is het een tweeling?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miffy11, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

steeds vaker krijg ik deze vraag te horen over mijn meisjes, en moet bekennen dat ik nu steeds meer begrijp waarom.

oke, mila is iets groter dan Fenne, heeft meer haar en meer tanden, praat en loopt. maar daar houd het ongeveer wel op.

Mila is klein voor haar leeftijd, en Fenne groot, met gevolg dat er nu (met 1,5 jaar verschil!) maar 2 kilo en 10 cm tussen zit.
    al die tijd dat ik dacht, zo handig 2 meisjes, Fenne kan kleding van Mila aan, op dit tempo is het straks andersom. Fenne draagt nu kleding die mila met 12-15 maanden droeg..

daarnaast lijken ze extreem veel op elkaar, heb foto's waar niemand ziet wie het is (behalve mama dan natuurlijk..). de manier waarop ze met elkaar om gaan is geweldig, Mila ziet Fenne als haar baby, en doet alles, Fenne hoeft maar een kik te geven en mila vliegt naar haar toe om kusjes te geven, en Fenne kijkt weer enorm op naar mila en volgt haar overal.

ik weet dat ik 2 keer zwanger ben geweest, en 2 keer ben bevallen, maar als ik niet beter zou weten zou ik ook niet geloven dat er 1.5 jaar tussen zit.

dus de eerstvolgende keer dat ik de vraag krijg, is het een tweeling? ben ik toch bijna geneigd om te antwoorden: Ja, ze zijn tweeling, maar het duurde gewoon wat langer voordat Fenne er uit kwam :)

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Wel grappig dat ze zoveel op elkaar lijken en dat er zoveel verschil in groei kan zitten tussen de eerste en de tweede. Mijn zoontje is straks ook 1,5 als zijn broertje word geboren. Heb nu al het idee dat het een kopie van Thomas wordt, geen idee maar dat beeld van een jongetje is bekend. Hoop eigenlijk wel dat de tweede heel ander uiterlijk heeft al is de kans klein natuurlijk haha.

Straks als ze echt groter zijn zullen ze het wel vaker te horen krijgen. Mijn man is van een tweeling en ze hebben een oudere broer die 2,5 jaar ouder is. Veel mensen denken dat het een drieling is.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Goh wat grappig, dat is dan echt heel sprekend zoals je het beschrijft!

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik snap niet zo goed eerlijk gezegd hoe een baby van 5 maanden die gewoon nog meestal ligt waarschijnlijk ( in de wagen enzo ) de tweelingzus van een anderhalf jaar ouder lopend kind kan zijn. goed, ze lijken op elkaar maar verders??? je ziet toch meestal wel het verschil tussen 2 jaar en 5 maanden lijkt me. als ze nou een ajar of wat ouder zijn dan zul je misschien wel kunnen denken dat ze tweeling zijn vooral als de jongste groter is dan is ze eerder "even groot" dus dat kan nog wel voor leuke toestanden gaan zorgen als ze een jaar of 7/8/9 worden. best grappig voor hun denk ik.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Bij mij schelen ze 13 maanden, lijken niet echt op elkaar en ook dan vragen mensen of het een tweeling is. Denk dat mensen dat al snel vragen met een duowagen

6. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn heeft dat met zijn 1 jaar oudere neefje...lijken ook erg veel op elkaar, zijn momenteel even groot en even zwaar en hebben dezelfde maat... (dus hier ook geen kleding meer aan wat hij gekregen heeft van neefje) en wij krijgen ook regelmatig die tweelingvraag...

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ben nou toch stieken wel benieuwd naar een foto hoor! ;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ook!

9. Hester

Hester Niet meer actief

Wilde net vragen: laat die foto maar zien!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook wel benieuwd naar een foto!

Maar ik vind het wel raar dat mensen vragen of het een tweeling is, ze kunnen dan wel op elkaar lijken en bijna even groot zijn, maar ze schelen toch 1,5 jaar en dat zie je toch? (op deze leeftijd in ieder geval)

Maar mensen letten soms gewoon niet op, vragen hier ook wel eens of Lisa een jongen of meisje is terwijl ze dan roze aanheeft. En hier juist eerder de vraag of het zusjes zijn ;)

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ten eerste wil ik wel even duidelijk maken dat je het verschil in leeftijd wel ziet hoor, zoals ik zei, Mila heeft langer haar, meer tanden, praat en loopt. maar afgelopen zondag zaten ze met zn 2en in de duo wagen naast elkaar, allebei een witte jurk en een zomerhoedje op, en toen had ik wel even een gevoel van :$

dit is Mila, iets ouder dan Fenne nu is

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

en de meisje samen met mijn oma.

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mooie meiden hoor!
    ze lijken idd veel op elkaar :D

15. Hester

Hester Niet meer actief

Schattig! Maar om nou te zeggen, een tweeling..? Ik vind ze wel veel op elkaar lijken, vooral die bovenste 2 foto's. Maar als iemand denkt dat ze even oud zijn... nee dat zie ik eerlijk gezegd niet.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zie het niet zo, maar grappig dat veel mensen dat denken :)

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.047
    453
    83
    Vrouw
    Mooie meiden hoor, maar ik vind ze helemaal niet op elkaar lijken. Dus een tweeling? Nee...

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het hele lieve zusjes, maar je ziet toch duidelijk het leeftijdsverschil lijkt mij! maar goed, sommige mensen kijken met hun neus ;)

Deel Deze Pagina