Onrustig, krijsen in bed

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Kirstenvv, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kirstenvv

Kirstenvv Lid

May 28, 2010
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ons zoontje van 11 weken is vanaf dag 2 een moeilijke slaper geweest. Zelfs de eerste dagen heeft hij weinig geslapen en veel gehuild. Nu door bezoek osteopaat en kinderarts ( vermoeden reflux) is hij wel wat meer tevreden. Alleen is hij als hij moet slapen en na een nachtvoeding erg o rustig. Hij is volgens het cb ook extreem sterk voor z'n leeftijd en dat lijkt hem in de weg te zitten. Op s' rug wil hij niet slapen, alleen na de avondvoeding als hij aan de fles in slaap valt. Hij is dan ingebakerd. Maar na een nachtvoeding verzet hij zich zo tegen het inbakeren dat hij niet meer gaat slapen. Of hij slaapt een half uur en is dan weer wakker. Overdag slaapt hij op z'n zij in een zijslaper, omdat dit de enige manier is dat hij iets slaapt. Ook dan verzet hij zich hevig, komt de hele tijd met zijn hoofd omhoog en we moeten echt wel 20 keer voor de speen komen. Nu hij overdag beter slaapt, slaapt hij dus in de nacht slecht en komt weer na 4 uur voor voeding. Dit terwijl hij er al eens 7 uur tussen heeft laten zitten. Er is niets verandert in de voeding, maar vraag me af of het beter slapen overdag voor slechtere en onrustigheid s nachts kan zorgen.

Hij krijgt nu 4x 150 en 1x 180 ( avond). Hij weegt 5400 gram.

Ik vind het erg vermoeiend worden want krijg zelf maar 4 uurtjes slaap en ben verder alleen met hem bezig. Rust en regelmaat is er en tegen inbakeren verzet hij zich ( wil echt niet op z 'n rug!)

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat het goed is om de voeding te verhogen, naar bijvoorbeeld alle flessen 165, en de avond 180. Hij heeft 825 ml nodig per dag. Kijk maar eens of dat helpt. Eventueel zou de puckababy nog wel iets zijn voor hem. Dat is een slaapzak zonder mouwen. Zoek maar eens op internet.

Groetjes Adrienne

3. Kirstenvv

Kirstenvv Lid

May 28, 2010
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor je antwoord. De puckababy hebben we al geprobeerd en ook daar werd hij niet happy in. Flessen verhogen helpt niet zo, aangezien hij deze flessen bijna nooit leegdrinkt. Maar is het wel normaal dat hij vanaf de eerste week niet lekker tegen je aan wil liggen en constant met z'n hoofd aan het bewegen is en hem zelf toen al rechtop kon houden? Dat houdt hem volgens mij ook uit z'n slaap. Hij tilt de hele tijd z'n hoofd op als hij op z'n zij slaapt.

Share This Page