Ik heb een vraag. Mijn dochter van nu 1,5 jaar sliep sinds ongeveer 13 maanden 1 keer op de dag. Zo van 12-14. Meestal net geen 2 uur maar rond die tijden. Dat ging prima. Nu is ze bijna 1,5 jaar en sinds dinsdag is ze niet te genieten en wil ze dus ook al eerder dan 12 uur naar bed. Tussen 10-11 pakt ze gewoon zelf haar slaapzak en is ze helemaal blij als ik haar dan naar bed breng. Ze slaapt een uur en dan is ze smiddags natuurlijk weer niet te genieten. Aangezien ik het ook lang vind vanaf 12 tot haar nacht begint leg ik haar smiddags nog een keer in bed. Maar ik vind dit raar. Waarom verlegt ze het opeens? Hoort dit bij een fase? Of moet ik er niet in mee gaan?
Ik zou er zeker wel in mee gaan. Een kind wakker houden wat moe is zou ik niet doen. Sommige kinderen slapen tijdelijk minder, en hebben dan weer meer slaapbehoefte. Of een ander slaapschema. Rond anderhalf jaar sliep mijn dochter uit tot 9 uur 10 uur (daarvoor tot 7-8 uur), en wilde ze overdag bijna niet meer slapen. Soms sliep ze ook helemaal niet overdag, of echt pas van 16:00-17:00 een uurtje. En nu wordt ze weer tussen 7-8 uur wakker, en slaapt ze 2 à 3 uur overdag! Ze moet er ook echt al rond 12-13 uur in, terwijl ze het eerder tot eind van de dag (of hele dag) volhield. Dus ja, dan maar 2 slaapjes in jouw geval toch? Ik zou je dochter volgen
He me! leuk je weet even tegen te komen! onze dame slaapt ook opeens weer 2x.. ach beter 2x slapen dan een jengelend kind denk ik maar zo