Hoe lang mogen baby's weinig drinken krijgen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cocko, Dec 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Vraagje: ons meisje is al ruim twee weken verkouden, geen loopneusje maar alles zit zo vast in d'r neusje.. Nu hijgde ze ook heel erg (had ik al eerder iets over geopend) maar sinds gisteren hoest ze ontzettend naar. Vanmorgen bij de huisarts geweest, ze heeft ventolin gehad. Arts gaf aan dat ze minimaal de helft van normaal moet drinken (krijgt 4 flessen van 220 cc)
    Ze drinkt echter heel erg weinig, vanaf 1 uur vannacht tot nu toe 350 cc. Ik krijg er echt niks meer in, een paar slokjes en dan stopt ze weer.

Weet iemand hoe lang een kindje mag met weinig drinken??

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geen idee, maar zolang ze nog helder is en oplettend lijkt me dat het goed gaat? Misschien een opengesneden ui op de kamer leggen werkt hier heel goed!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Toen mijn dochter erg verkouden was en alles vast zat heb ik haar op de badkamer een flesje gegeven. Eerst de douche heet aangezet zodat de badkamer vol stoom stond. Door de stoom kreeg ze iets meer lucht en toen dronk ze beter.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Ligt er een beetje aan als ze ook koorts heeft droogt ze sneller uit. Verder gewoon wat vaker proberen en misschien wat water of een klein beetje diksap proberen al is het maar elke keer een beetje. Goed blijven letten op haar plasluiers en bij twijfel gewoon bellen.

sterkte groetjes kim

5. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    bedankt. ik probeer haar telkens aan te bieden, heb haar om 21,.00 uur een zetpil gegeven, ze had 38.0. Ik had een brief meegekregen van de ha, daar stond in dat ze na een zetpil wrs wel zou gaan drinken. Niet dus, net weer geprobeerd, 2 slokjes en weg met die fles.. Om tien uur vanmorgen dus laatste fles op en sinds die tijd 3-4 slokjes..
    Ik vraag me af hoe lang dit mag duren? Ik bedoel: ze heeft verhoging, ze drinkt niet., huilt ontzettend zielig/klagerig, hoest..

6. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Als je het niet vertrouwt, dan zou ik de HAP bellen.

Je huisarts heeft aangegeven wat ze minimaal moet drinken en dat lukt niet. Beter een keer te veel bellen, dan dat ze straks uitdroogt.

7. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hier ook een kleine met een flinke verkoudheid.

Krijg sochtends en savonds nog een fles en tussen de middag een kleintje..... Echter wilt hij deze niet, maarja ze voelen zich ook zo niet lekker..

Als ze maar genoeg vocht binnen krijgen, ik gebruik ook zakjes ORS. Dat gaat er gelukkig wel in.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    heb net soort van diksap geprobeerd, maar ook daar neemt ze maar net 4 slokjes van?! Terwijl dat toch wel lekker is. Had ook al wat door de melk gedaan, meestal vindt ze dat wel lekker.
    maar ze hoeft echt niets. Slaapt nu heel diep. Gelukkig heeft ze wel veel reserve, is morgen 6 mnd en weegt op de 8 kg dus dat hebben we misschien nog mee?
    Denken jullie dat ik vannacht vaker moet proberen??? of gewoon laten slapen? Pff weet gewoon niet wat ik moet doen.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Wat zei de huisarts, had ze geen brochitis? De symptomen die jij omschrijft had mijn zoontje ook van de week en hij heeft astmatische bronchitis. Hij piepte/hijgde echt bij het uitademen. Of heeft ze het benauwd bij inademen?

Hier hebben we 2 soorten vernevelaars gehad (Seretide-ontstekingsremmend en Salbutamol-voor ademnood), penicilline en prednisolon. Pas vandaag had hij het niet meer zo benauwd en werd hij een beetje zichzelf.

Zou zeker ook naar de HA post gaan als die verstuiver niets doet.

Beterschap!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Zou haar laten slapen, want wat is de kans dat ze wel drinkt? Denk dat je haar alleen maar overstuur maakt als ze niet gewend is wakker te zijn 's nachts.

