Beste verloskundige, Ik heb donderdag met 12w en 5d mijn combinatietest gehad. Daaruit bleek dat de nekplooi meting helemaal perfect was, 1.3mm. De baby was goed gegroeid en alles was al te zien. De hersenhelft was mooi in 2e verdeeld, de maag was intact, de baby was al aan t drinken. Alles was positief. Totdat z'n toen naar m'n bloeduitslagen ging kijken, en daaruit bleek dat mijn papp-a waarde heel laag was, 0,28. Daardoor is de de kans op een kindje met downsyndroom nu 1op 74. Ik mag donderdag pas een vlokkentest doen en zit er nu helemaal doorheen van de spanningen.mijn vraag is eigenlijk, stel nou dat uit de vlokkentest blijkt dat het toch goed is, wat zou dan de reden kunnen zijn dat die waardes zo laag zijn? Daar moet toch een oorzaak voor zijn? Hopelijk kun je mij helpen..
Hoi, Dat die waarde lager is hoeft inderdaad niet te betekenen dat het fout is. We weten dat het alleen in relatie staat met de syndromen. Als er niets uit de test komt, kan je er van uit gaan dat er niets aan de hand is. We weten nog niet zo heel veel verder over de functie van deze eiwit. Groeten evelien