Baby 6 maanden en 3 weken weinig slapen overdag.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamaSylvia1975, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik moet toch even mijn ei kwijt.

Ik zal bij het begin beginnen..............
    Samuël is geboren met 38 weken, doormiddel van preimen, wat na het 2e tabletje een drama was, echt een stortvloed aan weeën, dus een hele snelle bevalling. S had daardoor een hele moeilijke start, echt prematuurgedrag liet hij zien. (moeizaam drinken, bijna niet wakker.....)
    Na 2 weken had hij het rs-virus.
    Met 4 en een halve maand is hij opgenomen geweest omdat hij mega veel huilde en mega veel dronk (sommige dagen kwam hij aan bijna 1500cc.)
    Het drinkpatroon is toen doorbroken, maar het huilen is eigenlijk wel gebleven........ Ik heb wel een beetje geleerd om me daar bij neer te leggen.
    Maar ik heb nu het idee dat het weer meer en meer wordt:(
    Na zijn 1e fles wil hij vaak al niet meer slapen, zo ook vandaag weer, hij huil al vanaf half 7 (6 uur eerste fles)
    Gisteren heeft hij denk ik al met al 5 uur overdag geslapen.
    Dat is toch veel te weinig voor een baby die nog geen 7 maanden is?
    Ik merk gewoon dat hij echt moe is, en ik leg hem ook echt op tijd weer in zijn bedje.
    We gaan al zelden met hem op stap omdat het daarna drama is........
    Ik snap er gewoon niks van.
    Nu heeft mijn man nog vakantie (maandag moet hij weer beginnen) en ik zie er nu al tegen op om alles weer alleen te moeten doen.
    Heb nu al vaak het idee dat ik het gewoon niet trek...............

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Oww wat zielig voor je mannetje, en voor jullie om zo een start mee te maken

Wat is nu ongeveer jullie schema? Voeding/slaapjes?

3. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    zo rond 6 uur 1e fles, 210+7scapjes.
    9uur half 10 fruithapje.
    Half 11 2e fles, 210+7 schepjes.
    Als S wakker is al wat brood proberen dat is rond half 13.
    14uur/14.30 3e fles, weer 210+7schepjes.
    Rond 17uur groentehapje.
    En dan rond 18.30/19uur laatste fles en dan slaap hij door tot ongeveer 6 uur.

na 1e fles zou hij toch gewoon nog moeten slapen?
    en na 2e fles leg ik hem dus ook nog terug, omdat hij echt moe is.
    en zijn middagslaapje is hij ook echt nog nodig alleen is dat de laatste tijd nog geen uur............

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    5 uur slapen overdag is zeker niet weinig, eerder veel. Is hij echt moe als je hem na de fles 's ochtends naar bed brengt? Hoe merk je dat dan? Meestal kunnen ze wel 2 uurtjes per keer wakker zijn op deze leeftijd. Als mijn zoontje om 6.00 uur wakker is en een goede nacht gemaakt heeft (11 uurtjes), leg ik hem om 8.00 uur weer op bed. Op de leeftijd van 7 maanden ook.

Kan het zijn dat er toch niet iets aan de hand is met hem? Omdat hij zoveel huilt.

5. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Nee medisch is alles uitgesloten.
    Heb zelf wel eens het idee dat hij inderdaad gewoon niet moe is, maar aan de andere kant hij wrijft in zijn oogjes, pakt zijn oortjes.......
    Nu ligt hij bij me op de bank en hij vermaakt zich helemaal optimaal met zijn grote broers.

Met de tweeling heb ik nooit hoeven nadenken want zij gingen gewoon heel geleidelijk over met hun slaapjes..........

Misschien moet ik gewoon hem minder op bed leggen en maar kijken hoe het gaat.........

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 4 maanden en een week en slaapt overdag ook 5 uurtjes. Jouw kindje slaapt overdag dus vrij veel en misschien wil hij helemaal niet slapen. Als ik mijn dochter te vroeg op bed leg dan gaat ze ook niet slapen hoor.

7. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baby's zijn soms ook lastig ;) mijn dochter kan ook in haar oogjes wrijven of gapen maar als ik haar in bed leg begint ze enorm te kletsen, en dan lijkt ze dus helemaal niet moe. Terwijl ik ook echt de moe signalen heb gezien. Ach als ze echt niet gaat slapen haal ik haar eruit en vaak valt ze na een tijdje kletsen in slaap. Als ze echt gaat huilen omdat ze niet kan/wil slapen dan haal ik haar eruit

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik snap het niet zo goed, denk in. Vind je 5 uur slaap overdag weinig voor een baby van 7 maand? Dan zal ik maar niet vertellen hoe weinig mijn dochter toen sliep.

9. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Het is vervelend dat je kindje zo huilt.. hier ook n periode gehad dat ze na de ochtendfles niet meer ging slapen, gewoo maar in meegaan! 5 uurtjes slaap op n dag is zeker niet weinig en hij maakt zo te lezen ook n goede nacht

10. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik vind 5 uur ook vrij veel! Mijn zoontje van 5.5 maand doet 2 slaapjes per dag. Meestal 1 van 1.5 a 2 uur en smiddags nog 1 uurtje... was bij mijn dochter trouwens ook zoiets...

