ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Jennifer0306, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Beste kraamdeskundigen,

Mijn dochtertje van bijna 7 weken heeft sinds een week een enkele keer een inimini bloedsliertje bij haar ontlasting. Het is zo klein dat het niet zou opvallen als je niet goed zou kijken, maar het is wel duidelijk een klein sliertje lichtrood bloed ter grootte van ongeveer 3 mm.
    Verder lijkt ze nergens last van te hebben en heb niet het idee dat ze pijn heeft. En het is ook niet elke poepbroek zo, ongeveer 2 keer per week. Ze krijgt friso standaard en nog 1 borstvoeding afgekolfd via de fles.
    Zou dit kunnen komen van de thermometer? Die heb ik namelijk gister gebruikt en vandaag was het dus dat ik een minibeetje bloed zag.

Moet ik hiermee naar de huisarts, wat kan dit zijn?
    Ik las iets over KMA, maar dan zou zij ook andere symptomen moeten hebben toch? Ze drinkt deze flesvoeding al een tijdje (nu het tweede pak).

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Is het steeds na gebruik van thermometer?

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik heb het idee dat ik de vorige keer geen thermometer gebruikt had.
    Maar ik zal het eens even in de gaten houden want er zit dus niet elke poepluier bloed bij, dat is het rare.
    Weet u wel wat het mogelijk zou kunnen zijn als het niet van de thermometer komt?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Soms zie je bij kindjes die moeite moeten doen voor ontlasting er iets bloed bij zitten. Vaak is dan een klein haarvaatje gesprongen.
    Bij twijfel gewoon even de luier met inhoud bewaren en je HA laten zien of op cb.

Ilja

Deel Deze Pagina