Slaapgebrek, zoontje 11 mnd maakt de nachten zóó kort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appelappel, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

Luuk slaapt de nachten niet zo geweldig, eigenlijk al sinds lange tijd. Hij is nu 11 maanden, en gaat rond half 8 naar bed, en tussen 5 en 6 in de ochtend is hij klaarwakker. 's avonds om 11 uur en 's nachts om 2 uur hoor ik 'm ook regelmatig even huilen (soms zelfs kletsen) en dan slaapt hij weer in. Al met al zijn dit voor ons niet echt goede nachten.....

Overdag slaapt Luuk dan zo'n 3,5 à 4 uur, en dan haalt hij even ekker de slaap in van de nacht...

Ik wil het nu gaan doorbreken.. overdag op vaste tijden en evenlang slapen en dan hopen dat hij door het ritme en eerder op de dag goed slapen 's nachts meer moe is.Tijden kunnen uiteraard ergens een kwartiertje-half uurtje verschillen, maar niet meer...
    Voorheen legde ik Luuk op bed als hij moe was, meestal in de ochtend al heel snel en in de middag en soms nog even in de namiddag. De ochtend sliep hij dan zo'n 2 uur en de middag ook 1,5 tot 2 uur.

Nu vanaf vandaag doe ik het als volgt:
    (Nadat hij vanmorgen dus weer om 05.45 uur wakker was):
    Duidelijk naar-bed-gaan-ritueel, daarna slapen:
    09.00 - 10.00 uur (ik heb 'm om 10 uur wakker gemaakt)
    13.00 - 15.00 uur (maximaal 2 uur achter elkaar slapen). Ik twijfel nog of ik hier geen max 1,5 van moet maken

Dan rond half 7 met avondritueel beginnen en dan om 7 uur gaan slapen. Ben benieuwd hoe het zal aflopen vandaag. Sinds gisteravond heb ik meteen ook zijn mee-naar-bed-speen afgeleerd en hij vond het meteen geen probleem om zijn speen niet mee in bed te nemen. Nu heeft hij alleen een knuffel mee naar bed, die niet uit zijn bed kan vallen, dus kan hij ook niet daarom wakker worden en gaan huilen omdat hij iets kwijt is wat eerst wel in zijn bed lag.

Als iemand verder tips heeft, dan hoor ik het graag!

Liefs
    AA

Deel Deze Pagina