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat vervelend dat je kindje veel huilt en klinkt als een heftige eerste periode.

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel erg weinig.
    Ons dochtertje werd rond 6 maanden meestal 7.30/8.00 wakker, rond 9.30/10.00 naar bed voor 1,5 uur, om 13.00 naar bed tot 15.00 (sliep soms iets korter) en rond 16.30 een half uur (soms 3 kwartier) en dan snachts ongeveer 11/12 uur. Rond 6 maanden was ze na de eerste ochtendvoeding iets langer wakker dan daarvoor.
    In totaal sliep ze (op een dag dat ze helemaal lekker in haar vel zat) rond de 16 uur rond 6/17 maanden. Na de 7 maanden is er niet heel veel verandert alleen het slaapje van 13.00 is soms wel korter en soms doet ze haar middagslaapje wat later en langer (2 slaapjes in totaal overdag dus)
    Uiteraard zal dit bij ieder kindje anders zijn maar hier dus met 7 maanden meestal 3 slaapjes van in totaal 4 uur, soms wat minder.
    (Schema is niet zo strak als dat het lijkt maar dat zijn ook de momenten dat ze zelf aangeeft moe te zijn).

12. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik had geschreven 5 uur, maar hij komt nog niet aan de 3 uur................ sorry klein foutje.........
    Vanmorgen heeft hij alleen van 10 tot 11 geslapen, en nu ligt hij ongeveer weer een half uurtje....

Weet je onze tweeling waren echte slapers en ik weet dat ik niet moet vergelijken, maar toch doe je dat soms.....

Maar heeft een baby van nog geen 7 maanden dan echt maar zo weinig slaap overdag nodig?

Weet je ik vind het erg gezellig hoor als hij lekker bij me is en wakker is, maar echt na een uur wakker begint hij te huilen en dan is het de volume knop op maximaal zeg maar, maar breng je hem dan naar bed........ is het nog harder krijsen.........
    Ik snap gewoon niks van hem!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hij begint vanuit het niks te krijsen? Want een kind dat moe wordt, daarvan bouwen signalen zich op. Als het ineens mis is, zou ik denken dat er wat anders aan de hand is.
    Mogelijk het boek van Stephanie Lampe eens lezen, om te kijken of haar tips voor het hanteren van een ritme, je kunnen helpen? "Baby in een droomritme", heet het. Zij beschrijft heel duidelijk hoe slaap werkt en ook welke signalen je allemaal kunt zien, (of missen).

14. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Bekend verhaal. Nova kwam ook met snelle bevalling en heeft de eerste vier maanden alleen maar gehuild, ook opgenomen geweest, dronk ook megaveel. Kinderarts bleef zeggen dat het niets medisch was en dat we simpelweg een patroon moesten doorbreken, mijn gevoel zei iets anders... Meisje veranderde compleet na bezoek aan osteopaat, bleek toch dat er wat nekwerveltjes scheef zaten door de bevalling. Na de eerste behandeling al meteen enorm verschil, haar gesloten knuistjes werden open handjes. Het huilen stopte helemaal toen ik een koemelkvrij dieet ben gaan volgen (borstvoeding) inmiddels is zij 7 maanden een een ontzettend vrolijke baby die bijna nooit meer huilt.
    Slapen deed ze die eerste maanden NIET overdag, nachts alleen in mijn armen. Ben haar op haar buik gaan leggen en sindsdien slaapt ze s nachts door en overdag s ochtends twee en s middags anderhalf uur. Zoveel huilen doen ze niet voor niets hoor...

15. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ps. Aanrader voor alle ouders met een huilbaby. Het boek happiest baby on the block van Harvey Karp. Heb er heel erg veel aan gehad, is tot mijn verbazing niet vertaald en in het nederlands uitgegeven, ontzettend de moeite waard!!

16. Kim078

Kim078 Actief lid

23 dec 2012
    215
    7
    18
    Mijn zoontje slaapt ook erg weinig maar heeft gewoon geen slaap nodig. Al vanaf de geboorte slaapt hij snachts erg goed maar komt overdag maar aan de 2-3 uur. Dat is altijd al zo geweest.
    Je hebt er je handen vol aan want zichzelf vermaken kan hij nog niet maar het is dus niet zo dat ze veel slaap nodig hebben.
    Hij is nu 5 maanden en slaapt sinds een maand of 3 sochtends 30-45 min. Tussen de middag 1-2 uur en smiddags 30-45 minuten, meer niet.

Daarentegen slaapt hij wel een lange nacht zonder voedingen al sinds een week of 10.

17. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter is ook een grote slaper en gen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar op te houden. Met 7 mnd sliep ze dit:
    20.00-6.00 / 7.15-9.00 / 11.00-11.30 / 14.00-15.00 / 17.30-18.00 en dan de nacht weer in. Nu is ze sinds een week naar 3 slaapjes.

Is je kleine mss overprikkeld? Of oorontsteking?

Deel Deze Pagina