hoi, ik had vanmorgen de eerste echo van 10 weken, alles zag er goed uit het kindje bewoog en de hartslag hoorde we ook. 3 uurtjes later ging ik naar de w.c en had wat bruin verlies, even later een stukje donker rood oud slijm. nu wordt het wel minder maar het zit me niet lekker, wat kan dit zijn? wie had dit ook?
Ik had het ook na de inwendige echo (9w), het was maar één keer een klein stukje. Schijnt normaal te zijn. Een beetje oud bloed dat los wordt gemaakt door het echoapparaatje. Het is vast niks ernstigs.
Voor mij klinkt dit ook als licht 'bloed'verlies door echo...was het eerste waar ik aan dacht! Bel ff maar aangezien je het kindje helemaal gezond en bewegend hebt gezien, zou ik me maar geen zorgen maken: vertrouwen! ziet er allemaal heel positief uit! Enne, bloedverlies komt bij 50% van de vrouwen voor...en in de meeste gevallen is het niets! hou je daar maar aan vast!
hoi, bedankt voor de reacties, toch fijn om er wat van te horen. ik had een gewone echo via mijn buik, de verloskundige zei al dat die echo vlak daar voor er goed uit zag me nu niet zon zorgen hoeft te maken. misshien heeft het te maken omdat het mijn tweede kindje is? ik heb nu geen oud bloed verlies meer gehad het was enkelt dat sliertje oud slijm bloed. de ergste zorgen zijn nu wel voorbij maar het goede gevoel na de echo dat het goed zit is verdwenen.
ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken ..Maar alsje je toch zorgen blijft maken en twijfelt zou ik maandag toch ff he vk bellen , die kan je waarschijnlijk wel geruststellen ...
Ik had het de eerste 12 weken ook. Eerst met 6 weken dag oud, 6 weken 1 dag zwarte stolsels en week later helder rood en alles in een zeer royale hoeveelheid!! Na helder rood tot de 12 weken elke dag bruin verlies maar wel maar een beetje.
vandaag toch een extra echo de verloskundige wimpelde me dinsdag een beetje af toen heb ik net toch maar naar de gynocoloog gebeld. die hadden nog een gaatje over ze denk dat het niks is maar om me gerust te stellen mag ik zomaar even langs komen. meestal wordt ik door alles altijd met lege handen weg gestuurd maar nu dus niet.
Hoe was de echo? Ik had zelf rond de innesteling een aantal dagen bruinverlies en met 7 weken iets. Bij mijn eerste zwangerschap niets. Gynaecoloog gaf aan dat je meestal niet weet waar het bloed vandaan komt. Zoals je overal op het forum al leest: als het rood wordt, meer wordt en je buikpijn hebt dan kan het zo zijn dat het een miskraam wordt. Ook het plotseling verdwijnen van alle kwalen kan een teken zijn. Succes...