Slaaphouding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Truusdemier1981, 17 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Hallo meiden. Ik ben nu bijna 21 weken zwanger, en heb altijd op mijn rechterzij geslapen. Links lig ik namelijk niet zo lekker. Nu kwam ik een artikel tegen over een onderzoek dat slapen op je rechterzij niet goed zou zijn voor je baby. Moet ik me dan nu maar zorgen gaan maken? Zijn er meer dames die ook gewoon op hun rechterzij slapen/sliepen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je slaapt inderdaad best op je linkerzij. Maar een slaaphouding heb je nu eenmaal niet onder controle. Ik let erop dat ik zelf links ga liggen bij het inslapen, maar als ik wakker word lig ik meestal op mijn rug of rechterzij. Dat kan je nu eenmaal niet bepalen. Beetje op letten dus, maar ook niet extreem bezorgd zijn.

3. Truusdemier1981

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Dankje. Ik ga nu idd expres op mijn linkerzij liggen, alleen heb je het inderdaad niet onder controle als je slaapt. Maar sinds ik dit heb gelezen ga ik er in ieder geval extra op letten.

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Bij mij zijn de enige opties op m'n linker- of op m'n rechterzijde. Op m'n rug kan niet want dan krijg ik geen adem, en buik is ook ongelooflijk onmogelijk :) En aangezienje niet heel de nacht op 1 kant kunt liggen, wissel ik het af.

De reden dat links beter is is omdat aan de rechter rugzijde loopt je onderste holle ader. Dat is je grootste aanvoer naar je hart terug vanuit je lichaam. De bloeddruk is daar laag dus als je op rechts ligt duw je die een beetje dicht. Jouw bloedstroom is dus beter op je linkerzijde ligt. Maar niet bezorgd worden hoor, je lichaam kan dat best regelen.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Ik sliep gewoon op de manier wat het lekkerste ligt. Heb daar echt geen rekening mee gehouden want dan kun je niks meer op het eind.

6. Truusdemier1981

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Bedankt dames voor jullie antwoorden. Bij toeval kwam ik bij het artikel dat ging over een onderzoek die ernaar was gedaan. Was er een beetje van geschrokken. Misschien moet ik me inderdaad niet zo druk maken😉

7. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het inderdaad laatst ook gelezen, maar helaas, ook al begin ik op m'n linker zij, ik eindig toch wel op de rechter, ligt gewoon het lekkerst!

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Linkerzijde is misschien iets beter, maar betekent niet gelijk dat rechts slecht is. Want op een gegeven moment blijven er niet veel opties over inderdaad. Ik lig gewoon hoe ik het lekkerst lig, meestal rechterzijde, afgewisseld met links en ook nog wel half op mijn buik.

Deel Deze Pagina