onze zoon heeft het niet meer zo naar zijn zin in zijn maxi cosi en ik vroeg me af of het al mogelijk is hem in een vervolg autostoel te zetten. hij weegt 10 kilo en is nu 82 cm groot. hij is 14 maanden. wat zouden jullie doen?
Ik zou hem overzetten hoor.. ik weet niet of hij ook al wat te groot is voor de maxi c?? Qua dat zijn hoofdje (bijna) er boven uitsteekt? Maar de opvolg stoelen zijn vanaf 9 kg en je kindje is al ruim een jaar... dus lijkt me prima toch? Wij zijn ook al aan het kijken voor op volgstoel (zoontje is bijna 8 maanden) omdat ik denk dat hij er zo ineens is uitgegroeid.....
Het is veel en veel veiliger hem zo lang mogelijk in de groep 0+ stoel te houden. Tenzij je een achterwaarts gerichte vervolgstoel hebt.
Zolang zijn hoofd (rand) niet boven de Maxi-Cosi uitsteekt zou ik hem in de Maxi-Cosi houden. Veel en veel veiliger als voorwaarts gerichte autostoeltjes.
Zolang hij in de maxicosi past, zou ik 'm daar in houden. Gezien zijn lengte zal dat ook niet zo lang meer zijn. Hier kan het nog een paar maandjes.
ik zou hem overdoen. onze dochter ging met 8 mnd over. het was huilen en huilen in de maxicosi. Als hij het goede gewicht heeft zou ik niet weten waarom je hem zou blijven plagen met de maxicosi. Ik snap de adviezen wel maar trek me er persoonlijk niet teveel van aan, zolang ze het juiste gewicht hebben en er lichamelijk klaar voor zijn kan het best. Ik vind al dat geroep dat het veiliger zou zijn een beetje onzin. alsof de andere stoeltjes niet veilig zijn, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Een voorwaartse stoel is echt niet veilig, ja zolang je geen botsing krijgt zitten ze goed. Misschien moet je je er eens in verdiepen i.p.v de veiligheid af te doen als "onzin"
tja aan mijn antwoord zal je niet veel hebben want zoon 1 kwam met 3 mnd al met zijn hoofd boven de rand van de maxicosi met zijn hoofd en moest toen al over. Zoon 2 ging over met 6 mnd omdat hij met hoofd boven de rand uitkwam en dochterlief had dat met 8 mnd toen kwam ze bijna 2 cm boven de rand uit. Hier dus alle 3 snel over maar dat kon niet anders. Komt je zoon boven de rand met zijn hoofd? Dan moet hij over. Heeft hij nog ruimte onder de rand dan kan je hem nog even laten zitten.
Een achterwaartse stoel is veiliger dan een voorwaartse stoel maar om te zeggen dat een voorwaartse stoel niet veilig is, gaat wel erg ver. Als ze echt onveilig zouden zijn, zouden ze niet meer verkocht mogen worden denk ik zo..
Achterwaarts gerichte autostoeltjes zijn veiliger. Daarom gaan we ook daarop over als ze niet meer in de Maxi-Cosi past.
hier zit ze al sinds ze 6 maanden was in de autostoel, de maxi cosi was te klein ze zat klem met haar schouders.
Waarom denk je dat een Maxi-Cosi achterwaarts is? Omdat dat veel veiliger is dus. En daarom moet je een kind daar iig zo lang mogelijk inhouden. Wat je daarna doet, moet je zelf weten. Maar het is met iedere stoel zo dat hij het veiligst is, als je hem zo lang mogelijk benut. Heb je het nieuws niet gezien deze week? Veel te veel ouders zetten hun kind te vroeg in een te grote stoel en dat is echt gevaarlijk.
Als je zoon 14 maanden is en 10 kilo en hij vindt de MC niet leuk meer, dan zou ik zonder twijfelen overgaan op de vervolgstoel naar keuze. Voorwaarts of achterwaarts, jullie keuze. Wij gaan voor voorwaarts wanneer zoonlief daar klaar voor is.
onze zoon komt inderdaad met zijn hoofd boven de maxi cosi uit. vandaar dat we vanmiddag een vervolg stoel hebben gekocht (lang leve de kinderbijslag haha) helaas hebben we geen budget voor een achterwaartse stoel dus is het een voorwaartse stoel geworden.
Dan is de MC idd niet veilig meer, dus goed dat je een vervolgstoel hebt gehaald. Binnenkort komt er een achterwaartse stoel voor 175 euro, te gebruiken vanaf geboorte tot 25 kg. Maar daar heb je niets meer aan nu, dat snap ik
Ik heb dat inderdaad gezien in het nieuws, ik leef niet onder een steen... Een groep 1 voorwaartse stoel is ook gewoon veilig, mits goed bevestigd en kind goed vast zit.. Die stoelen worden gewoon goed getest en hebben niet voor niets een keurmerk...
Welke stoel is dat en wanneer komt ie? Zoek nog een achterwaartse erbij voor in mijn moeders auto, 2x een max way wordt nogal prijzig.
De discussie gaat hier over wanneer je een kind in een groep 1 autostoel moet/mag zetten. En dat is pas wanneer ze te groot zijn voor de 0+ stoel.