Hoi, Ik was even benieuwd. Leggen jullie je baby weer netjes op de rug als je baby in de slaap op zijn buik of zij slaapt? Mijn baby kan inmiddels al heen en weer rollen en we hebben een aerosleep. Ik laat mijn baby gewoon slapen zoals hij wilt. Maar is dat ook de bedoeling of is het beter om hem weer om te draaien of weer op zijn rug te leggen. wat doen jullie, laten jullie hem zo of leggen julie hem netjes weer op de rug? Ik hoor het graag!
Jip hier ook. Hij slaapt lekker op zijn buikje. Ik kan hem optillen, verplaatsen, luier verschonen en hij slaapt gewoon door. Maar leg ik hem op zijn rugje terwijl hij slaapt...hop wakker!
Mijn dochter slaapt precies hoe ik haar naar bed breng. Op haar rug dus en zo blijft ze ook de hele nacht liggen. Ze rolt nog niet om Mss heeft het daarmee te maken.
Ons mannetje ligt vaak op zijn buik of zij maar laat hem lekker liggen zoals hij ligt! Als ik hem op zn rug zou leggen ligt hij binnen no time weer op zijn buik of zij.
Richtlijnen voor veilig slapen geven allemaal aan dat als een kind zelf op zij of buik rolt vanaf rugligging, je ze gewoon kunt laten liggen. Hier een buikslaper vanwege reflux, maar is inmiddels ook echt haar voorkeur. Draait ze in haar slaap op d'r rug, dan is ze vervolgens wakker en ligt dan te huilen
Hier een zijslaper geworden sinds 7 maanden... Hij slaapt echt stukke beter nu hij dit zelf zo kan doen... dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem weer terug te draaien!! Hij draait altijd heerlijk op zijn zij gelijk als ik hem neerleg... draait hij weer even terug op zijn rug om te zien hoe mama weg loopt... en draait dan weer lekker terug en gaat slapen!! Heerlijk!!
Hier begint hij ook een zijslaper te worden, het wisselt eigenlijk, dan op de zij, dan op zijn rug en s'ochtends of soms zelfs een uur nadat ik hem in bedje heb gelegd ligt hij ondersteboven. Ik denk niet dat hij ooit op zijn buik zou slapen maar ik heb het voor de zekerheid aan de fysiotherapeute gevraagd wat ik moet doen als hij eens op zijn buik beland en lekker doorslaapt, ze zegt van "laat dan maar liggen, je kan ze moeilijk vastbinden" maar een buikslaper zou het niet worden volgens mij
Ik leg haar op haar rug neer maar rolt direct naar haar zij, blijkbaar is dat de houding die ze op dit moment het prettigst vindt en ik laat haar ook lekker liggen. Alleen als ze gaat huilen omdat ze overdwars klem ligt in haar bed dan leg ik haar weer recht maar verder laat ik haar lekker gaan.
Ik vind mijn dochter in alle mogelijke houdingen en op alle mogelijke plekken in haar bed. En ik laat haar rustig slapen.
Hier alle kids buikslapers vanaf een paar weken oud. Mijn jongste slaapt nog steeds op haar buik, want omdraaien kan ze allang. Soms wil ze nog wel eens middens in de nacht om haar rug draaien maar dan is het ook pats wakker. En dan hoor je haar ook weer terug draaien, en is het weer stil.
Mijn zoontje slaapt altijd op zijn buik sinds het moment dat hij kon draaien met 3 maanden. Ik laat hem lekker liggen, hoe gek hij ook ligt! Tegenwoordig ligt hij met zijn voetjes op de bovenkant van het ledikant haha
Hèhè, gelukkig. Ok. Ik laat hem ook altijd gewoon liggen. Maar was inderdaad benieuwd of het bijv niet goed voor zijn rug is is of zo. En dat ik hem recht moet leggen. Maar dat hoeft dus niet scheelt weer
Ik heb echt geen flauw idee hoe mijn dochter slaapt. Ik ga nooit kijken, ook niet bij brabbelen 's nachts. (bewust kijk ik niet, ze gaat nl altijd weer slapen) In de ochtend vind ik haar meestal op de buik, soms omgekeerd, soms op de rug. Zolang ze slaapt doe ik het ook.
Hier sinds paar dagen wil ze alleen op ze. Ik leg haar op rug begint ze huilen en draait naar zij. Als ze zo blijft liggen merk ik slaapt ze erg grote stukken door! Ik leg nu haar ook op zij altijd..