slaaphouding

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama suus, Jul 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hai hai,
    kan het zo gauw niet vinden via zoeken, type het vast verkeerd in, maar wat is ook alweer beste slaaphouding.

rug niet dat weet ik ivm aders ed. maar welke zij was nou ook alweer het beste want de ene was toch ook dat je dan ergens op zou kunnen liggen? was dit nou links of rechts hihi weet het ff niet meer.

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Je linker zij!
    Maar nu is rechts volgens mij ook echt niet superschadelijk, alleen heb je als je links ligt minder last van o.a. maagzuur door de ligging van de maag en darmen en dergelijke.

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Nou ik slaap gewoon op mn rug hoor, word altijd zo wakker, en op mn rechterzij. Heb nergens last van en kindje groeit goed :)

4. sweet31

sweet31 Lid

Sep 10, 2008
    35
    0
    0
    Als je op internet leest zeggen ze links maarja ik ga liggen hoe ik het lekkerst lig en dat is ook wel op mijn rechterzij.
    Denk dat het niet zoveel uitmaakt.

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik lig zelf dus ook altijd rechts en word vaak links wakker hihi.

op jerug schijnt dus helemaal op het eind slechterte zijn ivm de trugvoer van het bloed naar je hart. maar goed denk ook dat je dat zelf dan wel merkt.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Links inderdaad. Maar ik ben al blij als ik überhaupt kan slapen dus ik let er niet op :).

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    In je slaap draai je gemiddeld elke 10 a 15 minuten om (dus zo'n 40x per nacht).
    Men zegt dat je linkerzij beter is, maar zoals je ziet draai je zovaak om dat het echt niet uit maakt op welke zij je in slaap valt. Beter op je rug of rechterzij als je dan makkelijker in slaap komt dan op je linker en de halve nacht wakker liggen ;)

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik ben al blij als ik een keer een beetje redelijk de nacht doorkom... ;) en dat is toch vaak op mijn rug. Wordt dan wel wakker met rugpijn.... AU! Ons kindje ligt links, dus als ik op mijn linkerzij lig heb ik echt het gevoel dat ik haar "plet". Als ik op mijn rechterzij ga liggen blijft ze net zo lang duwen totdat ik me omdraai, dus ik ga er maar vanuit dat ze het niet zo lekker vindt..... Ik heb wel eens gehoord dat er vrouwens zijn die tot op het einde op hun buik sliepen, dus ik zou me er maar niet al te druk om maken hoor.

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier sluit ik me helemaal bij aan! Ben ook blij als ik uberhaupt kan slapen hihi

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nog helemaal geen moeite met slaaphouding, maar lig van nature altijd al op mijn zij, merk wel dat ik uit mezelf vaker op links lig tegenwoordig, terwijl ik normaal gesproken vaker op rechts lag.
    Ik zie het allemaal wel, ik denk dat juist die laatste weken liggen echt een probleem zal worden.

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ben nog niet zo ver als jij, maar ik slaap lekker op mn buik of rug hoor...
    Maar idd linkerzij is verderop wel het fijnste voor je bloedvaten e.d.

Maar gewoon lekker slapen is nog veel belangrijker, ook als dit op je rug is...

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb dit weleens aan mijn vlos gevraagd en zij zei dat links of rechts echt niks uitmaakt. Het zou beter voor de doorbloeding zijn naar je baarmoeder toe, maar zoals al eerder gezegd draai je je toch zo vaak om.
    Op je rug kan er een belangrijk bloedvat afgekneld worden doordat je baarmoeder naar je rug zakt, maar dat voel je snel genoeg doordat je heel draaierig en misselijk wordt. Je wordt daar ook vanzelf wakker van.

Ik slaap op allebei m'n zijdes en rug, ben allang blij als ik uberhaubt slaap!

13. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik lig het liefst op mijn rug, maar dan wil die kleine meestal niet rustig worden.. Heb nu zo'n voedingskussen en gebruik dat om op mijn zij te liggen, maar dan in mijn rug ipv tussen mijn knieen.
    Ach ik ben al blij als mijn uk zich even lang genoeg rustig houdt zodat ik in slaap kan vallen.

14. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hier ook nog iemand die al blij is dat ze kan slapen
    het maakt me echt niet uit op welke zij (de kleine protesteert toch steeds of ik nu links of rechts slaap)

pfff
    noge even geduld denk ik maar
    nog 6 dagen tot de uitgerekende datum

xxx

15. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    Ik ben zelf echt een buikslaper. Dus dat mis ik wel. Ik kon al niet op mijn buik slapen toen ik 6 weken was. gewoon het gevoel, het lag gewoon niet lekker. Nu maar op mijn zij. Heb ook zo;n heerlijke "slang" gekocht van 1.80 wat ik helemaal tussen me in kan stoppen. HEERLIJK! hahaha, en ik moet nog 28 weken ;)

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Volgens mij is de beste slaaphouding de houding waarin je zelf ook lekker ligt en kunt slapen..

Ik lig nu niet lekker meer op mn rug.. Links is, vanwege gehoorproblemen, niet mn favo zij en kruip bij t in bed stappen( rollen) op rechts..

We draaien snachts ( de meesten vermoed ik althans) toch wel.. Helemaal als t niet goed/lekker meer ligt..

17. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Leuk hoor, 40 X per nacht draaien, maar dat doe ik toch zeker weten niet meer! Kost me een boel moeite.

Op m'n rug ligt me niet meer fijn. Heb het idee dat alles naar binnen duwt. Links of rechts maakt hier geen verschil.

Het heeft trouwens niets te maken met je maag/darmen, maar met de slagader naar je placenta. Daardoor kun je door op je rug of op je rechterzij te liggen wat draaierig of duizelig worden in je laatste weken. Ik heb hier nog geen last van, maar het heeft dus ook geen enkele zin om hier van te voren over na te denken dat je dus anders moet slapen. Je merkt het vanzelf als het niet meer fijn is.

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik begin altijd met links maar elke keer als ik wakker word om naar de wc te gaan betrap ik mezelf erop dat ik toch naar mn rechterzij ben gerold. op mn rug slapen kanik niet dan word ik heel gauw misselijk en tjah buik kan al helemaal niet he hahahaa.

19. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Nou...

Op mijn linkerzij kan ik echt niet liggen.
    De kleine ligt namelijk links..dus als ik dan ook nog eens op mijn linkerzij ga liggen, doet het best pijn, voelt erg ongemakkelijk.

Op mijn rug lig ik ook niet zo lekker, nooit gedaan ook!

Ik slaap half op mijn buik en anders op mijn rechterzij.

20. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Ik slaap op mijn rechterzij en half op mijn buik, soms draai ik even naar links als het maagzuur op komt zetten.
    Op mijn rug lig ik echt niet lekker meer!

Share This Page