speen valt steeds uit bedje !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magdalena6, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    de vraag zegt het al..;)
    esmee haar speen valt steeds uit haar bedje , valt natuurlijk door de spijlen heen..:p
    ze is zeer gehecht aan haar speen .. ze valt ermee is slaap en valt wel na een tijdje uit haar mond maar soms wil ze nog wel es wakker worden en dan wil ze haar speen pakken maar ja die is gevallen ...;) en als ze wakker wordt wil ze gewoon haar speen ... het is meestal rond de slaaptijd dat ze er behoefte aan heeft..;)

iemand misschien een oplossing voor dit ''probleem''?

thnx alvast.
    liefs hele trotse mama van esmee :D

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ik las vandaag ergens dat iemand een hele rits spenen in het ledikantje legt ;)

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Of misschien zo'n tutdoekje eraan? Dat ie daardoor minder snel uit het bedje valt?

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zelfde probleem hier, alleen ik kan 10 spenen met doekjes of zonder doekje in het bedje leggen, madam vindt het gekletter op het laminaat erg grappig dus dan maar 1 speen anders kan ik elke keer op zoek naar al die spenen in haar kamertje :D

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons helpt het doekje (alhoewel.. dat weten we eigenlijk niet want meneertje interesseert zijn speentje niet al te veel maar we hebben nooit problemen dat ie opeens uit bed ligt)

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    je hebt speciale koortjes voor aan de slaapspenen.
    Esmee heeft die ook aan dr speen anders kan ik er snachts ook uit als ze hem kwijt is.
    dat koortje kan namelijk niet om de nek komen is die te kort voor.
    je kan ze bij trekpleister/kruitvat enz halen.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik heb een koortje vastgeklipt aan haar slaapzakje!
    Ideaal! Geen speen valt meer uit bed.
    Is inderdaad ook een heel kort koortje zoals sonja ook zei.

8. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
  9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ja! ik heb een losse speen voor het inslapen en verder leg ik de speenknuffel bij hem, die hij kan pakken als hij zijn speentje kwijt is. Werkt best goed.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden hetzelfde. En waren het zat om 3-5 keer per nacht te moeten lopen voor de speen. Al lag hij naast zijn hoofd, hij pakte hem gewoon niet eens. Maar meestal lagen er 2-3 spenen ergens in bed.

Wij hebben met 9 maanden besloten om de speen af te wennen. Tussen de 6-9 maanden veranderd de zuigbehoefte in een zuiggewoonte. Iets wat dus niet nodig is. Vandaar ook een goede leeftijd om af te wennen (en anders pas als je het uit kunt leggen).

Ik heb de kleine tijdens zijn 1e dagslaapje zonder speen in bed gelegd. Hij heeft 20 minuten gehuild. daarna sliep hij. 2e dagslaapje nog 10 minuten gehuild. daarna sliep hij. Voor de nachtslaap duurde het nog 5 minuten. EN dat was het. Nooit meer naar de speen omgekeken!!!

11. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    omdat ik het toch een beetje eng vind, speentje met touwtje er aan, heb ik gewoon een hydrofieldoek (of een lakentje) door de spijlen van het bedje gevlochten. En nu ze wat ouder is leg ik een knuffel tegen de spijlen aan

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier dus een jongetje die het leuk vind om ze uit bed te gooien maar gelukkig vraagt hij er snachts niet om en als hij sochtend wakker wordt zit ie eerst een uur te spelen voordat hij erom zeurt

moet ook altijd met een klerenhanger de speen onder z'n bed weghalen heb er zelfs 1 verstopt achter z'n knuffel dat ging een tijd goed totdat hij wist dat ie daar lag
    dus nou mag ik weer elke ochtend onder z'n bed gaan zoeken

13. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Dat doen wij ook idd, maar dan met het kussensloop wat bij de lakentjes hoort. Het probleem is alleen dat onze dame het leuk vind om hem tusse nde spijlen uit te trekken :)

14. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb een knuffeljespeen van het beste idee van nederland, die werkt erg goed en verder een paar reserve spenen in bed :)

hij vindt het nu ook leuk om met zijn speen over de spijlen van het bed te raggen en hem dan op de grond te gooien, kleine boef.

15. sanna01

sanna01 Lid

2 jul 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohh zo herkenbaar! iedere keer valt de speen op de grond en dan kan je weer gaan zoeken. heb nog 4 spenen liggen in bed maar die pakt ze niet! ik heb ook een speen door een doekje gedaan alleen ze slaapt op haar buik en draait met haar hoofd iedere keer van links naar rechts en met zo een doekje lukt dat niet en valt die speen uit haar mond. Aan zo een koordje en dan aan haar slaapzakje is wel een idee! ga het toch even proberen

16. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hahaha ... moet bij sommige reacties toch ff lachen hoor...!
    als ze ziet welke opties er zijn...

17. Jeleu

Jeleu Lid

1 aug 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel spenen in bed leggen hielp bij ons dochtertje ook niet, ze gooide ze stuk voor stuk op de grond. Meer spenen was dus meer kans op huilen. Sinds we bij Prenatal een speenpop hebben gekocht hebben we nergens last meer van. Het speentje zit vast aan die pop en die kan niet door de spijlen van het bedje. Wel even checken of 't klittenband goed werkt voordat je het zou kopen, wij hadden eerst eentje waar dat niet goed werkte en toen trok ons dochtertje nog steeds de speen eraf.

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een knuffeljespeen in zijn bedje liggen, een groot succes. En verder nog 3 losse spenen, voor als hij er eentje uit bed gooit, wat hier ook steevast gebeurt.

Ik zit eigenlijk met een ander probleem. Als ik hem in bed leg doe ik meteen de speen in zijn mond. Maar vervolgens gaat hij er altijd mee spelen. Hij zuigt er even op, trekt hem dan uit zijn mond, gaat hem uitgebreid liggen bestuderen en steekt hem dan weer omgekeerd in zijn mondje. Dan zit hij natuurlijk niet goed, dus hup die speen er weer uit en weer overnieuw bestuderen, terugdoen etc. etc. En ik maar bij dat bedje blijven staan om die speen steeds goed te doen...grmbl :x Weet iemand een oplossing? :(

19. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam

Hihi, bezigheidstherapie:D

20. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Inderdaad met speciale speenclipje aan slaapzak...

Deel Deze Pagina