zwemmen met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamajuf, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    hallo,
    weten jullie wanneer je voor de 1e keer met een baby mag gaan zwemmen ?
    Onze zoon is nu 7 weken oud en heeft afgelopen week zijn eerste prikjes gehad (dktp en nog 1)
    Ik heb geen idee wanneer het mag.

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Na de eerste inenting zou je kunnen gaan zwemmen.
    Maar ik zou even bij je zwembad informeren, want sommige zwembaden hanteren een oudere leeftijd.
    Hou er wel rekening mee dat als je nu al gaat zwemmen, dat je na een kwartier het water al weer uit kan omdat ze het dan te koud hebben.
    Bij het babyzwemmen is het water bij ons 31 graden en toen mijn zoontje 4 maanden was hield hij het 20-25 minuten vol. Toen kreeg hij blauwe handjes en voetjes.

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik geloof dat het van de temperatuur van het water afhangt, zou idd even bij het zwembad informeren. Hier is het iig vanaf 4 maanden.

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Het mag eigenlijk al heel snel hoor.
    Ik ben met Esmee gaan zwemmen toen zijn 2 maanden was geloof ik. Er was toen zelf een baby die nog jonger was.
    Esmee vond het super, maar de tijden die wij in het zwembad hebben voor baby zwemmen waren niet haalbaar. Nu proberen we als gezinnetje wel eens even te zwemmen in het weekeinde.

5. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze dochter was 10 weken toen wij voor het eerst zijn gaan zwemmen ... En dit was eigenlijk veelste vroeg .. 't water is bijna overal maar 33 graden ze had het ijs koud...

Met 5 maand zijn we gaan babyzwemmen en dat doen we nu nog steeds...

Ik zou met een eventuele 2e niet meer zo vroeg gaan zwemmen zeg maar ;)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier zelfde ervaring. Meisje had in 5 minuten blauwe lippen. Aan-en uitkleden duurde vele malen langer ;)

Deel Deze Pagina