Dag dames, Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en heb al regelmatig last van harde buiken, vooral wanneer ik lichamelijk actief geweest ben. Het doet geen pijn, maar het geeft wel een onprettig drukkend gevoel. Ik heb gelezen dat het geen kwaad kan, maar was wel benieuwd of dit normaal is, zo vroeg in je zwangerschap? Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?
hoi ik heb het ook , al sinds begin zwangerschaps, ook als ik in rust zit. het is een teken van je lichaam dat je te druk bent, maar ook de baarmoeder bereid zich voor op weeen/bevalling. teveel harde buiken kan over gaan in weeen en dus een vroeggeboorte...
Hoe voelt een harde buik precies? Is het een soort van krampig gevoel? Of gewoon je buik die ineens heel hard wordt? Ik heb ook af en toe dat m'n buik keihard voelt, maar is meestal 's avond na het eten ofzo, denk dat gewoon dat ie propvol zit? (Ik eet niet zoooveel hoor, maarja, minder plaatsnatuurlijk..)
Ik heb vanaf week 21 t/m 3 weken geleden verplichte bedrust gehad. Ivm. teveel harde buiken, die op den duur overgingen in weeën (toen aan weeënremmers gelegen etc.). Nu sinds ruim 2 weken is het redelijk rustig. En kan ik eindelijk bijkomen. Je lichaam geeft aan dat je teveel doet/inspant.. Meer rust nemen
Meer rust nemen! 't Is een teken van je lichaam dat je te veel doet, dus als je het voelt aankomen, rustiger aan doen. Het kan niet veel kwaad, maar het is ook niet goed om iedere keer over je grens heen te gaan. Dan kan het nl. wel gevolgen gaan hebben. Dus gewoon tandje gas terug nemen meis!
ik heb ook dat mn buik keihard word maar dan heb ik die dag echt niets uitgevreten (ik werk ook niet) kan dan moeilijk 'rustig aan' doen of is zelfs dat beetje teveel???
Af en toe een harde buik is niet erg en is vrij normaal volgens mijn gyn. Je baarmoeder 'oefent' alvast. Ik doe ook helemaal niks (behalve eelt op mijn billen kweken ) en toch zo nu en dan een basketbal onder mijn shirt. Ik heb het met name 's ochtends als ik wakker word en dan heb ik echt helemaal niks gedaan!
harde buiken betekend dat je te veel doet ik had het bij beide met 18 weken al, rustiger aan gaan doen en met de tweede ben ik met 28 weken gestopt met werken (ben verzorgende in de thuiszorg) ben toen kantoorwerk gaan doen bij de eerste had ik met 32 weken of zo al weeën had toen volledige rust dus met de tweede snel rustiger aan gaan doen
hey trees weet je het duurt soms echt een halve dag lang heb gelezen dat het zon 10min. duurt en met rust weer weggaat maar hier dus niet zit aan mn buik nu hij is nu 'normaal' terwijl ik zaterdag en zondag het heeel druk heb gehad en heel veel heb gelopen
Dat is inderdaad raar. Het duurt hier hooguit twee minuten en soms nog korter. Ik zou het even aan de gynaecoloog vragen, als ik jou was. Ze kunnen ook meten hoe 'sterk' de harde buiken zijn en of de kleine er last van heeft door je aan de CTG te leggen. Dat hebben ze hier ook gedaan, omdat ik heel veel harde buiken kreeg door het bloedverlies. Mijn harde buiken waren niet bepaald indrukwekkend volgens het apparaat
trees:ik weet niet of het dan een echte harde buik is zal vrijdag aan mn gyn vragen maar die is vrij nuchter heb er geen pijn bij ofzo tis dat ik de hele tijd aan mn buik zit dat ik het merkte ik zal het tot vrijdag in de gaten houden heb het al een week zeker niet gehad miss. dat ik toen idd. te druk was (ik hou mn buikie xtra in de gaten de komende dgn)
Bedankt voor jullie reacties! Heb even bij de verloskundige geinformeerd en volgens haar kon het geen kwaad. Moet inderdaad wat rustiger aan doen, maar dat is moeilijk als je je verder zo goed voelt!