten maken.
    Thuis danwel in de bios dus.
    (Wellicht met eerst hier thuis patatjes eten en dan na het eten film ofzo.. Meeste kinderen die ze kent slapen,net als onze dochter, structureel veel te laat gewoon omdat ze niet kunnen slapen :)

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft regelmatig gelogeerd bij dr 2 beste vriendinnetjes en ook bij dr nichtje (en soms ook samen met neefje erbij).
    En nee, dan slapen ze niet om 21u (maar 23u/2330u.. en soms staan ze om 630u alweer beneden te gillen).
    Ik zou het best overwegen om 2, misschien 3 kindjes te laten slapen als feestje. En bij ouders die ik ook beter ken, zou ik het andersom ook toestaan.

Het eerste wat ze vroeg toen ze (net 4) bij een kindje uit haar klas ging spelen was: mag ik blijven slapen :)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja dat is het voordeel hier.. De 2 vaste vriendinnen kan ik het ook erg goed vinden met de ouders.
    Dat maakt zoiets natuurlijk wel een ander verhaal.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hetzelfde.

Kinderen met 6 jaar al met een kamp ofzo mee laten gaan zou ik nooit doen.

Deel Deze Pagina