Wie van jullie heft tijdens de zwangerschap gewoon het haar geverfd?? Ik heb 2 keer mijn haar geverfd en kreeg daar wel een paar opmerkingen over.. Ik vraag me af wat jullie doen/gedaan hebben? Ik plaats dit even hier omdat het natuurlijk niet actueel hoeft te zijn qua zwangerschappen!
Er is geen bewijs dat dit slecht zou zijn, dat dit in je bloedbaan terecht komt o.i.d. en je komt er niet dagelijks mee in aanraking zoals bijvoorbeeld kapsters, en deze hoeven ook niet te stoppen met werken tijdens de zwangerschap en krijgen ook gezonde baby's. Maar het is en blijft een chemisch goedje op je hoofd (in verschillende sterktes) en de dampen adem je wel in. Hoe schadelijk dit is weet niemand. Ik ben kapster en krijg deze vraag vaak, en dat antwoord ik altijd. Er zijn veel bewezen dingen die je moet laten als je zwanger bent, maar er is ook een hele lijst met dingen waar twijfels over zijn. Doe waar jij je goed bij voelt.
Ja ik vond dus ook gewoon dat het kon.. Maar omdat ik echt een aantal flink felle reacties kreeg dacht ik.. ik ga het toch eens vragen! Wil deze zomer weer lekker blond en vd winter weer wat donkerder. Als ik nu weer zwanger ben wil ik dus ook gewoon weer mn haar kunnen verven..
Hier ook gewoon haren geverfd, heb het nog aan de kapsters gevraagd, daaronder was er ook een al 30weken zwanger en die verfde ook haar haren nog.
Ik kom net van de kapster Van mij is het wel gewoon een kleurschampoo, weet niet of dit een verschil maakt met 'echte' haarkleuring?
Je kan gewoon kleuren hoor, alleen moet je weten dat met je hormomen de kleur heel anders kan uitpakken dan normaal gesproken
Dit zei mijn kapster ook. Dat het schadelijk kan zijn voor je baby is nooit bewezen en volgens mij ook zelfs al een beetje achterhaald. Voor de zekerheid heb ik toch voor spoeling gekozen. Meer omdat ik dat al van tevoren bedacht had.
Ik heb het nagevraagd en voor de 16 weken kan het wel schadelijk zijn hoorde ik. Dus heb ik gewacht tot 20 weken met haar kleuren en volgende week weer. Ik laat het bij de kapper doen zodat ik niet die lucht in huis heb hangen.
Ik verfde het ook gewoon tijdens mn zwschap. Blondeer, permanent. Ik ga echt niet met die lelijke uitgroei lopen!)
Ik durf het niet aan en mijn kapster doet het ook liever niet bij zwangeren...maar ja met mijn geschiedenis durf je eigenlijk niets meer en mijn kapster heeft vergelijkbare issues gehad dus erg representatief zijn we niet.