en zo ben ik gister in het ziekenhuis beland. ik lig nog altijd op mn rud zo kan ik bekkenklachten voorkomen. ik was gister heel erg moe dus heb de hele dag op de bank gelegen en toen ging het mis. zag sterretjes kreeg tintelingen en begon raar te praten kon niet meer helder denken. hup naar het ziekenhuis helemaal binnenstebuiten gekeerd alles gelukkig goed maar doordat er iets afgesloten is geweest kwam dit dus. mag nu niet meer op mn rug liggen. baal er best wel van 1 nachtje niet op mn rug slapen en mn bekkenklachten zijn weer volop aanwezig. gelukkig was er verder niks aan de hand. maar wil dus niet altijd zeggen dat je automatisch anders gaat liggen. dat gebeurde hier dus niet. had de laatste tijd regelmatig dat ik het kindje niet goed voelde kwam dus waarschijnlijk ook hier door
Ik heb ook wel eens gelezen dat het inderdaad op je linkerzij het beste is.. Maar zelf slaap ik vaak op mn rechterzij en soms word ik ook wel eens wakker op mn rug.. Verder heb ik eigenlijk nooit iets gehoord erover..
Je lijf en je kleine geven het wel aan hoor... mn dochter geeft me een paar trappen als ik voor haar niet lekker lig en ik merk het ook aan het lichaam...
Naarmate je idd verder in je zwangerschap komt is het beter op je zij, met name linkerzij te slapen. Je lever krijgt dan meer ruimte en ook je aorta in je buik wordt dan niet dichtgedrukt door de baby (zoals op je rug). Moet zeggen dat ik persoonlijk nog tot best lang op mn rug heb kunnen slapen. Als je je niet lekker voelt daardoor (dat kan dus, doordat die aorta wordt dichtgedrukt) moet je idd gewoon op je zij gaan liggen.. Maar zo vroeg in de zwangerschap maakt het nog niet heel veel uit hoor!