@happyglow: je laatste post zou ik geschreven kunnen hebben. Precies dat. Ik heb hier ook een meisje-meisje rondlopen terwijl ik zelf ook een beetje een tomboy ben, en ook hier staat de tv zelden aan, dus ik heb geen idee waar ze het vandaan haalt. Zelfs dat detail van de nagellak, hahaha. Ik typ dit nu met groene (!) nagels, terwijl ik normaal noooooit nagellak op heb Dus ook even richting de welk-voorbeeld-heeft-dat-kind? posters: echt, ik loop normaal in halfversleten (consuminderen! Ik koop pas wat als het echt nodig is) H&Mmetjes rond, maar mijn dochter loopt het liefst in een jurkje, met armbandjes om (hele verantwoorde houten kralen armbandjes, hahaha, maar toch). Soms zit het gewoon in het kind, doe je weinig aan. Als je het gaat lopen verbieden wordt het alleen maar interessanter, toch?
Ik heb ook wel een meisje meisje. Al kan ze ook heel stoer zijn. Zelf draag ik ook altijd make - up en sieraden enzo. Zei heeft van jong af aan al zilveren armbandjes en ringetjes. Toch zou ik opnieuw leeftijd geen slaap feestje of tut feestje doen. Net zo min als dat ze make - up op mag. Dit doet ze maar als ze naar de middelbare school gaat. Daar houd ze zich maar aan, onze regels. Zo verbied ik haar niet om een meisje meisje te zijn maar wel binnen de lijnen die wij aangeven. Ik laat mn dochter zo lang mogelijk genieten van het kind zijn!
Maar mogen jullie kinderen dan ook niet bij (bijna) even oude neefjes of nichtjes slapen?? Want daar zie ik het verschil niet zo in namelijk. Tuurlijk is het familie, die je beter kent en vertrouwt, maar ik lees vooral bezwaren dat een "kind zo lang mogelijk kind moet zijn" of dat het over de top is enz. Maar als bijv. nichtjes van het dochtertje van TS ook wel eens blijven logeren, of dat er twee vriendinnetjes blijven slapen na het feestje, komt op hetzelfde neer toch? Of blijven jullie kinderen (voor de mensen die het bezwaarlijk vinden) nooit eens bij familie logeren?
Nope bijna nooit. Daarnaast heeft imo kind blijven dààr niks mee te maken. Maar TS heeft al besloten dus tja als zij zich daar goed bij voelt..