Haar gewicht zegt helaas niets over de hoeveelheid vocht die ze nodig heeft. Ze moet wel een aantal plasluiers hebben op een dag. Gewoon de HA post bellen en desnoods iets aandikken, bv dat het hoesten erger is geworden. Laat ze maar even kijken naar haar.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Heb haar laten slapen idd, alleen om vier uur 1 x geprobeerd en nam ze twee slokjes. Nu net heeft ze 60 cc op. Ze hijgt als een postpaard, je weet niet wat je hoort.
    Kijk even wat de verhoging doet, of dat gaat stijgen of dat het herstelt, anders ga ik bellen.
    Bedankt allemaal.

12. flippo

flippo Actief lid

Dec 3, 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    ik zou nu gewoon bellen en overleggen wat te doen.

Anders moet je misschien vanavond op stel en sprong nog naar de HAP.
    Kan je beter nu overleggen en een afspraak maken dat ze haar even checken. Dan kan je nu overdag in alle 'rust' erheen gaan bijv na haar slaapje. Dan stoor je haar ook niet in haar ritme

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Zit door de verkoudheid haar neusje niet te dicht? Hier dronk hij ook erg slecht maar kon ook niet goed of lekker dringen doordat zijn neus dicht zat en hij niet goed kon ademen. Met een paar keer per dag met neusspray sprayen en het drinken gaat een stuk beter.

14. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Alles zit verstopt, gebruik al twee weken neusspray maar het helpt niks.. ik heb het idee dat ze ook niet wil/kan drinken omdat ze geen adem krijgt. maar ze heeft ook duidelijk geen zin, want ze heeft altijd trek gehad in d'r fles maar nu is het na een paar slokjes al klaar. Ze huilt ook niet van de honger dus ze is ook echt niet lekker.
    De huisarts zei: ze moet de helft van wat ze normaal drinkt, drinken. Tot nog toe redt ze dat niet maar goed, hoe lang moet ik zoiets aan kijken denk ik dan? Ze speelt op zich wel in de box. Ze heeft hoogrode wangen, iets verhoging, beetje waterige oogjes en rochtelt en hoest. Vind het moeilijk.

15. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Waarom bel je de HAP niet? Je kan het hier wel blijven vragen maar wij zien jouw kind niet. Bedoel het niet rot maar als je zo onzeker bent of twijfelt bel dan gewoon! Daar zitten mensen die he verder kunnen helpen!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze blijft wel plasluiers houden? Zolang dat blijft, droogt ze iig nog niet uit. Twee weken al klachten, lijkt mij wel tijd voor meer actie, maar zolang ze niet uitdroogt, lijkt het mij dat er geen acuut risico is op nare dingen.
    Maar ik zou zeer zeker in ieder geval maandag een afspraak bij je eigen huisarts maken, als het dan nog steeds zo is, en kijken wat er nodig is om dit te doorbreken.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Heb de hap geprobeerd te bellen, tot twee keer toe na wachttijd van 6 en 15 minuten er uit gegooid..;) Maar nu heeft ze een flesje leeg van 165 cc dus misschien gaat het de goede kant op. Ook geen verhoging nu. Als ze zo doorgaat, bel ik niet. Als ze vanmiddag toch fles weer weigert, bel ik alsnog de hap

18. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Gelukkig meid! Hopelijk gaat het nu de goed kant op!

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

2 weken al neusspray? Ik dacht dat dat nooit zo lang achter elkaar mocht?

Vind 2 weken ook erg lang voor een "gewone verkoudheid" en de symptomen die je beschrijft klinken ook niet lekker. Hoop dat ze nu wel drinkt want die kleintjes kunnen heel rap uitdrogen!
    Voor een verstopt neusje: stomen in de douche, een ui opensnijden en deze onder haar bedje leggen, het bedje ophogen en haar neusje zo vaak als je kan spoelen met fysiologisch serum (zoutoplossing heet dat in NL volgens mij) is nog iets wat je kan doen. Je mag zo vaak je wil spoelen met zoutoplossing en het heeft mijn dochter erg geholpen.

20. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    gebruik het niet continu hoor, die neusspray. maar wel als ze vol zit. zijn vanavond naar de hap geweest, moest voor alle zekerheid. ze heeft volgens de arts astma, en met verkoudheid ga je daar piepend en krakend bij ademhalen. Dus ventolin blijven gebruiken. Als de koorts er maandag nog is, dan moet ik weer naar m'n eigen huisarts.

Share This Page